Jakou naftu do starého předkomůrkového turbodieselu?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kdoa 19. 7. 2016 15:02

Naftu z ČEPRA bez MEŘO prodává jen EuroOil nebo jde sehnat i jinde?
kdoa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod D1.8T 19. 7. 2016 15:07

U nás jí má nasmlouvanou lokální pumpa, ale po nějakým seznamu odběratelů jsem nikdy nepátral.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 19. 7. 2016 15:13

LUCAS cerpadla byly ukrutny kramy. A MERO bych rekl, ze bude cerpadlum spis prospivat, dobre maze. Ale myslim, ze LUCASy se ani nesraly kvuli nafte ale nejak mechanicky a elektricky z principu.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 7. 2016 16:24

Jardo uz nemysli, uz si toho vymyslel dost... vic nema smysl psat.
Proncipielne jen cepro (resp. Eurooil), ty duvody proc tomu tak je lze dohledat.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Hustoles 19. 7. 2016 16:30

Myslím, že nafta bez MEŘO už není ani u EO.... Soudruh Bureš tuším upravil legislativu týkající se přidávání biosraček ve prospěch vlastních továren :pozor
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 7. 2016 16:32

U nas je.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod kdoa 19. 7. 2016 16:48

Nejsem mechanik a přišel jsem k tomu jako slepý k houslím, ale Lucas Epic nevypadá jako krám ve smyslu konstrukčních vad. Nevýhoda toho čerpadla je v tom, že jde o atyp, který zná méně opravářů.

V mém případě šlo jen o vymačkané tesnění v elektromagnetických regulačních ventilech a vydrolenou izolaci elektrických kabelů.

Nové těsnění stálo asi 50 Kč a pár hodin pro zjišťování informací a výměnu. Auto teď jezdí lehce a svižně, jakoby ani nemělo půldruhé tuny. Profík za to chtěl 15+ tisíc, ovšem včetně seřízení na stolici.

Myslím, že po dvaceti letech provozu a statisících ujetých km má na něco takového nárok a ani profi oprava není likvidační částka, spíše je na pováženou vzhledem k hodnotě vozu.

Vzhledem k tomu, že auto bylo vyrobené v době, kdy se řepkový olej nepoužíval, bude zřejmě přirozenější provozovat jej na čistou naftu.
kdoa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Neurotic 19. 7. 2016 16:58

Starosti některých lidí vážně nechápu, zajed k pumpě vem tu černou hadici strč ji do té díry natankuj, zaplat a vypadni at tam nemusím čekat. Případně můžeš postupovat podle zdejšího návodu, ale pak by možná vyšel levněji V8 v benzínu...
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod kdoa 19. 7. 2016 17:22

Možná platí u benzínu. U nafty to vypadá, že z každý černý hadice teče něco jiného.

A jinak se nemusíš bát, že bych tě zdržoval, na Tank-ONO s tebou jezdit nebudu.
kdoa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jean ViC 19. 7. 2016 17:46

Dik
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 19. 7. 2016 19:55

Do lucase bych opravdu lil jen naftu. Tydle stary francouzsky diesely se delaly bud s lucadem nebo bozenou. Bozka schrousta cokoli, kamos mel xsaru 1.9D s bozkou a to auto nemelo problem s nicim, trafoolej, vyfrit, bio100.
Ale Lucas cerpadla jsou znama, ze jim kazda nafta nevoni a jejich nasledny servis je drahy a ne vzdy se dilo podari. Kdyz staryho kadlakadla, tak jedine s bozenou
Слава Україні!
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 19. 7. 2016 22:53

kdoa píše:Naftu z ČEPRA bez MEŘO prodává jen EuroOil nebo jde sehnat i jinde?

Nebo přímo čepro stanice. :)
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thompson111 19. 7. 2016 23:57

Lucase mám v 1.8TD, rozhodně doporučím normální řepu (BIO100) má větší cetanové číslo jak i lepší nafty, ale určitě toho auto víc sežere a také můj subjektivní pocit je, že auto opravdu lépe jede.
Není to CRko, proto mi debata, co do toho lít za naftu příjde trochu vtipná, u tohoto vozidla je to opravdu jedno.
Thompson111
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků