od kdoa 19. 7. 2016 16:48
Nejsem mechanik a přišel jsem k tomu jako slepý k houslím, ale Lucas Epic nevypadá jako krám ve smyslu konstrukčních vad. Nevýhoda toho čerpadla je v tom, že jde o atyp, který zná méně opravářů.
V mém případě šlo jen o vymačkané tesnění v elektromagnetických regulačních ventilech a vydrolenou izolaci elektrických kabelů.
Nové těsnění stálo asi 50 Kč a pár hodin pro zjišťování informací a výměnu. Auto teď jezdí lehce a svižně, jakoby ani nemělo půldruhé tuny. Profík za to chtěl 15+ tisíc, ovšem včetně seřízení na stolici.
Myslím, že po dvaceti letech provozu a statisících ujetých km má na něco takového nárok a ani profi oprava není likvidační částka, spíše je na pováženou vzhledem k hodnotě vozu.
Vzhledem k tomu, že auto bylo vyrobené v době, kdy se řepkový olej nepoužíval, bude zřejmě přirozenější provozovat jej na čistou naftu.