od p.malek 26. 2. 2017 08:09
Po delší době zdravím všechny diskutující,
po více jak 5-ti měsících zkušeností s novým vozem se mohu podělit o své zkušenosti s novým vozem a porovnat je s nepovedeným Mondeem.
Pro všechny dotazující k jaké že to značce jsem přešel ? Ano, přešel jsem ke koncernu, a ano nakonec jsem koupil SUPERBa. Po 5-ti měsících a 25 tis. km mohu říci, že jsem zvolil správně. Jsem spokojený. Samozřejmě před nákupem jsem byl u různých značek, kde jsem posuzoval nejen auto, ale i přístup prodejce či servisu (v době nákupu to ale moc nešlo). Takže jsem tehdy posuzoval Passata, SUPERBa, Mazdu 6, Volvo XC60, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander, Peugeot 508 a možná ještě další, už si to vše nepmatuji. Vidíte, že rozptyl byl obrovský a to jak finančně, tak i koncepcí.
Nakonec padla volba na SUPERBa a fakt nelituji. Už nevím co to je jezdit do servisu s vadným software, prosezenou sedačkou, od používání odřeným čalouněním a volantem atd. a poslouchat: nic se neděje, běžné opotřebení. pokud něco nastane, je do cca 24 hod. zřejmé řešení a to i ve spolupráci s fabrikou. Funguje mi zabezpečení (Jablotron). Vím s velmi malým rozptylem, kde mám auto a ne jako u FORDa, kterého jsem měl zaparkovaného doma na dvoře a auto se mi hlásilo z Litvy, nebo jsme jsme byli na dovolené a o autě jsme nevěděli vůbec, protože v polovině cesty se "ztratilo" ze sledování (dodnes nikdo neví proč) a do sledování se přihlásilo z nesmyslné adresy po 14 dnech po návratu do ČR. V SUPERBu mám stejnou krabičku jako jsem měl v Mondeuu a ona v SUPERBu fakt funguje. O rušení GSM a GPS signálu na mobilním telefonu a asi nemá cenu bavit.
Velkým rozdílem je i spotřeba, protože při stejných cestách jsem při srovnání auto (moje bývalé Mondeo) / auto (můj stávající SUPERB) o více jak 0,5 l/100 km se Superbem níže než jezdilo Mondeo. Mám i fotky palubního počítače se spotřebami u jednotlivých cest za 4,5 l/100 km nebo dlouhodobou spotřebu po cca 6.000 km za 5.0 l/km. To si myslím, že je velmi zajímavé.
Co mě i po 4 měsících od odprodeje vozu zpět prodejci překvapuje, je jeho snaha vůz prodat bez ztráty financí. Když jsme se "hádali" o výkupní cenu, tak mi předváděl ceny (fakt velmi nízké), které jsem nemohl akceptovat (i tak jsem při součtu náhrady škody a rozdílu mezi výkupem a kupní cenou "přišel" o několik stovek tisíc korun). Přesto nyní má na zatím nejmenovaném inzertním serveru mé bývalé auto za vyšší cenu, než jsem já je prodal. To mi vůbec nevadí, ale vadí mi to, že nyní tam je auto už v druhém inzerátu a nyní s odpočtem DPH, což de facto bez mého podpisu a změny způsobu vyrovnání (jiné smlouvy) by nemělo jít. Uvažoval jsem o různých krocích, ale nakonec jsem se rozhodl trochu pokračovat v této diskuzi k tomuto autu, protože vidím, že to lidi zajímá (posuzuji to podle počtu zobrazení).
Proto opět varuji před problematickým autem. Jinak děkuji mfilipovi za zajímavý článek. Nikdy jsem netušil, že se o něco takového může automobilka pokusit. K těm diskutujícím, kteří odsuzovali můj názor na začlenění článku sděluji, že každý mám svůj názor, a proto jsem nyní do diskuze o amerických autech napsal, že mám koncernové auto. Tím ale končím diskuzi o SUPERBu, protože to sem opravdu nepatří. Po všem co jsem s FORDem zažil jsem stále přesvědčen, že má volba vložit tento příspěvek do hlavní stránky v diskuzi o amerických autech byla správná. Máme přeci amerického strýčka Googla, který, když bude chtít, tak takovýto článek vyčuchá.
Držím všem novým majitelům Mondeí palce, a přeji jim, aby jedinou starostí na jejich autě byla výměna oleje s pravidelnou údržbou, a aby se nikdy nemuseli setkat s diletantismem, se kterým jsem se setkal já. Hodně šťastných kilometrů.