P: AR Giulietta 1.4 TB 88 kW, 7/2011, 105 t. km

Sekce určená k prodeji automobilů, motocyklů, autopříslušenství atd.

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod dismissing 29. 3. 2017 11:07

Záruka je nesouvisející věc. Buď servisovat podle plánu nebo ať se servis podepíše pod svůj postup. Ale řeknu to takto. Mít auto po záruce a rozhodovat se sám, co se bude servisovat, tak s pohledovou kontrolou řemene nemám nejmenší problém naopak je to základ.
Servisní plán se stanovuje ještě před praktickými zkušenostmi s tím kterým modelem a v čase se někdy i upravuje, i když třeba nedojde ke změně použitých dílů. Rozvody nevyjímaje.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MV_cz 29. 3. 2017 11:10

Podpis nějakýho servisu je Ti na dvě věci. Když to auto neservisujou v souladu s plánem (a to i přes upozornění zákazníka) tak co si o tom myslet? V tomhle případě servisní plán neměnili, bylo to tam předtím, je to tam i teď. Prostě tam mají 5 let (i na ty 4 by se to asi dalo vztáhnout, ale to už budou složitě zjišťovat že jsi jezdil po městě a nebo jen za chladnýho počasí) a důvod asi zná jen fiat.
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 29. 3. 2017 11:45

No nemá cenu se tady přít o sračkách (ani to číst nebudu), pokud má potřebu si někdo kopnout ať si kopne.

Napíšu jen závěrečné stanovisko.

Co je psané v manuálu auta vím, nicméně jsou interní servisní předpisy výrobce každého auta, které se ne vždy musí shodovat s tím co je v manuálu, neboť změny jsou vyhrazeny.

Předpokládám, že můj servis, do kterého sem jezdil a který byl fanda na Fiaty a mě má jako dlouholetého zákazníka nebude mne lakovat, zvlášť v momentě, kdy ho na tento fakt upozorním a jsem ochoten ty rozvody zaplatit (já s tím počítal). A znovu, bylo mi řečeno, že výměnu netřeba provádět, neboť auto nemělo najeto 120 tis. km, já to vzal jako fakt, nechal potvrdit do servisní knížky a tím to pro mne skončilo...

Mimochdoem, na tuto záležitost se mne v danou chvíli ptali všichni zájemci a kupodivu mé vysvětlení vzali bez jakýchkoliv připomínek a někteří se i omluvili (že vyjádřili jakékoliv pochybnosti), což tady nečekám.

P.S:
Jako příklad budiž manuál k P5008, kde se dočteš, že výměna oleje je po 30 tis. km, ale ve skutečnosti je výměna nastavena úplně jinak (variantně)... a netřeba kolem toho polemizovat. Pokud se s autem jezdí do autorizovaného servisu který o těch autech ví asi víc než prostý uživatel, pak by neměl být problém. Svého času sem řešil věci s Fiat ČR i pro jiné lidi i právě ohledně LL servisních intervalů a dalších záležitostí atd..., takže myslím si, že vím jak to funguje a čemu v dané chvíli věřit. Samozřejmě, pokud si auto někdo servisuje doma a nebo v jiném servise, pak je asi vhodné se bezvýhradně řídit doporučeními ze servisního manuálu, to nezpochybňuji.

Prostě se smiř s tím, že v mém případě mi servis doporučil ty rozvody ještě neměnit po provedení kontroly a já je tedy nechal, netřeba z toho dělat jakékoliv drama, pokud si na tom někdo potřebuje vyhonit, bránit mu v tom nebudu.

Úplně stejné to bude u Hondy, ta bude mít najeto taky nula nula prd... a rozhodně nechám rozhodnutí na tom co měnit a co není potřeba při servisním intervalu na servisu. Opravdu už se takovýma ptákovinama na autech zabývat nehodlám. Co uhlídám, to uhlídám, ale ze světa z toho opravdu nepůjdu, abych kontroloval každou položku, co se servis má dělat a co ne. Dřív sem to dělal a k ničemu to bez tak nevede, akorát má člověk zbytečné nervy. Pořád je to spotřební věc. Za sebe těm autům ale dávám maximum možného.

Mimochdoem... třeba i u toho skůtru co mám je servisní plán v manuálu úplně jiný, než servisní plán, který má servisák online oficiálně k dispozici. Takže tvé teze jsou sice postavené na rozumném základu a pro místní dementy je to dobré krmivo, bohužel musím říct, že to není nic co by jakkoliv potvrzovalo pokus o tvoji argumentaci (vlastě ani nevím co si tím chtěl na začátku říct).
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod anonym 29. 3. 2017 11:50

Goes s Wolfem mají asi nejlepší práci tady na garáži podle toho jak jsou jejich příspěvky dlouhý, radovana nepočítám ten to má v popisu práce vychvalovat eletkro na fórech a navíc asi někde zamrznul :-(
anonym

Odeslat příspěvekod maincoonsback 29. 3. 2017 11:52

MV_cz píše:Podpis nějakýho servisu je Ti na dvě věci. Když to auto neservisujou v souladu s plánem (a to i přes upozornění zákazníka) tak co si o tom myslet? V tomhle případě servisní plán neměnili, bylo to tam předtím, je to tam i teď. Prostě tam mají 5 let (i na ty 4 by se to asi dalo vztáhnout, ale to už budou složitě zjišťovat že jsi jezdil po městě a nebo jen za chladnýho počasí) a důvod asi zná jen fiat.


No ještě na ty ztížené podmínky.
Když už chceš tady dělat chytrého, tak si aspoň nastuduj co to znamená... To opravdu není cesta 10 km normálním tempem do práce a zpět. Jsou to okolnosti jako je např. taxislužba, rozvážka zboží a podobně, tedy trasy výrazně kratší než 10 km se spoustou studených startů a bez jízdy proběhlých motohodin. Pořád tak nějak ignoruješ fakt, že ten servisák to moje auto znal velmi dobře, věděl jak a kam jezdím, a spoustu informací načteš i z Ř.J., kde právě motohodiny, vč. počtu studených startů, případně počtu překročení max. otáček motoru a další věci jsou uchovány...

Nevím co ti přelítlo přes nos, ale valíš tady fakt hustý srajdy... Už to nehul... a začni myslet...
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod dismissing 29. 3. 2017 11:53

MV: Že v tom servisem u práce přemýšlí a jednají ve prospěch zákazníka, aby byl spokojený a ne jen z něj jednorázově vytřískat co nejvíc, než ho odradí a zkusí štěstí jinde? Ale každý si to může vyložit po svém.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod maincoonsback 29. 3. 2017 11:53

GrandeurV6 píše:Goes s Wolfem mají asi nejlepší práci tady na garáži podle toho jak jsou jejich příspěvky dlouhý, radovana nepočítám ten to má v popisu práce vychvalovat eletkro na fórech a navíc asi někde zamrznul :-(


Však sem to taky nadepsal, jako stanovisko a ty bývají delší. Pokud to někdo nechce číst ať nečte, já ten hnůj před tím taky nečetl... Ale v poslední době je to jeden z mála mých dlouhých příspěvků, ale tady sem reagovat prostě musel.
:mrgreen:

-- 29. 3. 2017 12:55 --

dismissing píše:MV: Že v tom servisem u práce přemýšlí a jednají ve prospěch zákazníka, aby byl spokojený a ne jen z něj jednorázově vytřískat co nejvíc, než ho odradí a zkusí štěstí jinde? Ale každý si to může vyložit po svém.


Jistě... ale to by se nehodilo při kopnutí... Nejspíš se pokouší mi něco vracet, nějaká stará bolístka. Ale z mého pohledu dost nešťastně.
:mrgreen:
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 29. 3. 2017 12:45

Mimochodem tyhle doporučení servisu... Jedna Fabie ve firmě se takhle servisovala podle doporučení servisu (a tam je to i předepsáno škodovkou), přičemž asi 5 tkm po poslední kontrole v tom servisu musela na nutný zákrok jinde a už ji nenechali odjet, řemen byl těsně před prasknutím a musel být v háji už před pár měsíci v původním servisu. Jen se s tím asi mechanikovi nechtělo prcat, protože to mělo motor se složitějšími rozvody.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 29. 3. 2017 12:48

Jistě. Jenom blbec formátu Malcolma bude nepřímo srovnávat opečovávané domácí auto s firemním soumarem... Ano.. o tom přesně to je...
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod speleo 29. 3. 2017 12:49

Zklidni hormon, Wolffe.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 29. 3. 2017 12:51

Po tý včerejší nakládačce se ani neni čemu divit, nervíky mu musej pracovat :D
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 29. 3. 2017 12:51

:D
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dismissing 29. 3. 2017 13:20

Aštar_Šeran píše:Mimochodem tyhle doporučení servisu... Jedna Fabie ve firmě se takhle servisovala podle doporučení servisu (a tam je to i předepsáno škodovkou), přičemž asi 5 tkm po poslední kontrole v tom servisu musela na nutný zákrok jinde a už ji nenechali odjet, řemen byl těsně před prasknutím a musel být v háji už před pár měsíci v původním servisu. Jen se s tím asi mechanikovi nechtělo prcat, protože to mělo motor se složitějšími rozvody.

Dát přednost servisování podle plánu, které je posunuté hodně k preventivnímu servisu a výměnám, je v pořádku. Ale zatracovat proto servis založený na objektivním stavu, kterým se řídí většina starších aut, mi přijde přezíravé. A špatná zkuešenost s jedním servisem na tom nic nemění.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod SerifJohn 29. 3. 2017 13:22

Hele mam usetrit a vzit starou XC 60, nebo vzit novou XC60?
No pockat ona vlastne stara je hezci, lepsi ( prece nepriznam, ze mi chybi ctvrtka milouse :potichu ) :mrgreen:

Timhle me AS dostal a ma ode me dva bludistaky. :-P
SerifJohn
Inventář

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 29. 3. 2017 13:24

Tak on s tím servisem taky neměl úplně ideální zkušenosti, včetně řešení oprav po špatném přehrání SW řídící jednotky, kdy mu pak blbnul motor. Nejspíš tím jako obvykle argumentuje jen proto, že se mu to hodí a že si všechno nějak ospravedlní.

-- 29. 3. 2017 14:25 --

BTW Může mi někdo vysvětlit, co ten mulťák zabanovanýho ***** matlá?
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků