Jakou naftu do starého předkomůrkového turbodieselu?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kdoa 19. 7. 2016 12:20

Ahoj,
dostal jsem se ke starému peugeotovi s dvoulitrovým předkomůrkovým turbodieselem (odsouzeného k vrakovišti kvůli špatnému elektronickému čerpadlu, ale byl pěkný a hlavně se mi ten Lucas podařilo defibrilovat).

Jelikož jsem doposud jezdil jen s benzínovými motory, zajímalo by mě, jakou naftu do toho lít?

V recenzi SM vyšel nejlépe OMV MaxxMotion, který ale neobsahuje MEŘO a má tak menší mazivost. Nebo tankovat lepší variantu nafty z Globusu/Tesca/Makra/MOL, které mám také poblíž? Nebo základní naftu od týchž pump a přidávat VIF?

Mám auto spíš pro zábavu a z nostalgie, přestože ale moc nenajedu, rozdíl cca 5 Kč na litr u MaxxMotion oproti základní naftě už mi přijde dost.

Děkuji.
kdoa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 19. 7. 2016 12:25

Uplne najlacnejsiu naftu by som tam daval.

Pripadne olej. Tieto stare naftaky zozeru vsetko.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 19. 7. 2016 12:41

Beru teď delší čas Globus tu lepší, motor ma lepší zvuk min žere a nekouří.
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 19. 7. 2016 12:41

Šel bych cestou normální nafty od Globusu/Tesca/Makra/MOLu/EurOilu/atd.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 19. 7. 2016 12:48

+ klidně přidat VIF (+ cca 0,50Kč/l)
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod JardaB 19. 7. 2016 13:00

To pojede na kdejakou sracku. Daval bych bio ale ted tusim neni o moc levnejsi.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 7. 2016 13:25

Ty brďo...

On napíše, že se mu podařilo defibrilovat Lucas a všichni zdejší experti (Glider a JardaB to je na pecku mezi oči takováto rada) mu poradí nejlépe tak, aby zase ten Lucas poslal pěkně hajat... Nejlepší je rada vypálená od boku aniž bych o tom něco věděl.

Musím teda říct, že zdejší úroveň je nejen morálně na dně, ale ona už je i znalostmi. Zdejší MACHO se zase předvádějí...

Takže teď rada od někoho kdo má Lucas z té doby v autě taky a něco o něm ví.

Zůstal bych u klasické nafty (nejlépe na ČEPRO bez MĚRO) a přidával bych pro zlepšení mazacích schopností v létě letní VIF, v zimě zimní VIF. Netvrdím, že to tak udržíš při životě na věčné časy, ale mělo by to fungovat (mě od repase slíbili cca 65 tis. km garantovaných).

Moje auto si nestěžuje a od té doby co to takto dělám (od repasu Lucasu, začal protíkat) už jsem něco najel (je to teda jen třetí auto) a vypadá to dobře. Co by ti zase Lucae mohlo umrtvit a co mu nedělá dobře je malé množství nafty v nádrži. Takže se snaž naftu držet pokud možno pořád plnou aby čerpadlo neběhalo naprázdno. To je asi tak všechno.

Přesně tahle neznalost (auto sežere všechno - motor ano, ale VT čerpadlo fakt ne) už hodně těchto aut bohužel definitvně v našich končinách poslalo do automobilového nebe. ZAjímaví je, že jinde ty auta pořád jezdí s původními nerepasovanými čerpadly.

Hodně šťastných km.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod glider 19. 7. 2016 13:31

Kamos mal stareho 309 Pezota a lial do toho co prislo..a auto jazdilo a jazdilo.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 19. 7. 2016 13:37

před komůrkou za komůrkou
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 7. 2016 13:40

A víš jistě, že v tom bylo vstřikovací čerpadlo LUCAS, nebo jiný systém, případně doprava paliva?

90% těchto aut zemřelo tak jak sem psal. Rozhodně bych si nedovolil někomu radit lít tam kdejakou srajdu, když nevím, co v tom autě má. Motor to přelouská, ale to vysokotlaké čerpadlo ne. Je to zařízení velmi citlivé na kvalitu nafty (bosche toho přebraly mnohem víc např.). tečka.

Lidí co to repasují moc není, málokdo to umí (většinou dělají jen Bosch), mohli by povídat co lidi dělají za chyby...

No to je jedno... Ptal se, ja mu odpověděl, ostatní dopověděli, ať si vybere co uzná za vhodné. Na internetu je o tom spousta literatury. Já bych do toho lil to nejlepší co jde (i bez MĚRO), protože dnes tohle opravovat (Ale to majitel asi sám ví), za těch pár ušetřených korun na naftě nestojí. Většinou je to závada na čerpadle = auto na vrakáč.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod glider 19. 7. 2016 13:44

Asi tam mal nieco odolnejsie to je fakt, lebo jemu to zralo olej z auta, olej z kuchyne, olej z transformatora atd.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 19. 7. 2016 14:43

glider píše:Kamos mal stareho 309 Pezota a lial do toho co prislo..a auto jazdilo a jazdilo.

Jenže Peugeot 309 měl ještě obyčejné mechanicky řízené čerpadlo.
V tomhle má maincoonsback pravdu. Elektronicky řízené čerpadlo Delphi Lucas z přelomu tisíciletí je "nejvyšší liga". Nové stávalo 50 tisíc Kč (čerpadla na common-raily stojí méně) a jeho opravy vyjdou celkem draho. Navíc nepatří mezi nejspolehlivější. Takže bych to viděl na tankování nafty s přídavkem aditiv.
Naposledy upravil tycoon dne 19. 7. 2016 14:44, celkově upraveno 1
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod glider 19. 7. 2016 14:44

Okej, tak som sa dozvedel neco noveho.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 19. 7. 2016 14:49

maincoonsback píše:
Musím teda říct, že zdejší úroveň je nejen morálně na dně, ale ona už je i znalostmi.


Však na tom dost intezivně makáš.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 19. 7. 2016 15:01

glider píše:Okej, tak som sa dozvedel neco noveho.

Mrknul jsem ještě na internet a omlouvám se, nové stálo ještě víc než těch 50 tisíc. Repasované se dnes dá sehnat za cca 25 tisíc výměnným způsobem. Na vrakáči stojí i kolem 10 tisíc Kč. Na jakoukoliv opravu či údržbu toho čerpadla je potřeba specializovaný dieselservis.
Holt ani kdysi nebyly diesely pro chudé. Mercedesy, TDíčka, to byly spíše výjimky.
Naposledy upravil tycoon dne 19. 7. 2016 15:02, celkově upraveno 1
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků