Hlučnost motorek

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hustoles 2. 5. 2006 11:23

Mám takový lamadotaz. Proč můžou motorky být legálně tak hlučné, jak jsou ,hlavně při akceleraci, zatímco u os. aut se neustále zpevňují normy na vnější hlučnost, včetně max. povoleného valivého hluku pneumatik? Nejsem z toho nějak chytrý. Normy hluku by snad měly být stejné pro všechna mot. vozidla. Nebo snad ne? :hm
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 2. 5. 2006 11:27

Myslíš,že je reálné,aby motorka s benzínovým motorem byla až tak tichá?
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 2. 5. 2006 11:34

Když může být tiché benzínové auto,tak proč ne moto... Proč mají 4-taktní motorky výfuky jen rovné laufy prakticky bez tlumiče. Ten rachot při akceleraci je děsný,kdo bydlí u silnice,kde motorky jezdí častěji asi ví, o čem je řeč..
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod expert0001 2. 5. 2006 11:40

to je jako s emisema - auta už aby pomalu čistila vzduch a skůtry pálí olej ostošest a o nějakém katalyzátoru nikdy neslyšely ........ (ten dvojí metr taky moc nechápu) :hm
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Mirek-607 2. 5. 2006 11:46

expert0001: Skutry maji katalizator! Alespon dvoutakty urcite...

Koudelka: Ono, kdyz jeste tretina z nich ma tlumic vykuchany...
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 2. 5. 2006 11:46

no je to voci autam nefer ale zas treba sa na to pozriet tak, ze aut je neporovnatelne viac ako motoriek a skutrov a tak isto jedna motorka najazdi toho za rok o dost menej ako jedno auto...
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 2. 5. 2006 12:55

motorka když vyjede z fabriky, je tichošlap, ale to co s ní pak vyvede majitel při kuchání vejfuků už nemůže výrobce ovlivnit, motorky s katalyzátorem jsou dneska běžná věc
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mabosk 2. 5. 2006 13:05

Pri motorke je hlucnost sposob ako zlepsit bezpecnost jazdca (neni tak lahko "prehliadnutelny" ;) ).
mabosk
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 2. 5. 2006 13:47

Dřív se kuchaly tlumiče u "fechtlů" v rámci tuzingu, teď mi ale připadá, že na některých motorkách není ani co kuchat,neboť žádný tlumič nemají aby měly hned z fabriky patřičný sound a svezení mělo tu správnou "šťávu". Ale co chudáci lidi bydlící kolem silnic...
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 2. 5. 2006 13:58

brasci píše:no je to voci autam nefer ale zas treba sa na to pozriet tak, ze aut je neporovnatelne viac ako motoriek a skutrov a tak isto jedna motorka najazdi toho za rok o dost menej ako jedno auto...


No ale kdyz projede 100 aut a jedna rvouci motorka, tak ty auta skoro neslysis ale motorku si musis "vychutnat" at chces nebo ne. :(
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod gergi 2. 5. 2006 14:13

Koudelka píše:Dřív se kuchaly tlumiče u "fechtlů" v rámci tuzingu, teď mi ale připadá, že na některých motorkách není ani co kuchat,neboť žádný tlumič nemají aby měly hned z fabriky patřičný sound a svezení mělo tu správnou "šťávu". Ale co chudáci lidi bydlící kolem silnic...i/quote]

Souhlas, tzv. "ladene" vyfuky me pekne stvou jak u motorek tak u aut, jakoby vykon mel byt primo umerny hluku. Neni nad vykonnou tichou karu - "moment prekvapeni".
gergi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mabosk 2. 5. 2006 14:20

to gergi:

Jasne aby v Ti v ramci "prekvapenia" zaradil nejaky dobrak na aute do tvojho prudu pretoze si ta nevsimol (stalo sa mojemu bratovi).
mabosk
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Driver 2. 5. 2006 14:28

Zvuk motorek je super, hlavne tech silnejsich... Ale nesnasim treba zvuk chopperu ale H-D, to pro me neni zvuk...

Taky byste mohli rict, ze je nefer, ze motorky neplatej dalnicni znamky, silnicni dan a ze maj jen jednu RZ třeba...
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod expert0001 2. 5. 2006 14:32

Mirek-607 píše:expert0001: Skutry maji katalizator! Alespon dvoutakty urcite...


a vstřikování a lamda sondu a .... já nevím co ještě.... Tak to bych teda rád viděl - hlavně u těch za 24990,- a pod........

(mimochodem jakto, že se ten kat nezapatlá tím hustým kouřem a sazemi z oleje?)
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod expert0001 2. 5. 2006 14:36

Driver píše:Taky byste mohli rict, ze je nefer, ze motorky neplatej dalnicni znamky, silnicni dan a ze maj jen jednu RZ třeba..../quote]


a taky je nefér, že lze u motorky nárokovat DPH - i bez mřížky :wink: :D
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Driver 2. 5. 2006 15:18

Vy z toho nadelate.... S motorkama nikdo nejezdi tak, jak s autem, motorka je proste sezonni zalezitost a to jen kdyz je hezky, takze prakticky se na motorce da jezdit jen cca 4 - 5 mesicu v roce a to jen nekdy. Auto jezdi celej rok. A ta motorka zas tolik oleje nezere, jak si kazdej mysli....
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 2. 5. 2006 15:18

Pořád ale nechápu dvojí metr předpisů o hlučnosti pro motorová vozidla. Proč by měl být jiný metr pro moto? Jezdí přece ve stejném provozu jako auta. Když si vykuchám tlumič výfuku u auta a budu tudíž dělat takový kravál, jak většina motorek, přijdu o techničák.
Naposledy upravil Hustoles dne 2. 5. 2006 15:20, celkově upraveno 1
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 2. 5. 2006 15:19

p0etrik píše:
brasci píše:no je to voci autam nefer ale zas treba sa na to pozriet tak, ze aut je neporovnatelne viac ako motoriek a skutrov a tak isto jedna motorka najazdi toho za rok o dost menej ako jedno auto...


No ale kdyz projede 100 aut a jedna rvouci motorka, tak ty auta skoro neslysis ale motorku si musis "vychutnat" at chces nebo ne. :(


no ja som skor narazal na emisie nie na hluk.. mne to nemusis hovorit ja byvam pri ceste este je tu aj taka fajn zakruta kde dost casto niektorym piskaju gumy... :D
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lada.m 2. 5. 2006 15:54

Koudelka.: Já zase nechápu proč schopný lidi mají platit vyšší daně. Snad by měl bejt stejnej metr ne?
lada.m
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod expert0001 2. 5. 2006 16:13

lada.m píše:Koudelka.: Já zase nechápu proč schopný lidi mají platit vyšší daně. Snad by měl bejt stejnej metr ne?j/quote]


správně! Jednotná daň z hlavy (neplést s rovnou daní) by byla nejspravedlivější. A kdo by neměl na zaplacení propadl by celo svou osobou do státního otroctví (něco takového jsem zažil - jmenovalo se to civilní služba) :wink: :lol: :D
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Mirek-607 2. 5. 2006 16:30

expert: Ano, maji katalizator! Treba Kentoya Zoom za 23 tisic ma katalizator, tak proc by ho nemely ostatni. Vsechny dvoutakty ho podle me uz dnes mit musi. Muj ac 3x drazsi ho nema, ale je 6 let stary. Soucasna verze je bud 4 takt (nema kat a je o dost tissi) nebo 2 kakt s katem. Btw. muj ***** dvoutakt o objemu 50 ccm ma oddelene mazani a spotrebu oleje cca 0,5-1 litr na 1000 km. Benzinu N95 podle stylu jizdy 2,5-3,5l na 100km. Nejak nevydim smysl proc by auto melo byt ekologictejsim resenim do mesta...

EDIT: Katalizator u padesatky bere docela obrovsky pomer vykonu, pocitove je to u toho, co mam snad 1/3. To je duvod, proc se dlouho nedelaly. Takovy maly moturek ho zkratka sotva utahne.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod expert0001 2. 5. 2006 16:39

Mirek-607 a ten kat je co??? to je nějaká síťka ve výfuku ze speciálních čínských materiálů??? Z těch 23tis zbyde na ten kat tak max 500 Kč tak je mi to tak nějak záhadou (tam asi moc platiny nebude..... :hm ) :D

Mimochodem uvádí se, že obyčejná čtyřtaktní sekačka na trávu (nějaký ten B&S a pod) má emise desetinásobné ve srovnání s moderním autem. Moc bych se divil, kdyby to u těch skůtrů (klidně tedy i čtyřtaktních), bylo jinak.... :hm :lol:
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod core 2. 5. 2006 16:49

On ten katalyzator pro 50ccm moturek bude asi trochu mensi nez pro dvoulitry :wink: Takze bude i krapet levnejsi.
core
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 2. 5. 2006 16:54

expert: Otazka, jak se udavaji, u auta je to z kilometru pri prumerne spotrebe, coz si u sekacky nedovedu pri vsi vuli predstavit. A z litru paliva to snad neuvadi nikdo, i kdyz by mel. Navic vetsinou se udavaji jen emise CO2, coz jsou ty skoro nejmin nebezpecne...

Jak ten kat vypada to nevim, protoze ho nemam. Jinak pro motorky plati norma tusim Euro 1, nejsem si tim jisty. U aut jsou taky hodne rozdilne normy, dokonce i se stejnym nazvem, viz diesel v. benzin. Tudiz me ty diference az tak neudivuji (btw. neznam hodnoty podle normy pro motorky, tudiz nechci nejak moc kecat). Rekl bych, ze to neni problem vyrobcu, ale legislativy. Ty motorky zakonne pozadavky splnuji... Navic s motorkami se zas tolik v prumeru nenajezdi. To s turbodiesely naopak.

Co se hlucnosti tyce, tak v nizsich otackach nedela nejak strasny hluk zadna seriova motorka, co s ni provede majitel a jak s ni jede, to uz je horsi. To me stve taky, taky bydlim u silnice a borci, co zavodi pres obec a jeste si vykuchaji vyfuk atd. me taky pekne stvou. Myslim, ze stvou i slusne motorkare, protoze akorat obraceji hnev verejnosti vuci motorkarum.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pavel Mareš 2. 5. 2006 16:58

brasci píše:no je to voci autam nefer ale zas treba sa na to pozriet tak, ze aut je neporovnatelne viac ako motoriek a skutrov a tak isto jedna motorka najazdi toho za rok o dost menej ako jedno auto...



U nás je víc aut,ale jdi spočítat skůtry x auta třeba do Říma nebo jiného většího italského města. :D
Pavel Mareš
Missák Garáže 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Plejba_jr. 2. 5. 2006 17:55

Nově prodávané motky samozřejmě musí splňovat EURO-2, nezřídka už umí i EURO-3 (napadá mě letošní Honda CBR 1000 RR).

Proč se nepozastavujete nad hlukem aut??? Každej druhej blb obtěžuje při průjezdu zatáčkou kvílením a pískáním pneumatik, proč to nezakázat? Chudáci lidi, kteří bydlí u zatáček. Tohle motorky nedělají.
Plejba_jr.
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod core 2. 5. 2006 20:21

Navic podstatna vec. Kdyby jezdilo vic skutru a motorek, nemame ve mestech jaksi problemy se zacpanymi silnicemi a s parkovanim :wink:
core
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 3. 5. 2006 00:12

Koudelka píše:Pořád ale nechápu dvojí metr předpisů o hlučnosti pro motorová vozidla. Proč by měl být jiný metr pro moto? Jezdí přece ve stejném provozu jako auta. Když si vykuchám tlumič výfuku u auta a budu tudíž dělat takový kravál, jak většina motorek, přijdu o techničák.t/quote]


seriovo su motorky velmi tiche - teda tie, co maju 4 a viac valcov. Druha vec je, ze ako uz niekto napisal, mat tichu motorku je dost nebezpecne. Bohuzial to nieje nasa vina, ze vy autickari zabijete kazdy rok niekolko desiatok motorkarov a niekolko 100 ich zranite so slovami - prepacte, ja som vas fakt nevidel...
Ja mam tiez 4valec a bolo to tiche, moc tiche. Kupil som ladak - pozor, v EU je homologizovany - a pritom je o dost hlucnejsi. Som spokojny. Ked idem vecer po sidlisku, idem na 2000ot a niesom hlucnejsi ako auto. Ked idem po meste, mam tam stale aspon 6.000ot a je ma pocut na 200 metrov.

Ad 2-valce: tam je to dane konstrukciou, ze to duni, s tym sa nic neda urobit.

Ad auta - auta niesu tiche kvoli predpisom, ale kvoli pohodliu posadky! Vacsina hlucnych vyfukov u tuzerov je tiez homologizovana a musis uznat, ze je to ramus.

ad emisie u stvortaktov - aj motorky musia splnat emisie. mas pravdu, ze platnost prisla troska neskor, nakolko vobec nebolo jednoduche vyriesit problem umiestnenia katalyzatora a cenu elektronickeho vstrekovania. Dneska je to uz standard. Ano, mohla to legislativa pozadovat ihned zaroven s autami, akurat, ze by to asi tak na 3-4r pozastavilo predaj motocyklov kvoli zvysenym cenam. Mozno sa ti zda, ze by to bolo jedno, ale nasledky by boli dalekosiahle (domysli si)

ad emisie u dvojtaktov - tak ako trabant a vartburg, tak aj motorky tu maju emisie benevolentne, vzhladom na ich mnozstvo - a potom nezabudaj, ze skuter so spotrebou 3l/100km bude mat v absolutnych cislach nizsie emisie ako Cayenne so 4 katalyzatormi a spotrebou 20l/100km
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 3. 5. 2006 00:18

Jinak pro motorky plati norma tusim Euro 1


kazda nova motorka predavana v EU musi splnat euro 3. Toto plati od roku 2005, kvoli comu vypadlo v min.roku z katalogov pomerne dost motoriek.

napr moja moto pouziva techniku z cca roku 2000 a uz ma prisavanie vzduchu do vyfukoveho systemu.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 3. 5. 2006 00:20

matuS píše:
ma prisavanie vzduchu do vyfukoveho systemu.

do nebo z ?
To myslíš EGR?
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 3. 5. 2006 00:23

nie, EGR je recirkulacia vyf.plynov (ich spatne nasatie do valca). Ja mam prisavanie cisteho vzduchu do vyf.systemu, takze nespalena zmes dohorieva vo vyfuku.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 3. 5. 2006 00:25

Jo? tak to jsem šest let zaspal :)
Co to máš za Hayabusu? :o
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod expert0001 3. 5. 2006 00:30

matuS - no řešit problém bezpečnosti zvýšenou hlučností asi není moc dobrý nápad. Zatímco řidiči v autech (kterým je to hlukové znamení zřejmě určeno) tě stejně sotva uslyší, chodci a zejména nebozí obyvatelé měst a vesnic to schytají s plnou parádou. Když tak hořekujete nad tím, že vás zlí řidičové zabíjejí jakou mouchy po stovkách, zamyslete se nad čísly 50/90/130..... Ono jet po hlavní 160+ a pak se rozčilovat, že mi ten z vedlejší nedal přednost, je trochu mimo..... :hm :wink:

potom nezabudaj, ze skuter so spotrebou 3l/100km bude mat v absolutnych cislach nizsie emisie ako Cayenne so 4 katalyzatormi a spotrebou 20l/100km


no nevím nevím - stejně bych asi sázel spíš na toho Cayena (a tos vybral teda hodně extrémní příklad) :wink:
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod matuS 3. 5. 2006 00:32

ziadna haya :)
FZS1000 aka Fazer.
Naposledy upravil matuS dne 3. 4. 2007 22:10, celkově upraveno 1
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 3. 5. 2006 00:36

pech. píše:motorka když vyjede z fabriky, je tichošlap, ale to co s ní pak vyvede majitel při kuchání vejfuků už nemůže výrobce ovlivnit, motorky s katalyzátorem jsou dneska běžná věck/quote]


tak to pochybuju :-) Rozhodně motorky z fabriky nevyjíždí s extra tichým motorem, to by si to nikdo nekoupil... :wink: Nepočítám teda nějaký 250ky a podobně, který jezdí max. 120, určený tak maximálně na rozvoz pizzy.
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 3. 5. 2006 00:36

Hlučná=bezpečná motorka?
To může platit snad jen pro řidiče cabrioletu,který by ji náhodou přehlédl na křižovatce ve slunci,a měl by zrovna ukradené rádio :)
Jinak já na dálnici nikdy motorku neslyším,dokud mě nemíjí,a 95% aut to má stejné,protože aerodynamický hluk nebo můj motor prostě přehluší tu motorku,i kdyby neměla tlumič výfuku.

Jediné,co je dobré pro bezpečnost,je,když má motorka dva nebo tři světlomety,protože jeden je špatně vidět,kdo jezdí,tak ví....
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 3. 5. 2006 00:40

expert0001 píše:matuS - no řešit problém bezpečnosti zvýšenou hlučností asi není moc dobrý nápad. Zatímco řidiči v autech (kterým je to hlukové znamení zřejmě určeno) tě stejně sotva uslyší, chodci
/quote]

nemozem pausalizovat, ale ja pocujem ked sedim v aute, ze ide okolo motorka. A som rad ze to viem dopredu, lebo motorka casto aj mna prekvapi.
To ze to pocuju aj chodci je tiez vyhoda - kvoli tomu ze motorka ma iba jedno svetlo, resp 2 pri sebe, im robi problem v rozpoznani ako daleko sa motorka nachadza, resp ako rychlo ide.

a zejména nebozí obyvatelé měst a vesnic to schytají s plnou parádou.
d/quote]

toto mi je bohuzial luto, kokoti sa najdu vsade. Ako som pisal, aj s hlasnou rurou sa da ist potichu ked sa chce. Ale ked sa najde debil, ktory sa potrebuje predvadzat, tak s tym nic neurobime. A je jedno ci ma 2 kolesa alebo 4.

Když tak hořekujete nad tím, že vás zlí řidičové zabíjejí jakou mouchy po stovkách, zamyslete se nad čísly 50/90/130..... Ono jet po hlavní 160+ a pak se rozčilovat, že mi ten z vedlejší nedal přednost, je trochu mimo..... :hm :wink:
//quote]

ale ano, ja s tebou suhlasim. Presne kvoli tomuto dodrzujem rychlost, takmer vzdy (aby som nebol nejaky svatuskar)
Bohuzial hned v tomto momente si spomeniem na 3 pripady, ked motorkar dodrzoval vsetky predpisy a napriek tomu doslo k nehode so spominanym ospravedlnenim vodica. Je z toho 2x tazke zranenie s nasledkami a jeden krat lahke bez nasledkov.


no nevím nevím - stejně bych asi sázel spíš na toho Cayena (a tos vybral teda hodně extrémní příklad) :wink:s/quote]


neverim.
ano, v emisiach na 1kg plynu bude vitazit cayenne, ale ked vynasobis celkovy pocet kg na 100km, tak cayenne nemoze zvitazit.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 3. 5. 2006 00:43

JackNO.1 píše:
pech. píše:motorka když vyjede z fabriky, je tichošlap, ale to co s ní pak vyvede majitel při kuchání vejfuků už nemůže výrobce ovlivnit, motorky s katalyzátorem jsou dneska běžná věck/quote]

tak to pochybuju :-) Rozhodně motorky z fabriky nevyjíždí s extra tichým motorem, to by si to nikdo nekoupil... :wink: Nepočítám teda nějaký 250ky a podobně, který jezdí max. 120, určený tak maximálně na rozvoz pizzy. /quote]


tak nepochybuj a chod si dat k dealerovi predviest nejaku motorku. ta moja je so seriakom ticha ako auto. ked sa sklonim k motoru (aj teraz s ladakom), tak je pocut ako krasne vovnutri vsetko pracuje.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 3. 5. 2006 00:45

MAN737 píše:Hlučná=bezpečná motorka?
To může platit snad jen pro řidiče cabrioletu,který by ji náhodou přehlédl na křižovatce ve slunci,a měl by zrovna ukradené rádio :)
Jinak já na dálnici nikdy motorku neslyším,dokud mě nemíjí,a 95% aut to má stejné,protože aerodynamický hluk nebo můj motor prostě přehluší tu motorku,i kdyby neměla tlumič výfuku.

Jediné,co je dobré pro bezpečnost,je,když má motorka dva nebo tři světlomety,protože jeden je špatně vidět,kdo jezdí,tak ví....e/quote]


a co v meste? prave pri subeznej jazde, ked vodici nepozeraju poriadne do zrkadiel a motorka sa lahko skryje v mrtvom uhle, je ladak najuzitocnejsim pomocnikom.
samozrejme, skuseny motorkar sa snazi ist v takej polohe, aby v mtrvom uhle nebol, ale vzdy sa to neda.


btw, mam nieco najazdene aj na zapade, a je to tam daleko ine ako tu. tam ladaky fakt netreba. preco asi?
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 3. 5. 2006 01:21

matuS: Tak se omlouvam za tu normu ;)

Zrovna vcera jsem poustel nekolik motorkaru na silnici, kdyz v protiseru jely kolony, divil jsem se, ale byl jsem sam, nikomu jinemu siroko daleko se o ten metr doprava uhnout nechtelo...

MAN: Btw. Mimo obec ten zvuk motorek rozhodne v aute registruju a v tom, abych ji neprehledl to vazne pomaha, i kdyz si na ne jako obcasny ridic jedne stopy davam bacha. Je pravda, ze tam musi byt dost otacek... V obci me ale sasci, co se predvadi, vazne desne stvou. Napriklad zavody na semaforech by si mohli odpustit, kdo to ma poslouchat :/
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 3. 5. 2006 01:27

matuS píše:a co v meste? prave pri subeznej jazde, ked vodici nepozeraju poriadne do zrkadiel a motorka sa lahko skryje v mrtvom uhle


A jakým předpisem se rídíš,když jezdíš tímto stylem?
Motorky,co jezdí středem mezi dvěma pruhy nesnáším.Dárci orgánů...
Naštěstí máš zapojené obě lampy,a to je dobře,je Tě lépe vidět.
Motorky mají podobný problém jako kamiony,potvory osobáky je omezují,neumožní jim předjíždět,a to motorkáře nutí k nekorektnímu podjíždění,nebo jiným nestandardním postupům,
ale já říkám:kdo nemá rozum,bude mít brzy křížek :(
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 3. 5. 2006 01:49

problém je v tom, že buď se nemotorkáři, když jedou autem fakt do těch zrcátek nekoukají, nebo nevím, za ty leta co na motorkách jezdím, jsem byl mnohokrát málem sestřelenej...... nejčastější je případ ten, že jedu za kolonou tam kde nelze předjíždět, když to začne bejt k tomu, vyhodím, blinkr začnu předjíždět a najednou mně auto co jsem zrovna vedle něj pokusí sejmout tím, že se snaží předjet taky...... a všimne si mně až když při jeho manévru začnu troubit co to jako má zase bejt za atentát.....

moje motorky mají výfuky sériový.... takže když mu tam bude za kufrem bublat čopr bez tlumičů (což je u čopráků častej jev) tak o něm možná trochu vědět bude.....

ovšem nic to nemění na tom, že z fabriky vyjíždí motorky tichý...
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 3. 5. 2006 01:59

To je o tom,že nejsi vidět/přehlédnou tě.Zkus mít dvě/tři světla,a uvidíš,že budeš viděn,a neboudou Tě ohrožovat.I když někteří zrcátka nepoužívají,ani když je předjíždí 30tun,tak mu tam klidně vletí..
Uvažovat cestou vybrakování výfuku je nesmysl,to můžeš rovnou mít sirénu od hasičů,že.
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 3. 5. 2006 02:06

MAN: já taky kuchání vejfuku nepropaguju, je to nepohodlný i pro řidiče, když si dám vejlet tak ticho uvítám, protože jet víc jak 50km s kuchancem nebo "laďákem", praskla by mi hlava......

tři světla nemají cenu, když stejně furt pražím tlumenejma...... protože když se nepodívá, neuvidí tři, stejně jako jedno nebo dvě.....

tyhle zkušenosti mne naučily to, že předjíždím vééééélkým obloukem.
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 3. 5. 2006 02:35

Tři na Chopperu nebo dvě na ostatních jsou i na tlumené docela velký rozdíl oproti jednomu,věř mi.
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 3. 5. 2006 09:36

A jakým předpisem se rídíš,když jezdíš tímto stylem?
Motorky,co jezdí středem mezi dvěma pruhy nesnáším.Dárci orgánů...
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lada.m 3. 5. 2006 21:07

Motorkáři by měli auta brát tak, že stačí, aby se pilot(ka) auta leknul, dupnul na brzdy nebo škubnul volantem znamená pro motorkáře smrt!

Špatná je i představa spousty řidičů že motoce stačí 1/3 pruhu a často si do zatáčky najedou do protisměru. Jenže motorka v zatáčce potřebuje skoro stejně místa jako to auto.
lada.m
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Haya1 12. 5. 2006 15:28

on ten hluk z těch našich race výfuků samozřejmě není legální, ale po letitých zkušenostech tvrdím, že je to tak bezpečnější 8)
Motorkář tělem i duší (první moto-Pionýr v 10, auto Škoda 1202 STW až v 16 letech...)
Haya1
Nováček

Odeslat příspěvekod MKMAN 12. 5. 2006 15:57

Mirek-607 píše:expert: Ano, maji katalizator! Treba Kentoya Zoom za 23 tisic ma katalizator, tak proc by ho nemely ostatni. Vsechny dvoutakty ho podle me uz dnes mit musi. Muj ac 3x drazsi ho nema, ale je 6 let stary. Soucasna verze je bud 4 takt (nema kat a je o dost tissi) nebo 2 kakt s katem. Btw. muj ***** dvoutakt o objemu 50 ccm ma oddelene mazani a spotrebu oleje cca 0,5-1 litr na 1000 km. Benzinu N95 podle stylu jizdy 2,5-3,5l na 100km. Nejak nevydim smysl proc by auto melo byt ekologictejsim resenim do mesta...

EDIT: Katalizator u padesatky bere docela obrovsky pomer vykonu, pocitove je to u toho, co mam snad 1/3. To je duvod, proc se dlouho nedelaly. Takovy maly moturek ho zkratka sotva utahne.


muj runner 200fl plni euro 4
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod King of Potato People 12. 5. 2006 16:19

pche rodinka ve fabii je schopna v zrcatku prehlednout i takovou drobnost jako je BMW X5 (vlastni zkusenost) to ze kdyz jedu trochu rychlej v oktavii mimo mesto a ze mi tam vleti kde kdo, na to jsem si jaksi zvyknul. Takze motorkari to nemaji lehke, ale hluk je poznat tak na okresce a nesmi jet o moooc rychlej nez ja, protoze pak se tak maximalne leknu, na dalnici zaregistruju az je motorka vedle. nicmene prave zrcatko je na tom aute na koukani...
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 12. 5. 2006 17:07

MKMAN: Ty mas Runnera? Ja mam starsiho mensiho brasku ;)
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 12. 5. 2006 20:12

Mirek-607 píše:Btw. muj ***** dvoutakt o objemu 50 ccm ma oddelene mazani a spotrebu oleje cca 0,5-1 litr na 1000 km.


To ma spotrebu oleje jak TDIcko od VW. Mr. Green
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosh 12. 5. 2006 20:22

a když jsme u toho TDI od VW tak to je stejně hlučné jako motorka s vykuchaným výfukem :D
kosh
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lada.m 13. 5. 2006 11:31

co to meleš?
lada.m
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hustoles 15. 5. 2006 09:59

kosh: dej si studenej obklad na čelo a šourek.
„Tučná jídla a alkohol jsou našeho zdraví nepřátelé,
avšak nepřátel se nelekejme a na množství nehleďme.“
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pavel Mareš 15. 5. 2006 14:40

Včera mě předjel motorkář až jsem se lekl.Jak rychle se objevil tak zase zmizel.
Pavel Mareš
Missák Garáže 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pette 15. 5. 2006 21:00

trosku OT -
chcem sa opytat, kolko otacok toci motor pri jazde...
napr Honda X11(len pre orientaciu aku triedu myslim) pri cca 120km/h, pri rychlej akceleracii atd. dik
Pette
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lada.m 3. 6. 2006 08:47

Mě točí R6 při 115 asi 6000ot. na šetku. Když to jedu na jedničku, tak skoro 16000
lada.m
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod matuS 3. 6. 2006 13:44

btw nova R6 toci podla otackomera 18.000ot ale v reale je to "len" 15.850. V otackomeri nemoze byt odchylka, pretoze otackomer berie otacky z ECU a ECU podla otacok riadi vstrekovanie, takze tam keby bola odchylka, tak by to asi nejelo.
Je to normalne klamanie zo strany yamahy

Totiz, keby naozaj tocila 18.000ot, tak tychlost piestu by bola 25,5m/s co je rychlost aku ma ducati so ich desmosedici motorom v motoGP - co je najsilnejsi a najviac tocivy motor v motoGP.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lada.m 3. 6. 2006 22:16

matuS píše:btw nova R6 toci podla otackomera 18.000ot ale v reale je to "len" 15.850. V otackomeri nemoze byt odchylka, pretoze otackomer berie otacky z ECU a ECU podla otacok riadi vstrekovanie, takze tam keby bola odchylka, tak by to asi nejelo.
Je to normalne klamanie zo strany yamahy

Totiz, keby naozaj tocila 18.000ot, tak tychlost piestu by bola 25,5m/s co je rychlost aku ma ducati so ich desmosedici motorom v motoGP - co je najsilnejsi a najviac tocivy motor v motoGP.


Na otáčkoměru červené pole začínají na 17500ot. Klamání to je, ale 133k je na 600ccm dobrej výkon
Pístovou rychlost má R6 poměrně "malou". Výrobci uvádějí dnes jako kritickou rychlost až 26m/s

R6 2006 maximální otáčky 16200 a max. pístová rychlost je 22,9m/s
R1 2006 maximální otáčky 13800 a max. pístová rychlost je 24,6m/s
lada.m
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sayza 4. 6. 2006 01:10

Koudelka píše:Mám takový lamadotaz. Proč můžou motorky být legálně tak hlučné, jak jsou ,hlavně při akceleraci, zatímco u os. aut se neustále zpevňují normy na vnější hlučnost, včetně max. povoleného valivého hluku pneumatik? Nejsem z toho nějak chytrý. Normy hluku by snad měly být stejné pro všechna mot. vozidla. Nebo snad ne? :hm /quote]

To je podobny jak s naftakama, taky maji vlaznejsi emisni limity ... no a u motorek je to o pocitu a egu, nebyt tak hlucne tak je typci tak nekupuji :wink:
sayza
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lada.m 4. 6. 2006 10:50

To je Otázka. Proč jsou Ferrari hlučný? Nebo auta co točí 9000ot.? Např. M5, RS4 Lamba? Protože utlumit motor v tolika otáčkách není jen tak - hlavně na motorce, kde není místo na vejfuk
lada.m
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod matuS 4. 6. 2006 13:39

http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=10063

autor pise ze isiel 160... to je prave problem, ze ludia si podla hluku myslia, ze ktovie ako rychlo isiel.
Podla rozbitia motorky a auta urcite nesiel 160, skor isiel do 80, co je na dedinu a specialne taku uzku cestu tiez moc vela, ale preboha keby isiel 160, tak bud je ta motorka cela v aute, alebo je rozsekana na kusky a rozmetana po okoli...
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lada.m 8. 6. 2006 06:16

Tp by mě zajímalo, jak to motorka mohla do ty felcky narazit z boku na tak rovnym úseku. Muj tip na rychlost v době nárazu okolo 50 spíš míń. Bejt to v 80, tak projela dveřma ty felcky
lada.m
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kepke 8. 6. 2006 06:34

řekl bych že v tý feldě měli štěstí, že to s tou mašinou trefil přímo do sloupku...kdyby do dveří,tak asi opravdu projel dovnitř ke spolujezdci a ten pakliže tam byl,tak neměl šanci...
miluju sílu 5000 poníků...
s2 combi
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 8. 6. 2006 07:12

kepke: Podle toho, ze ta motorka neni krom plastu nijak extra znicena (vidlice, kolo atd...) a podle poskozeni Felicie to vic jak 80 pri narazu podle me nebylo, 160 rozhodne nejel.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kepke 8. 6. 2006 07:32

to určitě ne, možná tak 160 před nárazem,než začal brzdit..
miluju sílu 5000 poníků...
s2 combi
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 8. 6. 2006 10:35

kepke: Brzdeni 160- dejme tomu 80 trva docela dlouho...
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lada.m 10. 6. 2006 19:45

Podle mě, to auto vyjelo z příkopu a motorka to do něj rovnou našila. Jinak nevím, jak by mohl na rovince ten motorkář narvat z boku do auta
lada.m
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod stormbringer 3. 6. 2016 13:45

Hustoles píše:Mám takový lamadotaz. Proč můžou motorky být legálně tak hlučné, jak jsou ,hlavně při akceleraci, zatímco u os. aut se neustále zpevňují normy na vnější hlučnost, včetně max. povoleného valivého hluku pneumatik? Nejsem z toho nějak chytrý. Normy hluku by snad měly být stejné pro všechna mot. vozidla. Nebo snad ne? :hm


No vem si, že motorka má podobně velký motor jako leckteré auto, větší překrytí ventilů a těžko se dají použít dva tlumiče a čtyřmetrová trubka, že jo. Takže hlučnější obvykle jsou, ale hluk se přesto dost řeší i u nich.
Ericsson R320s
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 4. 6. 2016 15:15

Nám teď pravidelně každý den cca ve 22.3o projíždí kolem baráku na plnej ceres do kopce nějaký ***** na motorce, která má asi jen rovné laufy bez tlumičů a je to silný zážitek. Kdybych měl brokovnici, tak bych měl velkou chuť mu ultimativně ukončit jízdu :-(
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hobitt 4. 6. 2016 17:34

To ještě nic není, mě přímo před oknem jezdí šalina, to je teprve dílo....
1997 Škoda Octavia 1.9 TDI SLX Ghetto Line
2015 Renault Master 2.3 dCi L3H2
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vočko Szyslak 4. 6. 2016 18:13

Už sis to s jednou vyřídil, co si pamatuju.
Vočko Szyslak
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hobitt 4. 6. 2016 19:14

Jo, kdysi a o skoro dvěstě kiláků jinde.
1997 Škoda Octavia 1.9 TDI SLX Ghetto Line
2015 Renault Master 2.3 dCi L3H2
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Ondra S. a 1 návštěvník