Vydrz a celkova zivotnost motorov TWIN SPARK

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Shoorty 14. 8. 2008 21:43

Zdravim, vopred nez zacnem nieco pisat by som vas chcel poprosit aby toto vlakno bolo celkom seriozne a riesilo danu problematiku a boli tu iba nazory ktore sa danej veci tykaju...

Z cisto teoretickeho hladiska ma zaujima aka je vydrz motorov Twin Spark konkretne tych 16V verzii, tolko som sa uz o tom nacital, ale chcelo by to nejaky prakticke skusenosti uzivatelov, mal som tu cest stretnut sa z par alfami a motormi v nich, vacsina bola v pomerne dobrej kondicii... a nejavili ziadne znamky, zadretie, klepanie, jedine tak papanie oleja :-) ale to vieme uz preco to tak je... Zaujimalo by ma kolko je taka zivotnost tychto motorov... napriklad jeden kamarat ma 1.4 TS z roku 98, nabehane ma nieco cez 240 000 a auto ide uplne v pohode, spotreba oleja na 10 000km naviac pol litra... motor neklepe, tesni dobre, je celkom zivy... Zaujimalo by ma to ze ci cele toto zadieranie je len o nekontrolovani oleja a nachylnosti tychto motorov pri sebemensom nedostatku oleja zadierat sa, alebo je to spravanim majitela, alebo je to nakoniec tak ze vacsina tychto aut je kupovanych ako zanovnych a maju mozno aj dva razy stoceny tachac a na konte este vacsiu porciu km ako si clovek mysli?

Vyjadrite sa... predsa je tu len vacsia komunita ludi co maju s tymto skusenosti, ako na Alfa forach kde maju tieto topicy aj po niekolkych mesiacoch ledva dve strany :-)

Dakujem za odpovede
...hátépé f čipu woe :D
...prassát f turbu, f metle, f dehtu, na hlínách woe :D
Shoorty
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 8. 2008 21:54

Stav JAKÉHOKOLIV sériově vyráběného motoru je obrazem jeho majitele. TS není výjimkou. Je to sice koncepčně již poněkud starší motor, ale objektivní důvody pro vyšší poruchovost na něm přes různá prohlášení (anti)Alfistů neshledávám. Ostatně ve FIAT jsou větší odborníci než já (teda myslím no..;) ) a nechali ho dvacet let sloužit ;)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Pe012tr 14. 8. 2008 22:55

Souhlasím s Marcem, že stav jakéhokoliv motoru je obrazem majitele. Ze svého okolí znám jen jediný T.S - je to 156 1.6 T.S, která jezdí s najetými 180.000km, sice ne úplně bez problému, ale nic fatálního. Na druhou stranu, všechny varování, zatracování a všeobecné nedoporučování motorů twin spark asi nebudou vařené jen tak z vody. Takže já bych do twin sparkové Alfy nešel
Pe012tr
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Marc159 15. 8. 2008 10:04

wawris: Největší problém je, že někteří majitelé Alf se mylně domnívají, že vlastní sportovní vůz, což ovšem zpravidla neodpovídá realitě. Tuto nedostatečnost řeší cihla na plynu a pokud vezmeš v úvahu, že se jedná zpravidla o nezkušené řidiče, tak je příčina celkem jasná. Takže u TS jde o to, po kom si auto koupíš.
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Dusan 15. 8. 2008 10:15

Ono je to vcelku jednoduche. TS motory jsou pri srovnani s beznou produkci mnohem citlivejsi na zachazeni. Vysledkem je, ze ano TS motor dokaze fungovat i dlouhodobe za predpokladu, ze dostava patricnou peci a je s nim citlive zachazeno, na druhou stranu dokaze umrit i pri zachazeni, ktere by bezny motor nevyvedlo z miry. U ojetiny je samozrejme kapanek problem garantovat, ze predchozi majitel o nej pecoval tak jak tato motorova citlivka potrebuje, takze z praktickeho hlediska je lepsi se podivat u ojetiny po aute s motorem, ktery vydrzi drsnejsi zachazeni.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zdenek 15. 8. 2008 10:25

Jetý TS motor bych nebral, jsou dost choulostivý na kvalitu včasný údržby, typ oleje a nepřetahování doby výměny. U novýho o tom má člověk přehled, ale u starýho nikdy neví jak se o to předchozí majitel staral, motor může být v pohodě a najet 300 tisíc km, nebo může exnou po 100 kilometrech
zdenek
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 15. 8. 2008 10:26

Dusan: TS má úplně běžné parametry a není žádný důvod pro speciální péči. A jak jsem psal výše, koncern ho vyrábí přes dvacet let, což by v případě, že by se spolehlivostí statisticky lišil od konkurence, nebylo možné. Ale když si někdo myslí, že si koupil Ferrari za pár korun, tak se nelze divit, že to vypadá, jak vypadá ;)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Dusan 15. 8. 2008 10:41

Marc159 píše:Dusan: TS má úplně běžné parametry a není žádný důvod pro speciální péči. A jak jsem psal výše, koncern ho vyrábí přes dvacet let, což by v případě, že by se spolehlivostí statisticky lišil od konkurence, nebylo možné. Ale když si někdo myslí, že si koupil Ferrari za pár korun, tak se nelze divit, že to vypadá, jak vypadá ;)


Nejake "statistiky spolehlivosti" jsou to posledni co vyrobce resi pri vyberu motoru pro sve modely. Vyrobce chce v prvni rade vydelat, pokud ma zajetou linku, motor je stale prodejny, tak ho bude or urcite dale montovat nez iniciovat nesmirne nakladny vyvoj noveho motoru jen kvuli tomu, ze druhemu ci dalsim majitelum (tj. tem co si nove Alfy stejne nekupuji) umre. Vzhledem k propadu ceny u Alf je stejne realne Alfa vozem pro jednoho majitele, takze setrilky kteri si ji koupi "premiovku" za stopadesat tisic fakt nikdo neresi.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 15. 8. 2008 10:49

Dusan píše:Nejake "statistiky spolehlivosti" jsou to posledni co vyrobce resi pri vyberu motoru pro sve modely...

Vzhledem k tomu, že existuje něco jako záruka, tak to ve vlastním zájmu řešit musí. A i kdyby se ty motory podělaly po záruce, tak po několika letech by to značku zničilo. Ovšem když se projdeš po Římu, tak tam tahle auta doslova lemují silnice.
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Jaroslav 15. 8. 2008 11:20

Ale no tak....ja stravil v Rime temer 4 roky a zadne silnice nejsou Alfami lemovane....mozna tak pred dealerem teto znacky. Napriklad Alfu 159 tam uvidite asi tak casto, jako na nasich cestach Superba.

Mnohem vice tam jezdi male Fiaty Pandy, Punta, dale je tam hodne popularni Yaris, Smart a Fiesta.

Jinak uvidite 50 procent aut nemecke vyroby - VW, BMW, Mercedes, Ford, Audi a Opel jsou tam opravdu velmi oblibene. Velmi malo japonskych a korejskych aut....
Jaroslav
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod merkur 15. 8. 2008 11:22

Bohužel TS motor není ani v nejmenším blbuvzdornej,takže vytáčení zastudena,přejíždění výměny oleje,nebo laborování s jinou vizkozitou oleje než předepisuje výrobce ten motor posílá někdy rychleji,někdy pomaleji do kytek.Když se tento motor hodně točí,tak stoupá i spotřeba oleje a jestliže majitel neumí otevřít kapotu,aby se podíval na jeho hladinu tak je vystaráno hned.
Každopádně do T.S motoru bych šel jen v tom případě,kdybych věděl,že se něho majitel stará.Jinak NE.
147 GTA Q2
Megane II
Felda
ix35

Servis,kde mě dojebali GTA www.jeam.cz
merkur
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 15. 8. 2008 11:30

AR 147 1.6 TS najeto 130tkm bez jakýchkoliv problémů (od novoty). Jen nutno vyměnit rozvoďák nejpozději v 80tkm. Spotřeba oleje 1-4 dcl/1000km dle stylu jízdy. Koupit tento motor po blbovi = cesta do pekel. Jinak je nutno důrazně odlišovat TS 16V (145/146,147/156) a TS 8v (AR 75 a tuším 155), ten 8v je nepoměrně trvanlivější....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pe012tr 15. 8. 2008 11:32

Mno a lít 0,4l drahé Selenie na 1.000km, to už se vyplatí :-D
Pe012tr
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod JiVi 15. 8. 2008 11:43

pisu to vsude :-)

1.8 T.S. najeto neco pres 320 000 km

LPG od narozeni
svicky Brisk Silver(kvuli LPG)
olej Paramo 5W40 ( stejne je to staceny kdovi jaky olej asi jako ta Selenia) 8-D

edit: ted do toho leju Paramo 10W40
JiVi
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Marc159 15. 8. 2008 13:28

Jaroslav píše:Ale no tak....ja stravil v Rime temer 4 roky a zadne silnice nejsou Alfami lemovane....mozna tak pred dealerem teto znacky. Napriklad Alfu 159 tam uvidite asi tak casto, jako na nasich cestach Superba.....

Mno já tam jezdím spíše služebně a protože se o Alfy z neznámého důvodu zajímám, tak si jich možná všímám více. Ostatně FIAT je vyrábí a většina jich v Itálii zůstává, takže tam někde být musí. Nebo myslíš, že jde o exportní trhák? :mrgreen: Notabene nevím, co s tím má 159 společného? TS se tam montuje do nejlevnějších verzí a rozhodně nejde o mainstream. :hm
Marc159
Inventář

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků