Hlučnost motorek

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Driver 2. 5. 2006 14:18

Vy z toho nadelate.... S motorkama nikdo nejezdi tak, jak s autem, motorka je proste sezonni zalezitost a to jen kdyz je hezky, takze prakticky se na motorce da jezdit jen cca 4 - 5 mesicu v roce a to jen nekdy. Auto jezdi celej rok. A ta motorka zas tolik oleje nezere, jak si kazdej mysli....
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 2. 5. 2006 14:18

Pořád ale nechápu dvojí metr předpisů o hlučnosti pro motorová vozidla. Proč by měl být jiný metr pro moto? Jezdí přece ve stejném provozu jako auta. Když si vykuchám tlumič výfuku u auta a budu tudíž dělat takový kravál, jak většina motorek, přijdu o techničák.
Naposledy upravil Hustoles dne 2. 5. 2006 14:20, celkově upraveno 1
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 2. 5. 2006 14:19

p0etrik píše:
brasci píše:no je to voci autam nefer ale zas treba sa na to pozriet tak, ze aut je neporovnatelne viac ako motoriek a skutrov a tak isto jedna motorka najazdi toho za rok o dost menej ako jedno auto...


No ale kdyz projede 100 aut a jedna rvouci motorka, tak ty auta skoro neslysis ale motorku si musis "vychutnat" at chces nebo ne. :(


no ja som skor narazal na emisie nie na hluk.. mne to nemusis hovorit ja byvam pri ceste este je tu aj taka fajn zakruta kde dost casto niektorym piskaju gumy... :D
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lada.m 2. 5. 2006 14:54

Koudelka.: Já zase nechápu proč schopný lidi mají platit vyšší daně. Snad by měl bejt stejnej metr ne?
lada.m
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod expert0001 2. 5. 2006 15:13

lada.m píše:Koudelka.: Já zase nechápu proč schopný lidi mají platit vyšší daně. Snad by měl bejt stejnej metr ne?j/quote]


správně! Jednotná daň z hlavy (neplést s rovnou daní) by byla nejspravedlivější. A kdo by neměl na zaplacení propadl by celo svou osobou do státního otroctví (něco takového jsem zažil - jmenovalo se to civilní služba) :wink: :lol: :D
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Mirek-607 2. 5. 2006 15:30

expert: Ano, maji katalizator! Treba Kentoya Zoom za 23 tisic ma katalizator, tak proc by ho nemely ostatni. Vsechny dvoutakty ho podle me uz dnes mit musi. Muj ac 3x drazsi ho nema, ale je 6 let stary. Soucasna verze je bud 4 takt (nema kat a je o dost tissi) nebo 2 kakt s katem. Btw. muj ***** dvoutakt o objemu 50 ccm ma oddelene mazani a spotrebu oleje cca 0,5-1 litr na 1000 km. Benzinu N95 podle stylu jizdy 2,5-3,5l na 100km. Nejak nevydim smysl proc by auto melo byt ekologictejsim resenim do mesta...

EDIT: Katalizator u padesatky bere docela obrovsky pomer vykonu, pocitove je to u toho, co mam snad 1/3. To je duvod, proc se dlouho nedelaly. Takovy maly moturek ho zkratka sotva utahne.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod expert0001 2. 5. 2006 15:39

Mirek-607 a ten kat je co??? to je nějaká síťka ve výfuku ze speciálních čínských materiálů??? Z těch 23tis zbyde na ten kat tak max 500 Kč tak je mi to tak nějak záhadou (tam asi moc platiny nebude..... :hm ) :D

Mimochodem uvádí se, že obyčejná čtyřtaktní sekačka na trávu (nějaký ten B&S a pod) má emise desetinásobné ve srovnání s moderním autem. Moc bych se divil, kdyby to u těch skůtrů (klidně tedy i čtyřtaktních), bylo jinak.... :hm :lol:
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod core 2. 5. 2006 15:49

On ten katalyzator pro 50ccm moturek bude asi trochu mensi nez pro dvoulitry :wink: Takze bude i krapet levnejsi.
core
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 2. 5. 2006 15:54

expert: Otazka, jak se udavaji, u auta je to z kilometru pri prumerne spotrebe, coz si u sekacky nedovedu pri vsi vuli predstavit. A z litru paliva to snad neuvadi nikdo, i kdyz by mel. Navic vetsinou se udavaji jen emise CO2, coz jsou ty skoro nejmin nebezpecne...

Jak ten kat vypada to nevim, protoze ho nemam. Jinak pro motorky plati norma tusim Euro 1, nejsem si tim jisty. U aut jsou taky hodne rozdilne normy, dokonce i se stejnym nazvem, viz diesel v. benzin. Tudiz me ty diference az tak neudivuji (btw. neznam hodnoty podle normy pro motorky, tudiz nechci nejak moc kecat). Rekl bych, ze to neni problem vyrobcu, ale legislativy. Ty motorky zakonne pozadavky splnuji... Navic s motorkami se zas tolik v prumeru nenajezdi. To s turbodiesely naopak.

Co se hlucnosti tyce, tak v nizsich otackach nedela nejak strasny hluk zadna seriova motorka, co s ni provede majitel a jak s ni jede, to uz je horsi. To me stve taky, taky bydlim u silnice a borci, co zavodi pres obec a jeste si vykuchaji vyfuk atd. me taky pekne stvou. Myslim, ze stvou i slusne motorkare, protoze akorat obraceji hnev verejnosti vuci motorkarum.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pavel Mareš 2. 5. 2006 15:58

brasci píše:no je to voci autam nefer ale zas treba sa na to pozriet tak, ze aut je neporovnatelne viac ako motoriek a skutrov a tak isto jedna motorka najazdi toho za rok o dost menej ako jedno auto...



U nás je víc aut,ale jdi spočítat skůtry x auta třeba do Říma nebo jiného většího italského města. :D
Pavel Mareš
Missák Garáže 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Plejba_jr. 2. 5. 2006 16:55

Nově prodávané motky samozřejmě musí splňovat EURO-2, nezřídka už umí i EURO-3 (napadá mě letošní Honda CBR 1000 RR).

Proč se nepozastavujete nad hlukem aut??? Každej druhej blb obtěžuje při průjezdu zatáčkou kvílením a pískáním pneumatik, proč to nezakázat? Chudáci lidi, kteří bydlí u zatáček. Tohle motorky nedělají.
Plejba_jr.
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod core 2. 5. 2006 19:21

Navic podstatna vec. Kdyby jezdilo vic skutru a motorek, nemame ve mestech jaksi problemy se zacpanymi silnicemi a s parkovanim :wink:
core
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 2. 5. 2006 23:12

Koudelka píše:Pořád ale nechápu dvojí metr předpisů o hlučnosti pro motorová vozidla. Proč by měl být jiný metr pro moto? Jezdí přece ve stejném provozu jako auta. Když si vykuchám tlumič výfuku u auta a budu tudíž dělat takový kravál, jak většina motorek, přijdu o techničák.t/quote]


seriovo su motorky velmi tiche - teda tie, co maju 4 a viac valcov. Druha vec je, ze ako uz niekto napisal, mat tichu motorku je dost nebezpecne. Bohuzial to nieje nasa vina, ze vy autickari zabijete kazdy rok niekolko desiatok motorkarov a niekolko 100 ich zranite so slovami - prepacte, ja som vas fakt nevidel...
Ja mam tiez 4valec a bolo to tiche, moc tiche. Kupil som ladak - pozor, v EU je homologizovany - a pritom je o dost hlucnejsi. Som spokojny. Ked idem vecer po sidlisku, idem na 2000ot a niesom hlucnejsi ako auto. Ked idem po meste, mam tam stale aspon 6.000ot a je ma pocut na 200 metrov.

Ad 2-valce: tam je to dane konstrukciou, ze to duni, s tym sa nic neda urobit.

Ad auta - auta niesu tiche kvoli predpisom, ale kvoli pohodliu posadky! Vacsina hlucnych vyfukov u tuzerov je tiez homologizovana a musis uznat, ze je to ramus.

ad emisie u stvortaktov - aj motorky musia splnat emisie. mas pravdu, ze platnost prisla troska neskor, nakolko vobec nebolo jednoduche vyriesit problem umiestnenia katalyzatora a cenu elektronickeho vstrekovania. Dneska je to uz standard. Ano, mohla to legislativa pozadovat ihned zaroven s autami, akurat, ze by to asi tak na 3-4r pozastavilo predaj motocyklov kvoli zvysenym cenam. Mozno sa ti zda, ze by to bolo jedno, ale nasledky by boli dalekosiahle (domysli si)

ad emisie u dvojtaktov - tak ako trabant a vartburg, tak aj motorky tu maju emisie benevolentne, vzhladom na ich mnozstvo - a potom nezabudaj, ze skuter so spotrebou 3l/100km bude mat v absolutnych cislach nizsie emisie ako Cayenne so 4 katalyzatormi a spotrebou 20l/100km
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 2. 5. 2006 23:18

Jinak pro motorky plati norma tusim Euro 1


kazda nova motorka predavana v EU musi splnat euro 3. Toto plati od roku 2005, kvoli comu vypadlo v min.roku z katalogov pomerne dost motoriek.

napr moja moto pouziva techniku z cca roku 2000 a uz ma prisavanie vzduchu do vyfukoveho systemu.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 2. 5. 2006 23:20

matuS píše:
ma prisavanie vzduchu do vyfukoveho systemu.

do nebo z ?
To myslíš EGR?
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků