Fan club Škoda 105, 120,...

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod unclefucker 18. 11. 2008 10:13

Tak pochlubte se. Kdo s nima jezdí a jaké má o nich postřehy?
Škoda 105 S karosérie M. Bohužel nabouraná :(
unclefucker
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marousek 18. 11. 2008 10:27

Přidávám se do tohoto klubu :-)
Vlastním Škodu Rapid 130 a jsem v celku spokojenej. Auto mám spíš jen tak na víkendy kdy se rád s tímto vozítkem svezu. Na brázdění 100 km denně už to opravdu není, ale vyjet si takhle přes víkend po těch našich vesničkách mám rád.
Auto zatím drží, žádný vážná závady jsem neměl. Akorát mě poslední dobou zlobí motor (no jo je to holt 130ca) tak pomalu začínám schánět novej (asi 136). Koroze taky nějaká je, ale přes zimu nejezdím a navíc to mám v garáži takže to není tak zlý.

Ps: Vím že spousta lidí tyhle auta odsuzuje, ale myslím že určitá nostalgie je z toho cítit. Takže bych prosil bez zbytečných OT.
Nissan Sunny 1.6 SLX - díky Ace2
Marousek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sparrow75 18. 11. 2008 10:30

jako první auto před lety to šlo dva roky jsem se Š120 vydržel ale dneska kromě Rapidu(nejlevnější sporťák) je tohle auto fakt k ničemu.Nebezpečný,totálně zastaralý a většinou shnilé a tak by se mohlo pokračovat dál a dál :pozor
Mello je jediný,Mello je naše internetové slunce,Mello je náš bůh
a proto modleme se společně Mello náš jediný na nebesích.
sparrow75
Missák Garáže 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stormbringer 18. 11. 2008 10:40

Na stobůrovi jsem začínal takže nějaké nostalgické vzpomínky na něj mám a k Rapidu jsem taky tenkrát samozřejmě vzhlížel. Bohužel záhy došlo vystřízlivění a dobré vzpomínky se vážou pouze k tomu že to bylo moje první auto a že jsem se na něm mnohé naučil. Jinak jsou škodovky 1XX naprosto zbytečná auta provázená od začátku takovou spoustou tragických konstrukčních a koncepčních omylů že by bývalo asi lepší kdyby se do nástupu Favorita vyráběla modrnizovaná stará Octavia...
Life is hard. Then you die.
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bojler 18. 11. 2008 11:56

Muzu se prihlasit do antifanklubu? *****, drtiva vetsina z nich sou nebezpecny sroty.
bojler
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 18. 11. 2008 12:12

Nejsem ani pro ani proti. Moje první přibližovadlo š105 mě tehdy stála míň než můj první mobil. Byla starší než já a jízda byla vždy dobrodružství. Dneska bych se už vyhejbal tím jezdit, ale to, že to někdo občas vytahne z garáže mě neva. š105 *****í, z TDI zas lítaj saze.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 18. 11. 2008 12:26

unclefucker píše:Tak pochlubte se. Kdo s nima jezdí a jaké má o nich postřehy?


Jezdím se stodvácou přes 10let, najeto cca 20 tis.km, a postřehy?

plusy:
- levný servis a díly (komplet spojka i s prací 1500,-, apod.)
- prostorný interiér, s opěrkama i relativně pohodlná sedadla
- vcelku slušná průchodnost terénem
- přiměřeně komfortní jízda díky pneu 165/80 R13


mínusy:
- neuvěřitelně slabý, líný, hlučný a žravý motor
- díky koncepci "vše vzadu" mizivé jízdní vlastnosti (přetáčivé, předek jde při brždění okamžitě do smyku, extrémně náchylné na boční vítr, apod.)
- nepraktická karoserie sedan, tzn. malý kufr
- poddimenzovaná a špatně navržená brzdná soustava (prázdný smykuje, plně naložený zase nejde zabrzdit)
- absence posilovače (s naloženým kufrem tuplem), mizerná převodovka (vůle, některé rychlosti při různých situacích nejdou zařadit vůbec),
- v létě topí a vaří, v zimě fouká vlažný vzduch
- neuvěřitelně blbě se dá vyndat rezerva, je to o uříznutí prstů o okraj spodního čela
- mizerná účinnost světlometů, slabý alternátor který nedokáže ani při plném vytížení spotřebiči dobíjet baterku
- absence takových základních věcí jako je cyklovač stěračů, pět rychlostí v převodovce, klakson ve volantu
- neuspokojivá pasivní bezpečnost a náchylnost ke vznícení (rozdrcená pravá kolena o klíčky zapalování, zkratované baterky o zadní plech zadních sedaček vlivem utržení z držáku apod.)
- špatně vyřešené ostřikování čelního skla, kdy trysky vydrží seřízené asi tak pět spuštění.
- zamrzající zámky, těsnění dveří a lanko ruční brzdy
- nulová antikorozní ochrana

Určitě by se ještě něco našlo, když si vzpomenu tak doplním :--

Edit:

plusy:
- opravdu velký rejd

mínusy:
- malá nádrž, 38 litrů je při dálniční spotřebě 10l/100km fakt žalostně málo
- vůle v řízení i po výměně všech uložení
- prakticky žádné odkládací chránky a ty co má, tak jsou žalostně malé
- špatně vyřešené naklápění světel (prázdné oslňuje, naložené svítí pod sebe)
- praskající lanko plynu
- předepsané palivo BA 91 (Special), které od pump (hlavně v hl.m. Praze) velmi rychle mizí a je nahrazováno Naturalem...
Naposledy upravil speleo dne 18. 11. 2008 13:11, celkově upraveno 1
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sparrow75 18. 11. 2008 12:49

20tis.km za 10let :hm
Mello je jediný,Mello je naše internetové slunce,Mello je náš bůh
a proto modleme se společně Mello náš jediný na nebesích.
sparrow75
Missák Garáže 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Semtex 18. 11. 2008 13:06

sparrow75 píše:20tis.km za 10let :hm


V Š120 náhodou hrdinský počin.. :D A jak jinak by mu vydržely původní pneu.. :D
Mr.Semtex
Hodnostář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sMartin 18. 11. 2008 13:14

speleo: Uz jsi toho vyjmenoval dost, ale jeste podrobneji pridam:
- spatne konektory na zarovky, hlavne H4, tzn. zarovky maji spatny kontakt a tim i malou svitivost
- taveni plastovych pojistek
- prosekani kabeloveho svazku od sedadla
- uhnivani dilu + vibrace = spatne ukostreni cehokoliv, nefunkcnost elektroniky a to ji tam moc neni :)
- zatuhnuti lanka plynu, celeho pedalu apod.
atd. atd.
sMartin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 18. 11. 2008 13:17

Původní pneu jsou ještě v pohodě (a zákonné toleranci), ale ty původní tlumiče už by to chtělo fakt vyměnit :hm Na kostkách to prostě odmítá zatáčet, brzdit ani nemá cenu zkoušet.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 18. 11. 2008 13:21

sMartin: ono taky záleží jaké použiješ žárovky :D Jen blázen by jezdil se standardními 55/60W, které spíš připomínají jízdu na parkovačky. Krásná velká skleněno-plechová parabola si říká o jinčí záležitost.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 18. 11. 2008 13:33

bojler píše:Muzu se prihlasit do antifanklubu? *****, drtiva vetsina z nich sou nebezpecny sroty.

Aha.. A nejaký posun soucasnych skodovek si zaznamenal. Me taky prijde že *****í.... a...
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 18. 11. 2008 14:05

Škoda 105 L,19 let provozu,posledních 5 let na LPG,minulý rok sešrotována.Fotky dodám,jak budu doma.Bezproblémový provoz po celou dobu.
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 18. 11. 2008 14:10

Marousek píše:...myslím že určitá nostalgie je z toho cítit...

Nejenom nostalgie. On ten litr oleje na 1000 km jen tak nevysublimuje.
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků