Rozdiel ET 48 vs 50

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod quasimoto 22. 11. 2012 12:32

V sucasnosti mam zimnu sadu z Golfa 6 / Audi A3, kde su disky 6Jx16 s ET50, ide o rok staru sadu.
Na Golfa 7 su schvalene disky s rovnakym rozmerom, iba ET je 48 namiesto 50.

Ma rozdiel ET 48 vs 50 nejaky vplyv, alebo mozem pouzit staru sadu? Disky na noveho Golfa su zatial velmi drahe... 60 Eur versus 40 Eur na Golfa 6...
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jirka__S 22. 11. 2012 13:00

Rozdíl mezi ET48 A ET50 je pouze v tom, že disky s ET50 budou o 2mm více posunuty ke středu auta
Přílohy
1-ET.jpg
1-ET.jpg (27.58 ) Zobrazeno 61640 krát
Octavia II RS 2,0 TFSI
Jirka__S
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod quasimoto 22. 11. 2012 13:13

To chapem.

Myslel som aj ci technicky nemoze byt nejaky problem - kolesa totiz budu viac vnutri, tak aby nahodou o nieco nesuchali a podobne... hoci naozaj 2mm by snad nemal byt taky rozdiel, predsa to len nie je nejaky extremny rozdiel.
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 22. 11. 2012 13:49

Ještě jsem neviděl auto u kterýho by -2mm ET oproti OEM dělali problém. Pokud chceš mít jistotu odměř si vdálenost mezi pneu a tlumičem. To je zpravidla jediný kolizní místo, pokud zvětšuješ ET.

Anebo jednodušeji od stolu, dopočítej si vzdálennost dosedací plochy náboje od vnitřní strany ráfku u tvýho rozměru a totéž dopočítej pro nejširší (a pravděpodobně) největší ráfek, který je pro auto povolen.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod quasimoto 22. 11. 2012 14:38

Myslim ze to nebude problem,

teraz pozeram info ze R16 Alu zimna sada z G6 je schvalena aj na G7. Akurat to bolo 6,5x16, ja mam 6x16 plech. Ale u tych alu bol rozdiel ET dokonca 46 vs 50 a schvalili to.
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 22. 11. 2012 14:46

2mm nemuzou mit na funkci vliv ;-)
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod quasimoto 22. 11. 2012 14:47

Tiez si to ako laik myslim, ale preco potom pre novy Golf 7 schvalili rovnaky disky len s ET inym o 2 mm? :D
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 22. 11. 2012 14:50

JardaB píše:2mm nemuzou mit na funkci vliv ;-)

a týká se to vícero záležitostí jak jen ET :mrgreen:
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j3s 22. 11. 2012 15:25

Myslíš na funkci rostlináře ?
j3s
Štamgast

Odeslat příspěvekod Lukas063 22. 11. 2012 16:14

tak :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Los Daňos 5. 12. 2012 18:46

Taky si řeším kolegův problém ...

chtěl bych už plechové disky srovnatelné do budoucna s Passatem a ty jsou 6,5J x 16 5x112 ET42
a já mám v papírech napsáno a ještě mě pán u VW upozorňoval, že mám koupit jen ET50
a to od 6J x 16 5x112 ET50 až po 6,5J x 16 5x112 ET50

hmmm co myslíte ... mám koupit rovnou Passátové - bát se že budou drhnout ... a v roce 2016 jet rovnou na STK s litými originály a ET42 pečlivě schovávat doma?



quasimoto

ano tuto otázku jsem položil prodejci VW proč je to ET tak kreténské? a on mi řekl, Němci nepřemýšlí a koupí a s dalším autem koupí další disky a poklice ... pokud teda nepřezouvají na lité ... protože to auto po třech letech prodají na východ a pneu a e-bay
Los Daňos
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fahrman 6. 12. 2012 02:41

pro ET je tam rezerva, nebojte se toho ... já změnil z ET 48 na ET 35 a a ráfky pořídil o půl palce širší a pořád je to OK ...

Důležitá věc je, že hraje roli i použitá pneumatika ... dokud je pneu širší než ráfek (není extra roztažená) tak se dá z povolených rozměrů gum zjistit, s jakou rezervou pro kola v podběhu počítají, resp. užší pneumatika má víc prostoru pro změnu ET ... pokud je pro daný vůz povolený rozměr pneu např. 195/55, 205/50 a 215/45, tak je pro rozměr 195 rezerva min. 1cm na změnu ET a ráfky nesmí být zároveň širší než 7,5"
fahrman
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 6. 12. 2012 03:13

pro ET je tam rezerva, nebojte se toho ... já změnil z ET 48 na ET 35 a a ráfky pořídil o půl palce širší a pořád je to OK ...


Jsou auta u kterých už bys byl v háji.

Btw. teď mě tak napadlo, že např elektrony cz mají v konfigurátoru i kola u kterých je ET o tolik nižší, že by mohl být problém. Upozorňují na to poznámkou "nutná úprava blatníků". Jako vodítko to může posloužit.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 6. 12. 2012 11:28

quasimoto píše:To chapem.

Myslel som aj ci technicky nemoze byt nejaky problem - kolesa totiz budu viac vnutri, tak aby nahodou o nieco nesuchali a podobne... hoci naozaj 2mm by snad nemal byt taky rozdiel, predsa to len nie je nejaky extremny rozdiel.



Nechápeš,kola nebudou vnutri,ale o 2mm ven,takže se prd stane :-))
Carrera S, Tesla 3 Highland LR, AR Stelvio 2,0T, Audi Q3 Tsi, MB SL320, Honda Monkey 2023, Pana GZ 2000,Advance Acoustic A7
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fahrman 6. 12. 2012 13:25

D1.8T píše:
pro ET je tam rezerva, nebojte se toho ... já změnil z ET 48 na ET 35 a a ráfky pořídil o půl palce širší a pořád je to OK ...


Jsou auta u kterých už bys byl v háji.

Btw. teď mě tak napadlo, že např elektrony cz mají v konfigurátoru i kola u kterých je ET o tolik nižší, že by mohl být problém. Upozorňují na to poznámkou "nutná úprava blatníků". Jako vodítko to může posloužit.


já měl "nutnou úpravu blatníků" pro takové ET taky a prd bylo nutné :) ... jinak je to samozřejmě auto od auta a ta rezerva pro změnu ET bude vždy jiná - u mě byla už celkem extrémní ... proto jsem psal, jak si udělat představu o skutečné rezervě v podběhu podle povolených rozměrů pneu. Pokud využiješ max. rozměr pneu, budeš tam mít o to méně místa ...
fahrman
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků