od maincoonsback 29. 3. 2017 11:45
No nemá cenu se tady přít o sračkách (ani to číst nebudu), pokud má potřebu si někdo kopnout ať si kopne.
Napíšu jen závěrečné stanovisko.
Co je psané v manuálu auta vím, nicméně jsou interní servisní předpisy výrobce každého auta, které se ne vždy musí shodovat s tím co je v manuálu, neboť změny jsou vyhrazeny.
Předpokládám, že můj servis, do kterého sem jezdil a který byl fanda na Fiaty a mě má jako dlouholetého zákazníka nebude mne lakovat, zvlášť v momentě, kdy ho na tento fakt upozorním a jsem ochoten ty rozvody zaplatit (já s tím počítal). A znovu, bylo mi řečeno, že výměnu netřeba provádět, neboť auto nemělo najeto 120 tis. km, já to vzal jako fakt, nechal potvrdit do servisní knížky a tím to pro mne skončilo...
Mimochdoem, na tuto záležitost se mne v danou chvíli ptali všichni zájemci a kupodivu mé vysvětlení vzali bez jakýchkoliv připomínek a někteří se i omluvili (že vyjádřili jakékoliv pochybnosti), což tady nečekám.
P.S:
Jako příklad budiž manuál k P5008, kde se dočteš, že výměna oleje je po 30 tis. km, ale ve skutečnosti je výměna nastavena úplně jinak (variantně)... a netřeba kolem toho polemizovat. Pokud se s autem jezdí do autorizovaného servisu který o těch autech ví asi víc než prostý uživatel, pak by neměl být problém. Svého času sem řešil věci s Fiat ČR i pro jiné lidi i právě ohledně LL servisních intervalů a dalších záležitostí atd..., takže myslím si, že vím jak to funguje a čemu v dané chvíli věřit. Samozřejmě, pokud si auto někdo servisuje doma a nebo v jiném servise, pak je asi vhodné se bezvýhradně řídit doporučeními ze servisního manuálu, to nezpochybňuji.
Prostě se smiř s tím, že v mém případě mi servis doporučil ty rozvody ještě neměnit po provedení kontroly a já je tedy nechal, netřeba z toho dělat jakékoliv drama, pokud si na tom někdo potřebuje vyhonit, bránit mu v tom nebudu.
Úplně stejné to bude u Hondy, ta bude mít najeto taky nula nula prd... a rozhodně nechám rozhodnutí na tom co měnit a co není potřeba při servisním intervalu na servisu. Opravdu už se takovýma ptákovinama na autech zabývat nehodlám. Co uhlídám, to uhlídám, ale ze světa z toho opravdu nepůjdu, abych kontroloval každou položku, co se servis má dělat a co ne. Dřív sem to dělal a k ničemu to bez tak nevede, akorát má člověk zbytečné nervy. Pořád je to spotřební věc. Za sebe těm autům ale dávám maximum možného.
Mimochdoem... třeba i u toho skůtru co mám je servisní plán v manuálu úplně jiný, než servisní plán, který má servisák online oficiálně k dispozici. Takže tvé teze jsou sice postavené na rozumném základu a pro místní dementy je to dobré krmivo, bohužel musím říct, že to není nic co by jakkoliv potvrzovalo pokus o tvoji argumentaci (vlastě ani nevím co si tím chtěl na začátku říct).