od LLadislav 10. 4. 2018 00:42
Je to staré, ale musím se zde zastat jandaxx.
Za našich mladých let, měl téměř každý na venkově fichtla. Pionýra JAWA 05-21.
Ani by jste nevěřili, že se různě upravovovalo jiskřiště zapalovací svíčky (větší od trh-menší od trh) dokud se nenašla ta správná vzdálenost, aby Pionýr jel co nejlépe.
Takže ani zřejmě nevíte, jak je velmi důležité jak dobře má svíčka házet jiskru.
Pokud bude malá jiskra, pojede to špatně.
Pokud bude pálit správná jiskra, pojede to jako víno !
To jen pro ty, co neví, jak jak je velmi důležité, že čím větší je zápal, tím lépe dochází ke spalování směsi.
Dále se tu dočítám, jak jsou podpálený písty a tak podobně, když údajně kape tryska vstřiku.
Větší blbost jsem neslyšel.
Opět je to o stylu jízdy pod dimenzovaným otáčkám zapalovacích svíček na hraně životnosti a to také díky tomu, že jiskra kde má lítat, lítá na píst.
Málo kdo asi ví, na jakém principu fungoval karburátor u škodovek, 1000-1100-100-110.105-120-13O atd.
Tam pokud vím - z karburátoru tekl benzín proudem přímo do sání z injektoru a ještě jsem neslyšel o podpáleným pístu.
Je to stejný, jako bych ho tam stříkl injekční stříkačkou.
Opět styl jízdy, pod dimenzovaným způsobem.
A pokud by už mělo dojít na nejhorší, je to opět záležitost kvalitního zapálení směsi, díky kvalitní svíčce.
To si myslím, že stačí úplně.
A já to také opepřím.
Když budete mít benzínový zapalovač a budete mít malou jiskru, také se špatně bude zapalovat.
To je věda a chemie.
Akce a reakce.
A kdo chce šťourat, šťourejte, ale nic lepšího nevyšťouráte.
Možná tak: ,,Včera večer po šťourání".
Drž se chlape jandaxx !
PS:Možná, že se někdo - po dlouhé době probudí.