Právě že už mi to tak ani nepřijde.
2008 je celá na nové platformě, k tomu má na délku 4,3 m (tedy jako Scross), rozvor 2605 mm, což byla ještě před pár lety skoro střední třída (nebo na pomezí nižší střední a střední).
Captur je o 7 cm kratší. Místa je tam celkem požehnaně na běžné cestování. Jediné co, tak papírově to má sice kufr přes 400 l (asi 430 nebo tak nějak), ale přišlo mi to (pocitově) z těch menších aut asi nejmenší ten kufr, ale to by u 2. - 3. auta nevadilo.
3008 má na délku 4,45 m a rozvor 2,68 m. To už je celkem větší auto. Do města asi už zbytečný i s ohledem na další nárůst ceny. Nemá to být rodinné (v tomto případě). To už bych raději upřednostnil novou 5008, ale takhle velký auto už by musela být čtyřkola 100%, takže tam Peugeot vypadává ze hry.
Každopádně 2008 vychází od cca 50 - 100 tis. levněji než Yaris Cross (podle specifikací, protože Yaris je vždy v automatu, zatímco automat u 2008 je HDM a je lehce nedostupný a pokud je, tak v šedé barvě co zase nechce doma projít). Ten cenový odstup je také zatím daný tím, že u PSA se dostanu na o chlup vyšší slevu (takže to je individuální).
Nicméně jsme se doma i tak shodli, že jízdně Yaris o chlup lepší, z Peugeotu zase lepší výhled a víc prostoru (líbí se mi, když je fakt vidět u auta přední kapota, což u 2008 je perfektní, to je jak Jeep). Ale nejsou to nějaké zásadní a nepřekonatelné rozdíly.
-- 30. 3. 2023 11:12 --cpt_Slow píše:nie je nahodou qashqai ta ista trieda, ako 3008?
2008 je skor prcek o triedu nizsie, co by aj tie nakkt/menej dospele jazdne vlastnosti aj vysvetlovalo
Možná spíš myslel Mitsubishi ASX, což je Captur, ne?
Kaška je větší.
Ale ono je to jedno. Ty rozdíly jsou fakticky kosmetické. Stačí, že je u jednoho míň vystrčená přístrojová deska a je hotovo. U Peugeotu se bohužel na místě řidiče s tím prostorem docela plýtvá... Krom toho, že i-cocpit vypadá funky, tak je to na... tři věci.
Ale zase... když nemáme 2 m, tak pro nás to není omezující...