jak poznám že odešlo vodní čerpadlo motoru?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod audis 5. 10. 2009 22:45

zdravím, mám 19 let staré malé auto nemecké výroby a když vidím závady jiných lidí, zajímá mě, jak poznám, že mi přestalo fungovat čerpadlo chladící kapaliny?

když se čerpadlo zastaví, já nic nepoznám, jestě chvíli pojedu a najednou motor zadřu nebo se zastaví? > čili motor na vyhození > u mě celé auto?

ukazatel teploty chladíci kapaliny bude stoupat nebo se nehne díky tomu, že voda necirkuluje a čidlo neobtéká chladící kapalina s novou vyšší teplotou?

díky za info
Od teď, ať už někdy moje dcera udělá cokoli, to poslední co udělám je, že vytočím 158. Nemám zájem, aby mi dceru Policie zabila, jako to udělala s tím klukem na D1.
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 5. 10. 2009 23:59

Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.
Yeti 1.8 TSI 4x4
Honda PCX

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 6. 10. 2009 05:50

sprint píše:Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.

Dnes u většiny aut pohání čerpadlo rozvoďák.
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 6. 10. 2009 05:56

sprint píše:Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.

U mnoha tzv. moderních aut nic stoupat nebude. Protože asi z úsporných důvodů postrádají teploměr. :mrgreen: :mrgreen:
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 6. 10. 2009 06:40

sprint:
tak proc lide meni vodni cerpadlo a rikaji, ze odeslo, kdyz neodejde naraz??
Od teď, ať už někdy moje dcera udělá cokoli, to poslední co udělám je, že vytočím 158. Nemám zájem, aby mi dceru Policie zabila, jako to udělala s tím klukem na D1.
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 6. 10. 2009 06:42

Tak i tak. Může odejít rychle,nebo pomalu 8-D To jsem řekl hezky :-[ :-[
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 10. 2009 06:50

Já ho měnil preventivně s rozvoďákem a mám pokoj.
MELLO
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stormbringer 6. 10. 2009 07:13

Inu ano, vyslechli jsme si tu spoustu hodnotných názorů, ale faktem zůstává že prakticky jediné co na takovém čerpadle může odejít je jeho uložení. Tedy ta část která nejen že umožňuje otáčení jeho činné části vůči té jíž je přiděláno k bloku, ale která také způsobuje že chladící kapalina zůstává na té správné straně. Destrukce křídel čerpadla je sice také možná, ale v praxi poměrně nepravděpodobná a čerpadlo by nepřestalo ihned úplně čerpat, ale vlivem nevývahy by se brzy projevilo už popsané poškození uložení. A to se projeví tím že se pod autem začnou objevovat loužičky a ubývat chladící kapalina. Tak se to stalo třeba u našeho 22 let starého Volva s německým motorem a původní majitelka říkala že si s tím nevěděli rady ani zkušení odborníci u Puchnara v Lysolajích. Říkám že je to možný, že vzhledem k tomu že je to na 100% vodní čerpadlo se tomu nedivím - čerpadlo je docela dole na motoru, to by se museli vohnout. No a bylo to čerpadlo. V ložisku bylo přidřené, viklalo se... no prostě úplně kaput. Ale stále čerpalo.
Life is hard and then you die
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 6. 10. 2009 07:15

Vodborníci nestudovali několik let,aby se vohýbali a špinili. Tož to pochop :lol: :lol:
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 6. 10. 2009 07:28

Proste jednou vetou: Bud se to zadre nebo zlame. :)

Co taky jineho kdyz je to kus zeleza s loziskem a vrtulkou. :D
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod JirkaK 6. 10. 2009 07:46

Jouda.II píše:
sprint píše:Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.

Dnes u většiny aut pohání čerpadlo rozvoďák.

Definuj přesně. Dnes u většiny Das Aut pohání čerpadlo rozvoďák. Tam poznáš závadu vodního čerpadla tak, že to pod kapotou strašně zarachtá a sháníš nový motor. Aut se to naštěstí zas tak často netýká. A přeber si to jak chceš :mrgreen:
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aaakecal 6. 10. 2009 08:04

Petr1968 píše:
sprint píše:Ukazatel teploty začne rychle stoupat, příp. se rozsvítí i kontrolka a u modernějších aut se ozve i zvuková výstraha.

Jinak že čerpadlo přestane naráz fungovat si nedovedu dobře představit, větší pravděpodobnost je že praskne klíňák. To zas poznáš že se rozsvítí kontrolka dobíjení.

U mnoha tzv. moderních aut nic stoupat nebude. Protože asi z úsporných důvodů postrádají teploměr. :mrgreen: :mrgreen:


Jo, to je přesné, 19 let staré auto (pozor pouze německé) je stále moderní...
aaakecal
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vtec 6. 10. 2009 08:09

Na Octavii 1.8 sa mi stalo, ze sa rozpadli lopatky na vodnom cerpadle. Auto malo v tom case najazdenych cca 120tis. km. Teplota chladenia sla okamzite rapidne hore a po par kilometroch som musel zastavit. Vymienalo sa cerpadlo - zhodou okolnosti sa pouzil koncernovy ekvivalent z Audi...
Do servisu som dofrcal doslova priskokmi - par minut bolo mozne ist, potom na chvilu zastavit. Nastastie to bolo koncom novembra - uz relativne chladno. Takuto jazdu ale neodporucam na dlhsej trase, pretoze sa mozu poskodit tesnenia.

Dalsim, relativne beznym problemom byva pokazeny snimac teploty - nespinaju sa ventilatory pred chladicom. Teplota tiez rastie, ale nie az tak rapidne ako v predoslom pripade.

Prasknuty/roztrhnuty rozvodak spozna kazdy hned a nepotrebuje mat na to ukazovatel teploty na palubovke... ;-)
vtec
Nováček

Odeslat příspěvekod jandaxx 6. 10. 2009 08:31

Přesně, často se ulámou plastový lopatky a kapalinu nemá co honit dokola.
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod goes 6. 10. 2009 08:33

stormbringer píše:Inu ano, vyslechli jsme si tu spoustu hodnotných názorů, ale faktem zůstává že prakticky jediné co na takovém čerpadle může odejít je jeho uložení. Tedy ta část která nejen že umožňuje otáčení jeho činné části vůči té jíž je přiděláno k bloku, ale která také způsobuje že chladící kapalina zůstává na té správné straně. Destrukce křídel čerpadla je sice také možná, ale v praxi poměrně nepravděpodobná a čerpadlo by nepřestalo ihned úplně čerpat, ale vlivem nevývahy by se brzy projevilo už popsané poškození uložení. A to se projeví tím že se pod autem začnou objevovat loužičky a ubývat chladící kapalina. Tak se to stalo třeba u našeho 22 let starého Volva s německým motorem a původní majitelka říkala že si s tím nevěděli rady ani zkušení odborníci u Puchnara v Lysolajích. Říkám že je to možný, že vzhledem k tomu že je to na 100% vodní čerpadlo se tomu nedivím - čerpadlo je docela dole na motoru, to by se museli vohnout. No a bylo to čerpadlo. V ložisku bylo přidřené, viklalo se... no prostě úplně kaput. Ale stále čerpalo.


no ja zazil destrukci lopatek u asi 3 vozu. Ono zalezi na tom, jake pumpy v aute jsou. Exituje nekolik druhu. Zakladem jsou pumpy "z jednoho kusu" kde je osa zatavena s lopatkama do jednoho kusu a tam nedochazi k "utrzeni" lopatek od osy a kladky. Pak jsou ovsem pumpy plastovo-kovove, kde jsou lopatky jenom lepeny atam k tomu dochazi vyrazne castji. Nicmene i tak dochazi k destrukci lopatek cas od casu. Mi se to osobne stalo u jednoho auta.
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Další stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků