Jediná smysluplná volba u BMW je benzínový šestiválec kvůli spolehlivosti. Pokud chceš e90 vybíral bych z motorizací 325i, 330i do roku 2007, kdy se do BMW dávaly ještě staré atmosferické pohonné jednotky bez vysokotlakého čerpadla a přímých vstřiků. Cokoliv ostatního je past. u čtyrválců (ať benzín nebo nafta) praskaj hlavy, rozvody, bloky, je to líný, prodejní hodnota nulová, o 320d nemluvě, to je v historii proslavený motor svou nespolehlivostí. Co se týČe naftových šestiválců tam je to lepší, ale zase se musí myslet na rozvody, což není levná záležitost (+klasika, přímé vstřiky, vysokotlaké čerpadlo čímž jsou bohužel vybavené i benzínové motorizace po r. 2007)
Okrajově zmíním že 335i taky nebude špatná volba, servis je vyšší ale pořád ne tak hrozný jako u nafty nebo poface benzínu, a jízdní dynamikou vyšší náklady na servis snadno přebije
Na druhou stranu, předface benzínové šestiválce jsou výborné motorizace. To je poslední poctivej mnichovskej atmosferickej R6. Netrpí na žádné zásadní závady. Zmínil bych jen úniky oleje pod víkem ventilů (celkem levná záležitost) a pak klasika u starších benzínů můžou být nefunkční lambda sondy (tuším má 2), zacpané katalyzátory (což může být řacha, ale to je problém všech starších benzínů obecně). Na korozi e90 nijak moc netrpí, podvozek je jeden z nejtrvanlivějších co v mnichově udělali.... Automat vyžaduje výměny oleje po 60 tis. km (v trojkách docela drží)