Ahoj,
v krátkosti, přítelkyně jezdí VW Golf IV rok výroby 1998 1,4 16V, nyní je ve stavu, že po zimě je třeba udělat větší údržba a trošku mu dopřát. Najet má cca 220k s tím, že ho vlastní 5 let, najela s ním cca 30k a za dobu vlastnictví proběhla akorát výměna škrtící klapky a jednou výměna oleje plus filtrů. STK je platná ještě cca rok a půl.
Nyní k dotazu, má smysl do takového auta ještě investovat nebo ho poslat na odpočinek?
Neautorizovaný servis, kde jí dělali i STK jí řekli, že auto je v pořádku, jenom stačí trošku zainvestovat a bude ještě pár let jezdit, já s tím úplně nesouhlasím.
Výčet závad / věcí k výměně
- značně reznoucí prahy, odřený pravý bok
- potřeba výměny oleje a filtrů
- po 5 letech je třeba výměna rozvodů (možná i vodní pumpy?)
- potřeba kompletní výměnu všech tlumičů (jsou vybouchané)
- potřeba dát do kupy přední nápravu (čepy atd ...)
- nějaký problém se sáním (občasné problémy s otáčkami, řešeno s automechanikem)
- přední brzdy (stačí asi destičky)
- možná nákup nových letních pneu (staré jsou již na hraně)
Jinak co se týče auta jako takového, tak převodovka vypadá zatím v pořádku, problém nastane při brzkém nastartování hned po otočení klíčku (lítají otáčky), občas cuká při přidání plynu (myslím, že je to kombinace zimy, nekvalitního benzínu - 95, tuším, že to této motorizace je doporučená 98). Řízení zanáší doleva (asi to bude tou přední nápravou, možná geometrie či špatné vyvážení kol?)
Myslíte, že má smysl do takového auta investovat peníze nebo už po 20 letech má právo na odpočinek a raději ho dojezdit do větší závady a pak nechat sešrotovat, případně na kolik odhadujete včetně materiálu a práce údržbu / výměnu výše uvedených věcí?
Díky za fundované odpovědi.