od diam@nt 24. 11. 2008 17:46
Dnes som vyskúšal 2,0 TDI (iné nemali) a tých 125 kW je tak tak. Každopádne by to chcelo viacej. Dojmy mám len pozitívne, nakoľko nastupovanie je na rozdiel od konkurentov podstatne jednoduchšie a človek si nezašpiní nohavice, sedadlá sú optimáne tvarované a výhľad z auta je výborný. Jazdné vlastnosti som testoval ako na ceste, tak aj na veľkom prázdnom parkovisku. Na ceste sa Q5 správa temer ako bežné auto a rozhodne tú hmotu naviac či výšku ťažiska príliš necítiť. Chcelo by to ale predsa len o niečo vyšší výkon. Okrem toho sa krásne prejavila negatívna vlastnosť motora 2,0 TDI - mizerný záťah odspodu. Toto mi dosť vadilo. Pravdou ale je, že s automatom by tento problém určite vymizol. Ja som testoval manuál. Ten ma prekvapil o trochu gumovejším chodom, než som u koncernu VW zvyknutý. Podvozok sa správal príkladne a auto by som mohol označiť za primerane tvrdé. V mojom pohľade to znamená, že je cítiť, po čom auto ide, ale nerovnosti neznamenajú žiadne nepríjemné rany od podvozku alebo vytrasenie kostí posádky. Riadenie pritom prenáša u koncernu VW obvyklé množstvo informácií, aj intenzita účinku je optimálna, iba pri manévrovaní na mieste by mohol posilňovať pomáhať viacej. Mal som však základnú verziu posilňovača. Na bežnej okreske III. triedy so záplatami som zvládol maximálne rýchlosť 120 km/h a jazda bola stále istá, prekvapilo ma dobré odhlučnenie ako motora, tak aj hluku od podvozku a aerodynamický hluk som pri tejto rýchlosti ešte nezaznamenal. Na farebnom displeji na prístrojovom štíte prekvapila informácia, o aktuálne zaradenom rýchlostnom stupni (u manuálu podotýkam) ako aj zeleným označený odporúčaný rýchlostný stupeň.
Na prázdnom parkovisku s mokrým povrchom som vyskúšal správanie sa v extréme. Pri rýchlom vjazde do zákruty mal predok mierne tendencie k nedotáčavosti, ale bol to iba náznak, auto sa správalo viac menej neutrálne. V ostrých zákrutách sa iba hrnulo bokom von zo zákruty, čo je vzhľadom na vysoký profil nových zimných pneumatík (235/65 R17) logické. Pod plynom bolo správanie úplne neutrálne.
Nakoľko počas jazdy snežilo, chcel som vyskúšať rozjazd na zasneženej krajnici, auto však ani len neprehrablo. A celkovo pôsobilo mdlo, ako keby bolo na drogách. Beriem, že malo iba 74 km, ale aj tak to bolo mizerné. Potom som však vypol ESP a auto ihneď ožilo. Motor sa dal vytočiť s vyšlapnutou spojkou aj viac než na nejakých 2500 otáčok a rozjazd bol okamžite živší. Takže pokarhanie si zaslúži jedine ESP, ktoré je naladené až príliš bezpečne. Napríklad naštartovanie auta so zaradenou rýchlosťou a nevyšlapnutou spojkou je blokované a pri pokuse o štartovanie sa nestane úplne nič.
Prekvapilo ma elektrické otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru. Pozitívne svojou rýchlosťou, negatívne výškou otvorenia veka. Pri mojej výške 183 cm je to presne vo výške ideálnej pre hrču na hlave. Skúšal som to na troch rôznych autách a všade to bolo rovnako biedne. Pritom veko ide za použitia dostatočnej sily zodvihnúť do dostatočnej výšky, ale nasledujúce otvorenie prinesie znova rovnako nedostatočné otvorenie.
Pred sklenenou výplňou som si overil, že parkovačky a denné svietenie je skutočne realizované tou istou sadou bielych LED diód, rozdiel je ale v ich intenzite.
aquila - Tiguan je ale o triedu nižšie, ako po stránke veľkosti, tak aj po stránke motorizácií a priepastný rozdiel je aj v ponuke príplatkovej výbavy. Tak medzi Tiguanom a Q5 môže uvažoveť iba ten, čo by chcel Q5 v základnej výbave so základným motorom.
Ak by niekto chcel vidieť ako vyzerá základná verzia predného svetla bez xenónov, podarilo sa mi jednu fotku nájsť.
Fabia II 1,4 TSI
Audi Q5 2,0 TSI
Karosa ŠL 11
Karosa ŠD 11
Karosa ŠM 16,5 (vo výstavbe)