Výběr skůtru 250-300 ccm

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 22. 7. 2016 22:41

Skútr za půl míče, proč ne ;)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 23. 7. 2016 00:20

beverly je OK, pokud budeš jezdit sám, rozšiř toleranci i na 200ccm, mimo dálnici to bude OK.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mst3891 26. 7. 2016 08:35

Díky všem za postřehy, 500 ccm skůtry asi fakt vynechám, hlavně kvůli váhy.. Jinak SH300 by taky byla volba, ale nemůžu si pomoct, ten skutr je designově fakt nudný.. Zůstává Beverly/Scarabeo 250-350ccm, X-max 250, nad 350ccm nepůjdu. Popř i nějáké 200ccm skůtry, ale jsou vůbec nějaké zajímavé?

Jinak, na co si dát pozor u výběru ježděného skůtra? Asi variátor - jak poznám jeho stav? Motory u yamahy/piaga by měly být dle recenzí nezmary... Nějaké konkrétní zkušenosti?
mst3891
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod maincoonsback 26. 7. 2016 09:22

Pokud nevíš, tak za 500 dělá Scootland prohlídku skůtru před koupí. Jsou šikovní.

Osobně si myslím, že na variátoru nic nepoznáš (krom toho, že by to mělo držet pořád stejné otáčky ve kterých je max. výkon skůtru), spíš se hlídají takový ty věci aby to nebylo bourané, jelo to rovně a brzdilo to. Sledovat km asi nemá moc cenu (pokud to není stroj koupený v ČR), takže sledovat celkový stav. Ony ani třeba pneumatiky nejsou to nejlevnější, ale principiálně se dá všechno opravit, ale pokud by toho bylo hodně k opravování, tak to už leze celkem do peněz. Kdybych musel koupit nějaký starší stroj, tak bych si nechal fin. rezervu (ideálně něco za 35 tis. s novými pneu a baterií a nechat si 15 tis. bokem) a hned bych ho do Scootlandu dal na kontrolu, případný repas dílů, co už by si žádaly výměnu. V takovém případě si myslím, že to 2 - 3 roky bude bez problémů jezdit. Jinak sehnat něco novějšího, s původem v ČR se servisní knížkou...,ale tam budeš na jiných penězích. Počítej s tím, že většina z těch skůtrů z Itálie má za sebou těžký život, mají obvykle najeto hodně (někdy to stočejí někdy ne), obvykle jsou přelakované, ale po technické stránce bývají v dobré kondici!!! (Italové mají na servis a je to pro ně důležitý dopravní prostředek na kterém nešetří).

Na 200 se vykašli, ber rovnou 250 - 300, těch cca 17 kW už s tím mává slušně (byť na předjíždění aut na okresce to fakt ještě není, ale na dálnici to reálnou 130 udrží celkem v pohodě, takže se dá...).
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 26. 7. 2016 10:23

já už předjížděl auto na okresce i s 3 kW :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 26. 7. 2016 10:52

Ha Ha
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 7. 2016 11:08

Ber mp3 LT verzi 500 ccm a mas vystarano. Muze to ridit kazdy s Beckem a je to.
anonymni

Odeslat příspěvekod mst3891 26. 7. 2016 11:16

Mp3 pro mě nic neřeší - mám papíry na všechny motorky, o to mi nejde. Chci něco svižného, lehčího a obratného do města a okolí, proto skůtr a proto ne skůtr nad 350ccm(Váha). Na druhou stranu, chci at je to svižné, takže nechci jít pod 200ccm..
mst3891
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 7. 2016 11:19

tak pak si vem MP3 300 a jsi v limitu... obratne je to masakrozne, stabilni apod.
anonymni

Odeslat příspěvekod mst3891 26. 7. 2016 11:29

maincoonsback píše:Pokud nevíš, tak za 500 dělá Scootland prohlídku skůtru před koupí. Jsou šikovní.

Osobně si myslím, že na variátoru nic nepoznáš (krom toho, že by to mělo držet pořád stejné otáčky ve kterých je max. výkon skůtru), spíš se hlídají takový ty věci aby to nebylo bourané, jelo to rovně a brzdilo to. Sledovat km asi nemá moc cenu (pokud to není stroj koupený v ČR), takže sledovat celkový stav. Ony ani třeba pneumatiky nejsou to nejlevnější, ale principiálně se dá všechno opravit, ale pokud by toho bylo hodně k opravování, tak to už leze celkem do peněz. Kdybych musel koupit nějaký starší stroj, tak bych si nechal fin. rezervu (ideálně něco za 35 tis. s novými pneu a baterií a nechat si 15 tis. bokem) a hned bych ho do Scootlandu dal na kontrolu, případný repas dílů, co už by si žádaly výměnu. V takovém případě si myslím, že to 2 - 3 roky bude bez problémů jezdit. Jinak sehnat něco novějšího, s původem v ČR se servisní knížkou...,ale tam budeš na jiných penězích. Počítej s tím, že většina z těch skůtrů z Itálie má za sebou těžký život, mají obvykle najeto hodně (někdy to stočejí někdy ne), obvykle jsou přelakované, ale po technické stránce bývají v dobré kondici!!! (Italové mají na servis a je to pro ně důležitý dopravní prostředek na kterém nešetří).

Na 200 se vykašli, ber rovnou 250 - 300, těch cca 17 kW už s tím mává slušně (byť na předjíždění aut na okresce to fakt ještě není, ale na dálnici to reálnou 130 udrží celkem v pohodě, takže se dá...).


Díky za info, trochu se koupě staršího skůtru začínám bát :) Ale mrknu, co jsou za možnosti. Koupě nové číny 250 v hodnotě PCX 150 je asi totální blbost, co? :D

ještě jsem našel tohle: http://www.tipmoto.com/motorky/gilera/2 ... -8tkm.html
mst3891
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod maincoonsback 26. 7. 2016 11:44

Tu Gilleru klidně ber (pokud se ti líbí).

Je to podle mne klasická ukázka toho co se dá koupit. Myslím (ale to je jen můj odhad), že je taky přelakovaná - ne po havárii, ale v Itálii běžně skůtry lakují po pár letech, protože to prostě schytá škrábence (částečně chybějící polep), ale motor a všechno kolem bude nejspíš dobré. A až ti výkonově nebude stačit, tak se dá za rozumné peníze poladit. Znám jednoho co z přesně tady z tohohle vytáhl naměřených 25 koní. No musíš si toho pár prohlídnout a projet a uvidíš.

Ale tahle Gillerka není na delší cesty, to je fakt výborný městský skůtr.

-- 26. 7. 2016 12:47 --

mst3891 píše:
Díky za info, trochu se koupě staršího skůtru začínám bát :) Ale mrknu, co jsou za možnosti. Koupě nové číny 250 v hodnotě PCX 150 je asi totální blbost, co? :D


Jo to je blbost..., to už raději to PCX a smířit se s úzkýma kolama, s malým skůtrem a s výkonem použitelnosti na silici první třídy (ale jde to). Na druhou stranu spotřeba nula nula prd a to se vyplatí (všechno ostatní bude brát víc, PCX i ve 150ccm asi bude jezdit ceklem v pohode do 2,5 litru, moje bere kolem 3 l/100)

-- 26. 7. 2016 12:47 --

goes píše:Ber mp3 LT verzi 500 ccm a mas vystarano. Muze to ridit kazdy s Beckem a je to.

Tohle je ideální skůtr pro někoho, kdo za něj chce dát plus minus 60 - 70 tis.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 7. 2016 11:55

aha, tak ja rozpocet nevidel no
anonymni

Odeslat příspěvekod maincoonsback 26. 7. 2016 12:07

no, asi tak.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod mst3891 26. 7. 2016 12:52

Ještě dotaz, co tohle - je to Italská Čína, nebo ne? Myslím kvalitou :) Máte někdo nějaké info, jak je to se servisem?

http://www.tipmoto.com/motorky/benelli/ ... -350i.html
mst3891
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod maincoonsback 26. 7. 2016 13:09

to sem myslel, že na to narazis...
O Benelli sem si něco zjišťoval a napíšu svůj názor. Je to prostě italská firma, která komplet (až na vývoj) přesídlila do číny, neboť byla pohlcena nějakou místní extra velkou firmou (v minulosti manufaktura na mopedy).

Co se týká menších skůtrů jsou to čistokrevný číny se vším všudy, nejspíš lepší než Kenotya a podobně, ale nedosahujících asi kvality taiwanu (ty Cafenero potkáš i pod jinými čínskými názvy). U tady té 350 si nejsem jistý a za tuto cenu bych minimálně ji šel na tvém místě vyzkoušet. Pokud je to se vstřikováním, tak to nejspíš nebude čistokrevná čína a bude to podobný motor jak se vyskytuje i u jejich 300 motorek, které jsou asi obstojné a prostou čínu se asi úplně označit nedají. Při bližším pohledu bys z jistých detailů zpracování asi hned poznal, jestli je to čína a nebo Itálie.

http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/ ... y-400.html
maincoonsback
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků