Nezávislé topení - Webasto, ev. jiné

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 20:13

Marc159 píše:MKMAN: Podle mě to na jiný zdroj než 12V baterii nejde. A to kvůli těm proudům, které to potřebuje. Potřeboval bys 12V zdroj podobných parametrů jako má akumulátor, takže startovací vozík. A to by asi nebylo moc praktické.o/quote]


dnes je asi fakt vymrzlo dyt topeni topi benzinem/naftou a temer nic nezere ale vynasobte temer nic 12hodinama (noc) a -30 stupnama a uz je to celkem slusnej naboj.
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 20:14

Vana666 píše:MIKMAN: jednak opravdu není asi zcela běžná potřeba spalovací topení napájet externě

Trošku problém je i v tom, že u spalovacích topení musíš zajistit nějak i přechodové režímy. Tedy že takové topení nemůžeš prostě jen tak vypnout, ale řídící jednotka musí zajistit přerušení přívodu paliva a pak několikaminutové dochlazení (některé typy v této fázi navíc znovu zapínají žhavení!). A tento režim bude fungovat jedině při trvalém připojení na stálý a bezpečný zdroj elektického proudu, tedy akumulátor v autě. Nezajistí to externí napájení který se může kdykoliv přerušit.

Ovšem i toto je řešitelné poměrně snadno, např.pomicí relé automaticky spínajícího při připojení externího zdroje


Marc: nezávislé topení bere proud v řádu ampérů, startovací vozík určitě nepotřebuješ
/quote]


nesouhlasim,
http://www.jablotron.cz/ezs.php?pid=products/awz519

takova vec stoji par korun a mam zkusenost ze pri prechodu baterka/ac nevypadne napajeni ani na 10 ms (to je cas kdy mi uz odpadne rele co k tomu modulu pouzivam)
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Jean ViC 28. 1. 2007 20:33

MKMAN: A je to nutne to nechat bezet pres noc? nestaci treba kdyz budes vedet ze v 8 jedes do prace tak to nastavit na 7hod.
a to nepocitam stim ze se to da ovladat na dalku :)
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod richie 28. 1. 2007 20:42

predpokladam (ked spominal sluzobne vozy), ze to chce pre nejaku pohotovostnu sluzby, kde nevies pol hodinu dopredu povedat, kedy ta zavolaju na vyjazd .. preto potrebuje udrzat auta celu noc pri rozumnej teplote ..
Opel Insignia B ST 1.5/121; VW Sportswan 1.2 (Astra G Caravan 1.6 Twinport-Z16XEP; Corsa C 1.0; Octavia liftback II/1.9tdi -> III/1,6TDI-> IV/1.5TSi )
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 28. 1. 2007 20:43

MIKMAN: nepochopil jsem jestli nesouhlasíš s celým mým příspěvkem nebo jen s návrhem jak přepínat mezi externím a bateriovám napájením.

co ale vvidím jako podstatné, že teplovodní topení ohřívající motor a přes něj teprve kabinu jsou opravdu spíše koncipovaná pro relativně krátkodobý provoz - tedy ohřátí ze zmrzlého stavu před jízdou. A pro vytápění auta nad tento rámec jeno omezeně, protože trvalý ohřev stojícího motoru je zbytečný a neekonomický co se týká spotřeby PHM, i el.proudu.

Na dlouhodobé vytápění kabiny se používají teplovzdušná topení pracující pro tento účel efektivněji a mají i menší spotřeby

na udržování aut v pohotovostním režimu bych používal jen elektrický ohřev vody
Naposledy upravil Vana666 dne 28. 1. 2007 20:45, celkově upraveno 1
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 28. 1. 2007 20:44

Tak nezávislé teplovzdušné topení mám a funguje maximálně 30 minut od zapnutí (timer, nebo dálkové) za 30 minut je auto spolehlivě vytopený na 20°C bez problémů i v -27°C co bylo minulou zimu. Když očekávám silnou námrazu, nebo hodně sněhu tak si nastavím 2 timery za sebou a za hodinu je všechno z oken pryč v autě vedro. Spotřeba nezměřitelná a baterka na příslušenství to bezpečně dovede živit 3-4 hodiny, pak to nahlásí nizké napětí na baterce a za chvilku to odpojí veškeré neduležité přislušenství. Na start to efekt nemá, na startování je v autě druhá baterka. Pohoda dřez

Jinak se zapíná automaticky i při startu studeného motoru, takže auto začně topit více méně okamžitě.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 20:47

Jean ViC píše:MKMAN: A je to nutne to nechat bezet pres noc? nestaci treba kdyz budes vedet ze v 8 jedes do prace tak to nastavit na 7hod.
a to nepocitam stim ze se to da ovladat na dalku :)


1. ja nezpochybnuju smysl normalniho nezavisleho topeni (benzin/nafta) jiste je uzitecne a vysoce komfortni (jen bych nechtel v -30 zkouset dobijet baterku)

2. ano musi to bezet, uznavam ze to neni celkem bezna potreba ale ja mam moznost nastavit a rozhodne mi to za to stoji (a to i pres to ze je auto v garazi)
- cas kdy to ma dosahnout nejake teploty (obvykle 70oC okruh)
- temperovat tj nastavit pod jakou teplotu to nesmi klesnout
- rucne prikourit tak aby behem 10 minut bylo auto ready.

3. vznesl jsem zbozne prani aby slo nezavisle naftove pripojit na elektrinu a mohlo tedy bezet dle potreby (nemusi bezet porad, on moduluje stejne jako turbokotel) 001110010101110011

je to o preferencich a prave protoze rozhodujou minuty musim ji t i do extremu jako jsou Pewag Spikes* (comapct, ted uz se to jmenuje jinak)
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod ace2 28. 1. 2007 20:51

Teplovodní topení je podle mě kravina pro běžného uživatele. Je třeba mít rozmrzlá okna a v autě teplo a to jde. To že je studený motor mě fakt nedrásá, za

a) mi omezovač otáček ukazuje že při studeném motoru můžu okamžitě teoreticky stejně točit 3800 otáček (diesel) což jsou otáčky odpovídající rychlosti kolem 200 km/h

b) za max 10 minut jízdy se indikátor omezovače otáček studeného motoru posune na neomezeně a je po problému.

Zahřívat motor je v prostředí ČR neúčelná kravina, pokud zrovna nemáte auto RZS, nebo požární cisternu.. a nemáte nutnost točit hned motor po startu do mrtva.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 21:23

ace2 píše:Teplovodní topení je podle mě kravina pro běžného uživatele. Je třeba mít rozmrzlá okna a v autě teplo a to jde. To že je studený motor mě fakt nedrásá, za

a) mi omezovač otáček ukazuje že při studeném motoru můžu okamžitě teoreticky stejně točit 3800 otáček (diesel) což jsou otáčky odpovídající rychlosti kolem 200 km/h

b) za max 10 minut jízdy se indikátor omezovače otáček studeného motoru posune na neomezeně a je po problému.

Zahřívat motor je v prostředí ČR neúčelná kravina, pokud zrovna nemáte auto RZS, nebo požární cisternu.. a nemáte nutnost točit hned motor po startu do mrtva../quote]


ad a, ano ale omezovac 730d je jiny nez omezovac bezneho auta stredni nebo nizsi stredni tridy.

ad b, hmm tak je ten 3 litr mene ucinnej. pri minus 15 mi jde teplota pod 90oC a to se NIKDY jindy ani nehne (ani nahoru ani dolu) pri -25 bez jizdy dokonce teplota klesa k 60 stupnum

ad "c" vidis a me muze 15minut stat treba 500.000 takze kdyz se neco posere jedou auta pro jistotu dve. presto souhlasim, ze v cr je to 90 procent roku k prdu. ale vim presne jak jsem znicil zanovni 1.9TDi - zapomel jsem na obed na 25.12 (par let zpet) s maminkou me pritule a snazil se to dohnat. dojel jsem z letne na kulatak a na evropske to osolil na doraz a nedojel jsem ani k eurotelu a turbo slo do kytek. (bylo pres -15) takze ani tech 5 minut jizdy nestacilo. oprava 40k coz rozpoteho do elektriny je nekolik let pravidelneho predehrivani.
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 28. 1. 2007 21:36

ace2 píše:Teplovodní topení je podle mě kravina pro běžného uživatele. Je třeba mít rozmrzlá okna a v autě teplo a to jde. To že je studený motor mě fakt nedrásá, za

a) mi omezovač otáček ukazuje že při studeném motoru můžu okamžitě teoreticky stejně točit 3800 otáček (diesel) což jsou otáčky odpovídající rychlosti kolem 200 km/h

b) za max 10 minut jízdy se indikátor omezovače otáček studeného motoru posune na neomezeně a je po problému.

Zahřívat motor je v prostředí ČR neúčelná kravina, pokud zrovna nemáte auto RZS, nebo požární cisternu.. a nemáte nutnost točit hned motor po startu do mrtva../quote]
Máš originál nebo dodělávané?Mě na Webastu(teplovzdušné)jde nastavit 1.5h a manuálně běží neomezeně.Mám v autě oba systémy a musím říct,že pro běžného uživatele je lepší(a hlavně levnější)teplovodní.Proč nemít v autě teplo a zároveň neohřát motor? :hm
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 28. 1. 2007 21:40

MKMAN píše:nad nezavislim topenim taky uvazuju uz dost dlouho a protoze mam kde nabijet vyhrala defa. cena za celou sadu asi 10t dalkovej ovladac, netriska baterku par dobrych programu a uhlavne udrzuje baterku. ventilator se da vypnout takze kdyz jsou treskute mrazy v alpach (-20oC) nebo i tady tak se bud napojim na elektrinu u dotycneho a tu mu zaplatim podle skutecne spotreby nebo to jisti prenosna elektrocentrala (pokud zarucene vim ze to nepujde) ktera to v pohode za cca 40 korun na noc udela za me.

http://wup.defa.com/en/


stve me ze se nedale nezavisle s moznosti bypasu odberu z baterky tj ze doma by mi to netriskalo baterku (dost obtizne se dobiji protoze to hodne zere a nabijecka nepochopi ze to netece do akumulatoru)


Nedělej v tom pořád bordel. Ta defa o které tu píšeš je na připojení do sítě a s baterkou nemá nic společnýho. Pokud chceš použít naftové topení, a aby to zároveň i dobíjelo baterku, tak tam mají v nabídce příslušnou nabíječku, která se pevně montuje do auta a zajistí ti její kondici. Nebo napiš co opravdu chceš.
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod petrumr 28. 1. 2007 21:40

ještě se u nás prodávají teplovzdušné TRUMA na lpg a větřáček má myslím 5W.zapalování je piezoelektrické,bud ruční nebo na baterku.
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 21:54

Marc159 píše:
MKMAN píše:
http://wup.defa.com/en/


stve me ze se nedale nezavisle s moznosti bypasu odberu z baterky tj ze doma by mi to netriskalo baterku (dost obtizne se dobiji protoze to hodne zere a nabijecka nepochopi ze to netece do akumulatoru)


Nedělej v tom pořád bordel. Ta defa o které tu píšeš je na připojení do sítě a s baterkou nemá nic společnýho. Pokud chceš použít naftové topení, a aby to zároveň i dobíjelo baterku, tak tam mají v nabídce příslušnou nabíječku, která se pevně montuje do auta a zajistí ti její kondici. Nebo napiš co opravdu chceš.i/quote]


nedelam v tom bordel. mam defu a napsal jsem ze bych webasto koupil jen v pripade ze by melo volitelne moznost bezet ze site, pro vyrobce by to byl naklad na cca 500 czk.

a ty kondicni nabijecky nic neukondickuji protoze obvykle nabiji konstatnim proudem a ten je mensi nez odber topeni (nepredpoklada se ze je tam odber). a normalni nabijecka (lacina) pri vetsim odberu zacne rvat treba 14-16V protoze diky vnitrim impedancim bude porad myslet ze napeti neroste a diky vetsimu proudu si mysli ze je baterka vycucla a proste to tam rve. celkem draha nabijecka (3k) proste o autu se zatezi prohlasi ze ma vadnou baterku (jezdi si nejakou hysterezi aby zjistila v jakem a jaky akumulator nabiji)

to ze udelat solidni kondicni dobijeni neni hracka se zeptejte v mandisanu nebo FD servisu, takova slusna krabice pro sanitku stoji okolo 50 tisic (predehrivac, dobijec, dobijec zaloznich baterii) a je nekde kapanej jinde nez treba ona defa z 2000W (skrinova nastavba se udrzuje okolo 22oC, kabina ridice taktez).

o NT jsem se nejakou dobu zajimal behem sveho zivota v DK/SE a tam jednoznacne vitezi elektrika (temer vsude jsou "zadarmo" zasuvky) a narozdil od cech staci podrzet u silnice startovaci kabely (dela se provedeni, kdy neni treba odklapet kapotu s nejakym start-boosterem) a okamzite nekdo zastavi - ted behem kalamity jsem vytahl nejakeho bileho peugeota z RAE znackou kterej tam s manzelkou a deckem pry uz hodinu visel v zaveji a nikoho nenapadlo zastavit.
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Marc159 28. 1. 2007 22:02

MKMAN: Tak to už začínám chápat i já :wink: Ale docela mě překvapil ten problém který uvádíš u těch nabíječek. Tady by totiž podle mě stačila nějaká "hloupější". Tedy ta, která by dodávala konstantní napětí. I za tu cenu, že by se po připojení do sítě napájení toho topení odpojilo pomocí např. relé od autobaterie a bylo napájeno pouze z tohoto zdroje. :hm
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod MKMAN 28. 1. 2007 22:23

Marc159 píše:MKMAN: Tak to už začínám chápat i já :wink: Ale docela mě překvapil ten problém který uvádíš u těch nabíječek. Tady by totiž podle mě stačila nějaká "hloupější". Tedy ta, která by dodávala konstantní napětí. I za tu cenu, že by se po připojení do sítě napájení toho topení odpojilo pomocí např. relé od autobaterie a bylo napájeno pouze z tohoto zdroje. :hm"/quote]


bingo. ja vim ze staci hloupa ale protoze to topeni moduluje tak kdyz se vypne a ja to tam budu rvat na tvrdo 1000mA pujde napeti nahoru coz bych u auta od 500.000+ v zaruce rozhodne neriskoval.

kazdopadne to tu nevyresime nevim proc se par lidi chytlo me vitce k tomu, ze z nikoho nevypacite informaci kolik to skutecne zere (poptaval jsem webasto bylo za cca 24000 vs 13000 za defu) ale protoze to nema vlastni zdroj tak to nejde nastavit aby to bezelo celou noc (byt za cenu 4 litru nafty) taky se tato funkce uzije parkrat do roka.
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků