Je vhodné odstranit katalyzátor pro zvýšení výkonu?

Vše o doplňcích na auto, chiptuning.

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod AutoRevue.cz 10. 4. 2005 20:11

Někde jsem četl, že katalyzátor snižuje výkon motoru. Pomohlo by jeho odstranění? Jaký to bude mít vliv na emise?
AutoRevue.cz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hustoles 11. 4. 2005 15:00

Vliv na emise bude katastrofální!!! Ambrozek by omdlel.
In 1.8 Turbo veritas.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jeniik 12. 4. 2005 17:15

Myslim, ze to neni moc dobrej napad. Precijen katalyzator je hodne daleko od motoru, navic je treba s tim sladit i sani (ne, "sportovni vzduchovy filtr" neni ladene sani) a konecne: Auto by ti hodne *****.

Nez takovyhle bastl, tak to radsi nic.
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 12. 4. 2005 17:36

ja bych rekl, ze je to dle situace, pokud to mas auto na bezne jezdeni, tak KAT ti neprida/neubere tolik, abys ho vyhazoval. Prece jenom nejsme na svete sami. Pokud chces ale z auta dostat maximum, tak urcite. Nebo ho nahrad nejakym sportovnim, co ma lepsi pruchod...
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kappa3.0V6 14. 4. 2005 08:06

Nekteri dokonce zastavaji nazor ze odstraneni katu muze negativne ovlivnit vyrobcem nastavenou pruchodnost potrubim a vykon (a predevsim kroutici moment) dokonce snizit. A zvysit spotrebu.
Kappa3.0V6
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Saman 14. 4. 2005 08:18

3 dny jsem jezdil se sundanym katem kvuli jeho vymene z priciny natankovani nafty do benzinaku a odnesl to prave katalyzator, a za ty 3 dny jsem zadny narust vykonu nespozoroval, to Clio r.91 - 75 koniku, melo jen jinej zvuk diky provizorni trubce ktera tam misto katu byla.
Saman
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alfak 14. 4. 2005 22:39

misto katu se dava rezonator co ma uvnitr drazky a vrtulku pro rychlejsi odvod plynu,stoji 1500,- 8)
alfak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Kappa3.0V6 15. 4. 2005 14:30

Kde tu vec proboha maji ? :) Rezonator zni desive .
Kappa3.0V6
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 15. 4. 2005 14:44

Kappa: v kazdem spravnem tuzer shopu to najdes... bezna vec, jen to zas neni vsemocne a neni to zrovna to nejidealnejsi a nedava se jen misto katu atd..
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kappa3.0V6 15. 4. 2005 15:10

aha-mam prave katalyzator vysypanej a premyslim jestli to nejak resit-Origos za 35000 se me nezda uplne idealni reseni. Si tam necham dat nejakej universal,ale nevim jestli budou podminky odvodu spalin aspon podobny stavu s originalem - budu to muset dost upravit-universal se dvema vstupy se nedela.
Kappa3.0V6
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 15. 4. 2005 15:16

Kappa: njn, to nejak vykutis :)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puck 15. 4. 2005 17:08

to by ma zaujimalo jak s tym rezonatorom namiesto katu prejdes cez STK :-)

alebo to vzdy pred STK premontujes naspat ?
puck
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mishenko 15. 4. 2005 18:12

alebo si to zaplati :)
mishenko
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod marepa 16. 4. 2005 10:41

Kdyz si clovek koupi vice pruchozi katalyzator (sportovni) .. bude mit stejne emise? nebo hrozi, ze emise muzou jit nahoru?
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba vetsinou po meste 19.6l/100km
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod huugh 16. 4. 2005 15:59

marepa - vzhledem k tomu, co je funkce katalyzatoru, je jiste, ze emise se zhorsi
OT: nejak mi nedochazi, proc je obliba oznacovat veci ktere poradne neplni funkci, kterou maji mit, jako "sportovni" (vzduchovy filtr, katalyzator...)
huugh
Nováček

Odeslat příspěvekod alfak 16. 4. 2005 20:09

podle me zvedne rezonator+zadni tlumic vykon,uvidime az vyzkousim,jinak kdyz sem dal k&n filtr - placka do boxu a svicky denso iridium power tak se vykon zvetsil na petku pri 3tis otacek mi jede 105km/h a pred vymenou jela 100km/h a to tam byli new ngk svicky a origos filtr...katalyzator brzdi vejfukovy plyny,dobrej a levnej vejfuk se da postavit,ale chce to zkusenosti ;)
alfak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod goes 16. 4. 2005 20:24

alfak: timto svym poslednim prispevkem jsi jasne ukazal, ze tomu vubec nerozumis a jsi zcela mimo a zaden vykon se ti nezvednul. Proc? Neznam zadnou upravu na svete, krom vymeny prevodovky, nebo jeji casti, nebo zmeny velikosti kol, ktera by dokazala pri urcitych otackach zvednout rychlost. Pri 3000rpm v jednom a tom samem aute budes mit pri zachovani prevodovky a kol stejnou rychlost at mas 1PS nebo 1000PS. Vetsi vykon ti nepomuze v maximalce(krom pripadu, ze pred upravou jsi nedokazal posledni rychlostni stupen dotahnout k omezovaci a po uprave ano) pri urcitych otackach, ale k tomu, ze se k tem otackam a tedy i vyssi rychlosti dostanes rychleji.
Zbytek tvych fantasu typu filtr, svicky, domaci vyfuk si nech pro baleni zenskych na vasi dize...
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 16. 4. 2005 20:29

alfak: goes byl rychlejsi a ma pravdu!
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JiVi 16. 4. 2005 20:49

vyfukove potrubi je sladeno s casovani motoru tak, aby se potlasovaly razy, vznikajici prochodem plynu od motoru k tlumici nebo katalyzatoru. plyny, ktere unikaji ze spalovaciho prostoru narazi na prekazku a maji tendenci se vracet , nez touto prekazkou prochazet .. proste .. jde se do mista nejmensiho odporu .. pokud nejaky "tuner" vyhodi katalyzator nebo zmeni jakykoliv i ten posledni tlumic, narusi sladeni vyfuku na odvod spalin... urcite si nekdo nemysli, ze po domacku prelsti vyrobce a dokaze jednoduchou zmenou neco...pro predstavu..nevhodnym zasahem se prodlouzi doba zpetneho razu tlaku a co to muze mit za nasledek ... spatne vyplachnuti spalovaciho prostoru ... takze ... pokud nese nekoupi kompletni kit , je vymena casti vyfuk. portubi jen placebo ...
JiVi
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod alfak 16. 4. 2005 22:07

mate nejaky zkusenosti z praxe,hm? proc mi teda auto jede rychleji nez pred vymenou? 3tis otacek - 105km/h = 6tis otacek 210km/h asi umite jenom kecat,komplet vejfuk z usa,ladenej od svodu na moje auto sezenu do desitky :p
alfak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod goes 16. 4. 2005 22:11

alfak: co chces vedet z praxe? kdyz motor toci 3000 otacek, obvod kola je X a zprevodovani je Y tak se ti kola otoci otackami Z, bez rozdilu vykonu. Pokud vidis, ten v teto rovnici absolutne neni a ani byt nemuze. Jinak mam to z praxe a pokud bys rozumel autum, jako ze ne, vedel bys to i z principu fungovani pohodnu, motoru, prevodovky atd.
- super, bud rad, ze jsi dobry a umis si to objednat z USA za desitku. Bacha na CLO a dalsi poplatky, ty to umi pekne prodrazit.
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alfak 16. 4. 2005 22:14

takze chces rict ze kdyz sem sundal 14ky kola a dal 15ky tak je to tim? :D
alfak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod goes 16. 4. 2005 22:16

pokud ty 15 budou mit vetsi obvod, nez 14 kola tak ano
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 16. 4. 2005 22:25

alfak: Tak po lopate: mas prevodovku a ta ma staly prevodovy pomer a pak dalsi prevodove pomery podle rychlostniho stupne. Tzn. ze na kazdych x otacek motoru mas y otacek kola (prevodovy pomer = pomer vstupnich a vystupnich otacek, neboli pomer poctu zubu vystupniho kola a vstupniho kola), a to bez zasahu do prevodovky nezmenis, i kdybys tam dal motor z traktoru a vyfuk z formule 1.
Pokud tedy zmenis kola, tak, ze nova maji vetsi obvod, tak Ti to pri stejnych otackach motoru pojede vic. Ale bacha na to, vetsi kola Ti zase snizi akceleraci, pokud mas silny motor, jako ze podle otacek na petku pri stovce u seriove konfigurace nemas, tak to nepoznas.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 16. 4. 2005 22:27

goes: Sorry, ze se Ti do toho pletu, ale potrebuju si nejak zduvodnit, proc nedelam vykresy, tak alespon pisu do garaze ;)
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 16. 4. 2005 23:00

Mirek: AR ma dost velkou kapacitu, nejaky prispevek navic se jim tam urcite vleze :)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alfak 17. 4. 2005 08:52

no silnej motor moc nemam,ale na dvojku udela kylo a muzu tocit do 7tis pak zacina cerveny pole,tech 220 udela v pohode,je to 1,8 16v,ale panove ten filtr a svicky sem tam daval jeste kdyz sem mel zimni kola,teda aspon myslim,kua vy me davate :D zimni mam 185/60/14 a letni 195/50/15 a od vejfuku ste me odradili tak na nej kaslu,ale jeste radsi pokecam s chlapkem co ma orig. 130rs a jezdil zavody ...
alfak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod alfak 17. 4. 2005 08:57

jinak vim o cliu wiliams,bude na prodej a je to mazlicek,kdyby mel nekdo zajem tak to muzu dohodnout :)
alfak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod instalater 19. 4. 2005 00:48

no u mého motoru výrobce udává 150 koní s katem a 160 bez katu... co se týče emisí, prošli úplně bez problémů ..... vše záleží od konstrukce motoru ..... ale jestli to není taky tím že můj motor má otřesové čidlo, které upravuje předstih
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4x4 ... 160 bujných koní
instalater
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alfak 19. 4. 2005 17:54

dneska sem kecal s cliistou,cpe tam turbo z octavky,vysledek bude cca 220koni,to bude rachot :D
alfak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lhlavac 27. 4. 2005 10:09

uprimnou soustrast....myslis ze je jednoduchy jen tak pridat turbo?
lhlavac
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod hardman 28. 4. 2005 07:29

z chytráků jako goes a spol se mi chce zvracet, doufám že mají aspon řidičák a nějaký slušný auto (a ne favorita)
hardman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod luk 28. 4. 2005 07:53

hardman: Asi jsi nepochopil, že goes si tu dělá (skoro) ze všeho srandu :-D
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 28. 4. 2005 07:56

luk: tak to prrr, mozna to pisu odlehcenym tonem, ale k veci, ostatne v teto konkretni diskusi sem si nedelal srandu vubec a vse mysleno vazne :)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kamilkadze 3. 7. 2005 17:14

alfak píše:dneska sem kecal s cliistou,cpe tam turbo z octavky,vysledek bude cca 220koni,to bude rachot :D



Směl bych znát podrobnosti? Mě se to jeví jako úplná hovadina. A ten výkon odhaduje z čeho?
Nissan Primera 2.0GT P10
Kamilkadze
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marepa 5. 7. 2005 18:00

kamikazdze: to odhaduje z NeedForSpeed :D

jinak je to presne jako pise Goes a spol... nekde sem cetl clanek, kde manik pridelaval turbo k nejakemu motoru.. a bylo tak TAKOVYCH problemu, ze po nekolika mesicich zkouseni se na to vykaslal.

Proste neni to jenom to tam dostat, .. musi se to sladit s motorem, ponastavovat.. a asi se musi preprogramovat i ridici jednotka :)
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba vetsinou po meste 19.6l/100km
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D.a.l.i 6. 7. 2005 11:44

Ad zmena rychlosti zmenou kol (Alfak): pokud to pomerujes podle tachometru a nikoliv napr. GPS, tak ti to pri 3000ot bude ukazovat porad to same... (samo, ze pojedes rychleji, ale tacho bude ukazovat porad STEJNE vzhledem k otackam)....

Ad pridane turbo - clanek je na skoda.panda (felda 1.6 turbo).
Nač ten spěch? 5 minut mě nezabije :-)
D.a.l.i
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 6. 7. 2005 14:27

Alfak asi nechtěl tvrdit, že mu to při přesně 3 000 ot/min jelo 100 km/hod před a 105 km/hod. Chtěl jen říct, že mu to v nízkých otáčkách (přibližně 3000) lépe táhne. Na pětku je rozdíl v otáčkách mezi rychlostmi 100 a 105 km/hod tak malý, že je problém to z otáčkoměru za jízdy přesně odečíst. Proto mu to mohlo připadat, že jde stále o 3000 otáček.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marepa 6. 7. 2005 19:50

D.a.l.i: .. jo to je presne ten clanek ... doporucuju precist :)

p.s. tak to neni ten stejny.. ten co sem cetl nemel obrazky .. a asi to bylo delane na skodu 120 ... mozna felicii .. je to uz aspon rok :) co sem to cetl
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba vetsinou po meste 19.6l/100km
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chucky 6. 7. 2005 20:02

katalizator ti ubyra tak 20 kW na realnem vykonu.
chucky
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marepa 6. 7. 2005 20:25

tak sem se dival na stranky tech lidi co to delali na te felde.. a vypadaji ze tomu celkem rozumi :)

mozna bych si od nich nechal nekdy neco udelat ...
ale prekvapil mne chiptuning Felicie 1.6 z 55kW a 135Nm na 70kW a 152Nm... to se mi zda pouze chiptuningem docela hodne :)

skoda ze jsou ze slovenska :(
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba vetsinou po meste 19.6l/100km
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod autodoctor 2. 8. 2005 21:42

čtu tady vaše názory a docela se bavím, když dovolíte tak bych vám předal svoje zkušenosti,
1. katalizátor výkon snižuje ale 20% je nesmysl
2. odebrání katalizátoru bez náhrady změní krouťák, většinou ho posune nahoru, takže v nízkejch otáčkách ztrácí výkon
3. jediná možná a dopuručená náhrada je rezonátor
4.rezonátory se dělí na benzínové a dieslové
5. sportovní a klasické
6. klasický je pro běžnou záměnu katalizátoru
7. sportovní se doporučuje při kompletní výměně výfukového systému za sportovní
7. je vždy potřeba řádně zvážit jaký rezonátor použít a to s ohledem na vnitřní průměr, u některých motorů je třeba dávat užší u jiných se stejným průměrem jako přívodní trubka
důvodem pro montáž rezonátoru je nahrazení druhé funkce katalizátoru o které málokdo ví a tou je srovnání toku výfukových plynů, bez katalizátoru a rezonátoru dochází k víření plynu v trubkách a tím k horšímu vyplachování, větší teplotě ve spalovacím prostoru a následným poškozováním ventilů a celkově většímu opotřebení motoru.

Jinak co se výfuků týče tak je to duchařina, ale když se jí dostanete na kobylku tak vyhrajete výkonově i o 15% a pokud upravíte výfuk měli by jste minimálně použít třeba KN filtr pro sání, výfuk a sání jsou na sobě závislý jak mi chlapi na babách

Ahoj F.
Jsem offrouďák a rád poradím s problémy s elektrikou v autech
autodoctor
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod passion 14. 8. 2005 19:40

S tým turbom je to fakt zložité, ale "dá sa". Viď:
http://www.motortech.sk/felicia16.htm
passion
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HondaMan 12. 4. 2009 23:31

Tak mě příroda naprdla (alergie), tak asi zkusím zjistit, co udělá odebrání katalizatoru pomocí de-cat pipe :nenapadne
V kombinace s N-group ŘJ a sportovním filtrem s tím možná bude sranda :-D

Kdybych měl vyndáním katu zabít alespon jediný květ, budu moc rád :-/

Bursík a příroda suxxx
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 14. 4. 2009 09:44

Ekoteroristo :-)
In 1.8 Turbo veritas.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 14. 4. 2009 10:06

Mám rýmu, jsem oteklý, slzí mi oči a ještě ke všemu me včera spálilo sluníčko (6hodin na golfu + následné sezení na zahrádce asi nebyl dobrý nápad bez opalovacího krému). Příroda me v poslední době pěkně pije krev. Pomstím se!
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 14. 4. 2009 12:41

HondaMan píše:Mám rýmu, jsem oteklý, slzí mi oči a ještě ke všemu me včera spálilo sluníčko (6hodin na golfu + následné sezení na zahrádce asi nebyl dobrý nápad bez opalovacího krému). Příroda me v poslední době pěkně pije krev. Pomstím se!

Nebylo by lepší vzít si zyrtec? :-P :-P :-P
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Hustoles 14. 4. 2009 16:51

Nebo rovnou cyankali?
In 1.8 Turbo veritas.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 14. 4. 2009 16:52

Ještě voddělám katalýzáátooor :lol: :lol: :lol:
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 14. 4. 2009 17:09

m4lcolm píše:Nebylo by lepší vzít si zyrtec? :-P :-P :-P
Nebylo :-P
Prášky se snažím nejíst.

Husto: To pomáhá? Mám k cyankali velmi snadný přístup :mrgreen:

Go Petr1968 Go :tleskani
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 14. 4. 2009 17:52

Je to řešení spolehlivé a definitivní :-)
In 1.8 Turbo veritas.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 14. 4. 2009 18:03

Jako že už nebudu mít rýmu? Jdu do toho :-D

Aspon se Petr nebude kopat do ***** a zase jednou bude něco dělat :)
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 14. 4. 2009 18:36

Já se nekopu do *****.Je to technicky nemožné. 8-) 8-)
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků