Nový Twingo dorazilo na český trh. Je to malý líbivý autíčko. Přichází s dlouho nevídanou koncepcí (čest vyjímkám) motorem umístěným vzadu a pohonem zadních kol.
Tady odkaz na ceník, na poslední 7. stránce je tabulka technických specifikací pro obě v současnosti nabízený verze.
http://www.renault-local.cz/pdf/ceniky/cenik_twingo.pdf
Na fotkách se zdá úzký a vysoký. Při pohledu na rozměry je to pravda, d/š/v 3595/1646/1554. V porovnání se CityGo je o 32mm delší, 1mm užší a 76mm vyšší. Hurvínek jako etalon úzký kozy je o 4mm užší a 56mm nižší. Doba si žádá stavět auta na výšku, lidi pak sedí jako na židly a nezaberou v podélným směru tolik místa. Bojim se, jestli už tohle nebude přehnaný.
Dodávaný motory jsou zatim vhodný jen pro městský a příměstský ježdění, tak bychom si mohli zaspekulovat jak to vypadá s RS variantou. Jsem fascinovanej myšlenkou na miniauto s motorem vzadu postavenýho RenautSportem jako reinkarnace R5 maxi.
Po netu už se spekuluje, že Twingo RS bude, přestože Renault jeho vznik původně odmítl. Doměnky se teď točí kolem motoru. Ideově by se v duchu doby očekávalo, že bude silnější než předchozí RS. To mělo 133k. U Clia RS bylo navýšení výkonu u posledních tří generací jen kosmetika, očekával bych teda něco kolem 135-140k, při udržení hmotnosti pod jednou t by šlo o 140k/t a byla by dostatečně zachována subordinace, Clio RS má zhruba 166k/t. Otázka je z čeho to dostanou, údajně se do twinga nevejde čtyřválec. Info je samozřejmě JPP, znamenalo by to, že musí nastoupit tříválce a to už se 135k zdá jako celkem dost při jejich objemu. Pak je tady otázka převodovky, diffu atd. Předpokládám, že zůstane 5°MT a open diff. Zázraky se dít nebudou.