Ano, ten motor
Nemyslete si, ze motor je problemem jenom sam o sobe, jeho vliv na chovani auta a jeho naladeni dany zejmena vyssim zatizenim predni napravy je devastujici pro vnimani auta jako celku. E46 Coupe je vyborne BMW, s dieselem je to ale jen dobre auto.
Nechci to prilis rozvadet, ale motor na predku je tezky, coz cini auto vyrazne nedotacivym a neustale napadajicim na predni napravu. Aby u BMW toto eliminovali, je odpruzeni predni napravy velmi tvrde, kola maji vyrazne negativni odklon a na to vse je naroubovano na BMW extremne ostre rizeni skryte za tunu silentbloku, abyste tezkost nepocitoval na kazdem metru. To vsechno vytvari subjektivni dojem fungovani, ze auto jde za rizenim, ze je mrstne, ze hmotnost na predku neni znat, jakmile jej ale pustite k extremu, zjistite, jak cely tento potemkin zoufale nefunguje. Nedobre jsou i brzdy, ktere nejsou schopny dlouhodobe pracovat pri vysoke zatezi. Opet zrejme dan za vysokou hmotnost. Neco podobneho z benzinovych BMW neznam, brzdy na 330d utaha jedno brzdeni z 240 a zeptejte se Bonda, ktery ma najeto mnohem vice, tomu uz to nezabrzdi ani jednou a to muze menit desticky i kotouce az do aleluja...
Navic i ovladatelnost obeho je bidna, pro rizeni i brzdy plati jedine slovo - nekomunikativni. Navic je k 330d dodavana velmi prumerna prevodovka, jeji chod je takovy lepsi Peugeot, jeji synchronizace je bidna.
Tohle auto proste nema s BMW nic spolecneho. Pokud do nej sednete jen tak nebo z neceho horisho, bude se Vam libit, pokud do nej presednete byt jen z 325i a budete od nej neco chtit (coz je nutna podminka odhaleni jeho slabin), budete neuveritelne zklaman. A sednout do nej ze 130i je naprosto frustrujici, ale ok, to je jina trida.
Xkrat jsem rekl - dobre auto, spatne BMW. Je to velice dobre fungujici auto, jakmile od nej zacnete chtit neco vice nez jen svizny presun, ukaze Vam zada. A za vsim stoji motor, ktery ma na svedomi horsi jizdni vlastnosti, ovladatelnost, divnou prevodovku, divne brzdy. A k tomu to hloupe maskovani neschopnosti treba jen ostrym rizenim, abyste u toho premlouvani nedotacive pride nemeli moc prace...Tim nerikam, ze to je cele spatne, ale neni to nic pro me a rozhodne to neni nic, cim by se BMW melo chlubit.
A to nemluvim o charakteru motoru, jeho zvuku atd. Postupne se snazim se s tim nejak srovnat, zkousim ruzna kola, pneu, probehlo zde proste x uprav a nyni se s tim da vydrzet, ale jediny okamzik, kdy z toho auta mohu mit radost, je u pumpy. A to je malo.
Nakonec jsem to rozvedl
Takova strucna recenze