od mabosk 19. 9. 2017 11:51
Keďže vyberám nové auto (favorit momentálne Superb) tak tu krátko moje skúsenosti
1. Opel Insignia Liftback 2.0T 4x4 8st HDM - Krátka skúšobná jazda u dealera.
Podvozok v "TOUR" pohodlný (18" alebo 20"?).
Prevodovka veľmi plynulá avšak citeľne pomalá pre čisto komfortnú jazdu akceptovateľné.
Pri rýchlom rozbehu z križovatky (odbočovanie doľava) bolo cítiť istú "neistotu" pri zrýchľovaní.
Miesta na pravom zadnom sedadle dosť, pohodlie +- rovnaké ako v Superb (sprostredkovaná informácia)
Digitálne budíky IMHO krajšie a prehľadnejšie ako budíky v Superb.
Aerodynamický ako aj celkový hluk sa zdal nepatrne nižší ako v Superb avšak ani jeden skúšaný Superb model nemal dvojité sklo
2. Škoda Superb Kombi 2.0TDI 110kW 6st DSG mod. 11.2015 (vyr. 4.2016) - Zapožičané auto na dovolenku, 1600 km diaľnica, 200 km mesto
IMHO Budíky a čierno-biely info-panel "zle" čitateľné. Mal som pocit, že sa mi to tak nejak zlievalo (neboli tam nijaké výrazné pomocné body pre oči) a potreboval som dlhší čas na odčítanie rýchlosti ako som zvyknutý. Myslím si však že toto je len sila zvyku.
Sedadlá s manuálnou bedrovou opierkou sú pri dlhej ceste nepohodlné, keďže sa nedá nastaviť výška.
Ovládanie tempomatu (na tej istej páčke ako aj blinkre) vyžaduje jemnú motoriku čo nie je pri šoférovaní ideál, obmedzovač rýchlosti je vďaka tomu nepoužiteľný.
DSG malo v prudšom kopci (výjazd z podzemnej garáže) vážne problémy (2x skapal motor na voľnobehu), jemné parkovacie manévre sú problematické keďže rozbiehanie sa nie je úplne plynulé.
Sedenie vzadu na strednom sedadle je nepohodlné keďže je tvrdšie a vypuklé (sprostredkovaná informácia).
Podvozok (štandardný, 17" kolesá) je v mestských podmienkach pohodlný avšak na diaľnici pri určitých priečnych nerovnostiach drnčí.
Niekoľkokrát sa mi stalo pri vyberaní/vkladaní kľúča do štartéru že som nechtiac pridal hlasitosť keď som zavadil rukou o ľavý gombík na infotainmente (čo pri spiacom dieťati nie je ideálne).
3. Škoda Superb Liftback 2.0TSI 4x4 206k 6st DSG mod. ??? - Jazda s Brasciho autom
Farebný infopanel podstatne lepší ako čierno-biely.
Elektrická bedrová opierka tiež citeľne lepšia.
Ovládanie adaptívneho tempomatu na separátnej páčke výrazne ergonomickejšie, obmedzovač rýchlosti tam nebol (pri adaptívnom tempomate až u aut vyrobených po 11.2016) ale podľa manuálu by malo byť ovládanie použiteľné narozdiel od neadaptívneho systému.
DSG plynulý rozbeh, rozdiel oproti HDM minimálny (avšak neparkoval som s tým v stiesnených priestoroch). Reakcie na plyn veľmi rýchle a napriek tomu plynulé radenie (plynulejšie ako Superb 2.).
Podvozok (DCC, 19" kolesá) bol v komfort mode len minimálne menej pohodlný ako štandard na 17" (v meste), v šport mode bol výrazne tvrdší ale nebol vyslovene nekomfortný.
4x4 pripájanie zadnej nápravy prebieha úplne plynule a nebolo cítiť žiadne oneskorenie
Ešte raz ďakujem Brascimu za skúšobnú jazdu !!!
4. Škoda Superb Kombi L&K 2.0TDI 140kW 4x4 6st DSG mod. 5.2016 (vyr. 10.2016) - Zapožičanie na dlhšie vyskúšanie ergonómie
Prístrojová doska je IMHO čitateľnejšia vďaka bielemu orámovaniu budíkov
DSG v šport móde je preraďovanie citelné aj keď nie výrazne (vyzerá že to je typické pre diesle keďže to isté platilo aj pre Superb 2.), oproti Superb 3. taktiež zase menej plynulé pri rozbehu ako aj pri preraďovaní (hlavne smerom dole pri akcelerácii).
Po sústredení sa na "problém" s rozbehom som zistil, že to je kvôli tomu že ten rozbeh nemá analógový ale digitálny priebeh, tj. pri púšťaní brzdy sa v určitom bode ako keby táto uvoľní a auto sa proste rozbehne (a to výrazne rýchlejšie ako je tomu u HDM). Najviac je to cítiť pri rozbiehaní sa do kopca.
Taktiež som si všimol že napríklad v strmom kopci (výjazd z podzemnej garáže) pustenie plynu nemusí mať žiaden efekt a auto si pokračuje rovnakým tempom ďalej. Predpokladám ze softwarovo drží plyn na rovnakej úrovni (asi aby neskapal motor viz. Superb 2.).
Pri státí má motor ma výrazný dieselový prejav, oveľa výraznejší ako Superb 2. a tým myslím vibrácie ako aj hluk. Po zahriatí sa to mierne zlepší.
DCC (19" kolesá, tlak 2.4 bar) aj v komfort móde v meste na určitých nerovnostiach (hlbšie kanály) menej komfortný ako štandardný podvozok zo Superb 2.. Po znížení tlaku na 2.2 (odporúčanie od Brasciho) výrazne lepší komfort.
Naposledy upravil
mabosk dne 19. 9. 2017 12:25, celkově upraveno 3