od Feders 8. 7. 2018 21:49
Zdravím mám dotaz... mám O2 103kW CR (260 tisíc najeto, 2012). V práci máme na nějaké firemní pojezdy O3 1.6 TDI 77kW (poměrně nové auto, 35 tisíc). Celkově mi přijde, že ta trojková oktávka nejede vůbec špatně, při přechodu mezi těmito dvěma auty neshledávám nějaký výrazný rozdíl, hlavně mi přijde, že oktávka 2 méně táhne. Jede rychle, zrychluje , ale celkově kroutící moment mi dokonce přijde horší (přitom trojková má mít 250 Nm, O2 320 Nm). Auto mám už 3 roky, nejede hůř, takhle jede od začátku. Při přechodu starší působí těžší a neohrabanější. Hlavně novější se nechá pěkně vytočit, táhne v širším spektru otáček, ten dvoulitr má daleko kratší spektrum výkonu, vyžaduje více řazení.
Chtěl jsem se tedy zeptat - je možné, že třeba novější MQB podvozek a vliv větší váhy silnějšího motoru smazává rozdíl mezi těmito auty? Existuje třeba něco jako stárnutí turba? Neříkám odcházení turba, s tím jsem se setkal s jinými auty, ale tam to přestane jet během pár kilometrů. Jde mi třeba o vliv nájezdu na výkon turba, je možné, že třeba auto ztratilo 20-30 kW během těch let? Turbo mi od počátku co s autem jezdím píská. V servise auto bylo, dle techniků je vše v pořádku a dívali se na mě jak na vola, ale nějak se mi to prostě nezdá.
Pokud auto dokáže stárnout, nemám problém do něj investovat, koupit nové turbo, ale dle škody je vše v pořádku a není tam co opravovat...
Díky za názory.