MELLO píše:Elv01 píše:Pozor na to, že za jiný rychlostní index než je v TP Tě mohou vyhodit z STK! Minimálně tady v ČR. Jediná vyjmka je u zimních, kdy je dovoleno mít rychlostní index o jeden stupeň nižší.
V životě sem nezažil, že by na estékáčke kontrolovali rychlostní index pneu
kontrolují to vždy, resp. měli by. Mě péroval za ZR, páč si neuvědomil, že je to víc než W.
-- 31. 10. 2012 12:27 --
Vana666 píše:proč by se v zimě nemohlo jet 270 ? Samozřejmě tedy v Německu, že jo
A nechápu smysl indexů u nás, když se se stejně nesmí nikde víc než 130 a na tohle vyhoví snad i bantamy ze zahradního kolečka. Nebo snad zákon počítá s porušováním ryclostníchh limitů ?
nejsem si jistej, jestli to není i o konstrukci pneumatiky a odolnosti vůči akceleračním schopnostem automobilu
Ale jsem si jist, že se "stejné" pneumatiky s např. H a T liší i konstrukcí, resp. hmotností.
A taky je nutné si uvědomit, že rychlostní index neuvádí jakou maximální rychlostí s danou pneu lze nepřetržitě jet. Tímhle indexem výrobce garantuje, že ta pneu vydrží danou rychlost po 10 minut, což není mnoho. I proto je zapotřebí mít vyšší rychlostní index než je maximálka auta