od Nekenieh 10. 1. 2019 13:07
Neplést si skutečně škodlivé emise CxHy, NOx, CO a zdraví zcela neškodný CO2, který navíc nelze žádným katalyzátorem redukovat a jeho množství odpovídá přesně množství spáleného paliva jeho druhu (nafta, benzín).
Turba a downsizing se nezavádí kvůli skutečným škodlivinám, ale kvůli snížení papírové spotřeby a tudíž snížení neškodného CO2. Smyslem není ekologie, ale splnění nesmyslných regulací Bruselu ohledně globálního oteplení, které jsou podšprajcovány gigantickými pokutami.
Pokud se situace nezměnila, tak současně bylo nařízeno max. 130g/km (5,4 benzínu/100km nebo 4,9 nafty/100km) a za každý nadlimitní gram pokuta 95Euro. Od 2020 má být 95g/km (4 litry benzínu nebo 3,4 litru nafty /100km), tedy rozdíl 35g/km, pokud to automobilka nedocílí, vychází průměrná pokuta na každý vůz 35*95 = 3325 Euro, tedy cca 83.000Kč.
Pro příklad, když někdo vyrobí v roce 2020 benzinový automobil s průměrnou spotřebou 7 litrů na 100km, bude zatížen pokutou 7600 Euro, tedy pomalu 200.000Kč. Nebo musí mít v porfoliu jakokoukoliv ekohovadinu, která bude papírově vykazovat "zero emission", aby to po zprůměrování na portfolio automobilky vyšlo.