Laguna Grandtour 06, 127kw dci, 330kkm, 60kkc

Sekce určená k prodeji automobilů, motocyklů, autopříslušenství atd.

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod aikoN 23. 10. 2016 10:58

one-z: No, ještě je ve hře, že ten kravál může dělat ložisko, tak uvidíme. Desky jsou ještě v pohodě, ale všiml jsem si, že kotouče mají už celkem výraznou hranu, tak ji dám pro jistotu strhnout. Jestli jsou s náběžnou hranou netuším, stejně jako rozměr kotouče, zas tak do detailu jsem to nezkoumal.

D1.8T: Jasně, ale já už jsem na nervy z toho, že letos je to nějaké smolné. Až do letoška jsem jezdil jenom na pravidelnou údržbu jednou za rok a všechno bylo v pohodě. Letos jsem byl v servisu už celkem devětkrát, stálo mě to zhruba stejně jako celá údržba za předchozí čtyři roky, všechno musím řešit na víc iterací, být pokaždé minimálně den bez auta a servis se tváří, jak je to všechno v nejlepším pořádku. Pokaždé, když z tama odjíždím, mám úlevu, že snad už bude konečně opravdu klid, slyším, jak všechno zkontrolovali a dobré, pak ujedu pár kilometrů a buch, zas něco. Takže jsem už trochu napružený (ostatně kvůli tomu to téma nové vs nechat staré)...
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 23. 10. 2016 11:09

S provozem ojetiny je vždy přítomna určitá míra dobrodružství. S kvalitou mechaniků se snižuje.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 23. 10. 2016 11:18

No já jsem zvědavý, jestli se to nakonec ve mně nezlomí a fakt si něco nového nepořídím. Jakože takto se to zatím dá zvládat, že si při výpadcích půjčuju tátovo auto, který se bez něj obejde, jinak by to bylo úplně v řiti.

Čím dál víc se mi začíná líbit Elyseé s 1.6 VTi, které jde v hezké výbavě sehnat za 300k (klima, tempomat, el. okna a zrcátka, PP, vyhřívané sedačky, rádio s USB a BT, parkovací senzory, kožený volant). Vím, že je to budgetový sráč, ale měl jsem to před rokem na 3 týdny jako náhradní auto a celkem mě to oslovilo. Působí to jednoduše, nenáročně a až na víko kufru i bytelně.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 23. 10. 2016 11:31

U nové káry to taky nebude žádný med se servisem...resp. s tím pravidelným...cena za 1L oleje, základní materiál, hodinovka...
Jinak co to tady čtu, tak stejný jako maj kamarádi a známý zkušenosti se servisama napříč CZ...smutná realita.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 23. 10. 2016 11:36

Nokia: s tímhle by si chtělo vyhrát, strhnout hranu na kotoučích jak píšeš, jestli maj vyjetý drážky - srovnat na soustruhu, srovnat desky, zkusit udělat náběhy, namazat je zezadu v místě kde dosedá na pístek a třmen, očistit a namáznout vodící čepy, odrezit vodítka desek a celkově zhodnotit stav, jestli korozí nejsou vůle, jestli desky jezdí v těch plíškách, pokud jsou, kdžtak zkusit dát nový.. A nakonec to bude třeba to ložisko nebo vůle v nápravě. Hluk to dělá ikdyž auto akceleruje, nebo jen v rovnovážným stavu? Zkusit povolit a znovu přitáhnout poloosu. A možná levněji by tě vyšlo je nechat vyměnit ložisko a udělat komplet nový brzdy, bo to hraní si s tím levný v případě autorizáku nebude a dost možná to ani nebudou chtít dělat.

A zvaž jestli je dobrý chtít novýho citrona, když bys měl jezdit do toho autorizáku se kterým si nespokojen :D
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 23. 10. 2016 11:55

Lukas063 píše:U nové káry to taky nebude žádný med se servisem...resp. s tím pravidelným...cena za 1L oleje, základní materiál, hodinovka...
Jinak co to tady čtu, tak stejný jako maj kamarádi a známý zkušenosti se servisama napříč CZ...smutná realita.


Tak, to samé dělám i u ojetého, s tím rozdílem, že k tomu se pak ještě v průběhu roku nabalí další chuťovky tohoto typu.

one-z píše:Nokia: s tímhle by si chtělo vyhrát, strhnout hranu na kotoučích jak píšeš, jestli maj vyjetý drážky - srovnat na soustruhu, srovnat desky, zkusit udělat náběhy, namazat je zezadu v místě kde dosedá na pístek a třmen, očistit a namáznout vodící čepy, odrezit vodítka desek a celkově zhodnotit stav, jestli korozí nejsou vůle, jestli desky jezdí v těch plíškách, pokud jsou, kdžtak zkusit dát nový.. A nakonec to bude třeba to ložisko nebo vůle v nápravě. Hluk to dělá ikdyž auto akceleruje, nebo jen v rovnovážným stavu? Zkusit povolit a znovu přitáhnout poloosu. A možná levněji by tě vyšlo je nechat vyměnit ložisko a udělat komplet nový brzdy, bo to hraní si s tím levný v případě autorizáku nebude a dost možná to ani nebudou chtít dělat.

A zvaž jestli je dobrý chtít novýho citrona, když bys měl jezdit do toho autorizáku se kterým si nespokojen :D


Nejčastěji si toho všimnu když zpomaluju a brzdím motorem, případně udržuju rychlost na tempomat. Při velkém zatížení (zrychlování, brzdění) to nedělá. Když to zrovna píská a zatočím doleva, zvuk zesílí.

No já to plánuju udělat tak, že jim řeknu, ať se na to pořádně podívají a až si to vyzvednu, že už ten zvuk nechci slyšet a budu chtít, aby se vešli do bůra. To, co navrhuješ by opět bylo tak za 15 litrů minimálně a upřímně, fakt se mi do toho nechce furt takhle cpát. Před měsícem jsem to měl na velkém servisu za 17 s tím, že chci mít chvíli klid a ne že si to takhle za chvíli dám znova. To už by bylo fakt o dost levnější splácet to nové, dělat pravidelnou údržbu a tyhle srance neřešit.

U nového věřím, že bych v servisu spokojený byl. Dokud je v tom potřeba jenom měnit olej a jet podle předepsané tabulky údržby, tak jsou to profíci. Jakmile je ale třeba diagnostikovat, myslet a mít zkušenosti, dopadá to takhle...
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 10. 2016 13:19

kopyto jako já nemá v podstatě jinou možnost, než kupovat nová auta... jinak jezdím jen do servisu a zpátky
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 23. 10. 2016 13:27

aikoN píše:U nového věřím, že bych v servisu spokojený byl. Dokud je v tom potřeba jenom měnit olej a jet podle předepsané tabulky údržby, tak jsou to profíci.


I s tim může být potíž, jak dokazují autorizované servisy Ford. Kdy nejsou schopni říct, kolik oleje do motoru nalili nebo vyměnit svíčky v ceně 2,5tis. Kč při garančce 2roky/60tis. km a nájezdu 35tis. km, protože se i u svíček řídí pravidlem, "co nastane dříve".
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 23. 10. 2016 13:28

U Renaultu zase nalejou 10w-40 stim že je česká republika v teplém pásmu :) ale má to Renault i v oficiální papírech
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 10. 2016 13:38

D1.8T píše:
aikoN píše:U nového věřím, že bych v servisu spokojený byl. Dokud je v tom potřeba jenom měnit olej a jet podle předepsané tabulky údržby, tak jsou to profíci.


I s tim může být potíž, jak dokazují autorizované servisy Ford. Kdy nejsou schopni říct, kolik oleje do motoru nalili nebo vyměnit svíčky v ceně 2,5tis. Kč při garančce 2roky/60tis. km a nájezdu 35tis. km, protože se i u svíček řídí pravidlem, "co nastane dříve".

ptal jsem se na tohle v mazdě a taky hodlají všechno řešit tak, jako bych každý rok najel 20 tkm, i když najedu 10 :roll:
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 23. 10. 2016 13:49

Celý je to čuráckej přístup, na oleji tě nechaj najet 20-30tis. km, ale svíčky ti budou měnit s polovičním nájezdem.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 10. 2016 13:50

jj přesně
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 23. 10. 2016 14:22

Proto jezdím starsima autama, seru na servisy a jejich "intervaly", vse menim podle svého uvazeni a ve finále ušetřím kupu peněz...a na větší akce mám k dispozici dobryho mechose/garážnika.
Na "diktovani" podmínek ze strany servisu bych neměl nervy ani trpělivost...bohužel když vím, jakej materiál chodí na ucnak na obor automechanik a pak to pracuje někde v servise...ne,díky.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 23. 10. 2016 14:33

A ještě si seženes levné díly
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 23. 10. 2016 14:50

Podstatnější je, že kvalitní...pac zákazník kolikrát poradne ani neví, co mu do auta servis namontuje (a zda vůbec namontuje :D )
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků