od Ondra S. 23. 8. 2018 18:17
Teď ladím: end injection angle
Jsem překvapený, jak přesně to musím trefit, vůbec jsem to nečekal, že to bude až tak citlivé, vždyť karburátor to nemá, a přece motor funguje i bez toho a docela dobře.
Musíte to nastavit tak, aby motor nasál vše, co vypočítá řídící jednotka, že se má vstříknout, jinak se motor dusí a tarokuje. Je blbý, že do toho nevidíte nemůžete tak optimálně pracovat se sloupci pulzujících plynů, protože je nevidíte, pouze víte, že tam jsou a pak pozorujete chování motoru, to vám musí stačit.
Nejtěžší je poznat, jestli je ten úhel moc malý, nebo moc velký. Musíte zkusit zvětšit, projet, nebo zmenšit a projet, krok jsou 4°. Je třeba zohlednit i délku sacího potrubí, potom otevření klapky a otáčky motoru. Bez zkušebny něco takového nastavovat doma je naprosto příšerné!
Ideál by bylo, kdyby se vstřikovalo z několika vstřikovačů barvené palivo v skleněném a průhledném sacím potrubí, že každá dávka by měla jinou barvu a ty by se střídaly, takže by jste mohli superrychlou kamerou pozorovat, jestli vždy všechnu barvu vcucne válec, nebo něco zbývá a spojuje se s následující dávkou, nebo mizí ve výfuku. Podle toho by jste přidávali, nebo ubírali ten úhel konce vstřiku a optimalizovali plnění motoru ve všech možných provozních režimech.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!