od Mirek-607 16. 4. 2005 22:25
alfak: Tak po lopate: mas prevodovku a ta ma staly prevodovy pomer a pak dalsi prevodove pomery podle rychlostniho stupne. Tzn. ze na kazdych x otacek motoru mas y otacek kola (prevodovy pomer = pomer vstupnich a vystupnich otacek, neboli pomer poctu zubu vystupniho kola a vstupniho kola), a to bez zasahu do prevodovky nezmenis, i kdybys tam dal motor z traktoru a vyfuk z formule 1.
Pokud tedy zmenis kola, tak, ze nova maji vetsi obvod, tak Ti to pri stejnych otackach motoru pojede vic. Ale bacha na to, vetsi kola Ti zase snizi akceleraci, pokud mas silny motor, jako ze podle otacek na petku pri stovce u seriove konfigurace nemas, tak to nepoznas.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.
Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD