Ondra S. píše:Tak to LPG je jen reakce na současné ceny benzinu! Buď alternativní pohon, nebo elektřina, etanol není řešením z hlediska ceny provozu a vodík není pořád ještě dostatečně dotažený, abych mohl použít přestavbovou sadu na vodík z kohoutkové vody.
To jsme ale trochu odbočili.
Pravý důvod, proč jsem do Velase koupil vstřikováni byl ten, že mě rozčilovala spotřeba 4/100, protože stará dvoudobá Jawa 350 mi dokázala jezdit za 3,5/100 a mě velmi rozčilovalo že takový moderní čtyřdobý motor s vodním chlazením toho není schopen dosáhnout. Proč???
Byl jsem přesvědčený, že vstřikovací motor po naladění musí jezdit za mnohem méně, čehož jsem nakonec dosáhl, protože spotřeba byla 2,5-3/100, ale bohužel složitost a komplikovanost a nízká životnost a spolehlivost komponent mi to pokazila. Takže asi tak... Bylo to takové Pirhovo vítězství.
Když je benzín za 30, plyn je za 15. když je benzín za 25, plyn je za 12, když je benzín za 35, plyn je za 18... to nic neřeší...
Že stříkačky jezdí o litr níž než karbce bez dopadu na jmenovitý výkon je prostě vývoj který za těch posledních 20 let udál... Nicméně nákup vstřikového motocyklu a jeho vyšší cena nemusí mít v krátkodobém horizontu ekonomický efekt. Druhou stranou mince je to, že pokud budeš ten výkon zcela využívat, bude spotřeba karbce a stříkačky podobného výkonu takřka stejná... Největší přínos pro spotřebu u vstřikování je hospodárnější provoz za malého zatížení.
Pokud jsi jezdil s J350 za 3,5L tak to jsi se coural jak lempl... protože za to se nedalo rozumně jet ani s ČZ jednoválcem, který byl efektivnější.. J350 při běžné jízdě žere taky kolem 5L, pokud jí budeš zcela využívat po stránce výkonu, nemá problém vypít sedmičku. Stejně jako ta hranatá jednoválcová číza když jí budeš honit jak nadmutou kozu (což vzhledem k jejím 15k bude dost často) vypije toho bůra taky.... Mám dvouválcovou ČZ250, ten motor má moc pěkný zvuk a sametový chod, ale jeho vlastností je i to, že si rád přihne... sice jede o ***** míň než zmíněná třiapůle, ale taky zhruba stejně žere
Proti tomu je dvacetiletý japonec s trojnásobným výkonem a se vším zmíněným stále stejnou spotřebou přímo zázrak efektivity vzhledem k tomu jak se v provozu chová a co nabízí....
A proč ti nežral jakože nový motocykl 400ccm míň než ubručená teta třiapůle? mno třeba proto že má o třetinu vyšší výkon...
Ohledně spotřeby - ty peníze cos do toho narval by ti zaplatily několik sezon ježdění na dle tebe rozežraném motocyklu včetně jeho pořizovací ceny... takže teď už nevyhraješ, peníze jsi probendil za ***** a buď se s tím smíříš, nebo vynaložíš ještě mnohem větší peníze abys nám dokázal že tomu nerozumíme, že máme rozežrané obludy a ta návratnost už nebude mít limitu v nekonečnu jako nyní, ale přímo v černé díře...
Těmi tvými pokusy s chudou směsí si koleduješ především o oprpálenej píst a podfouklý ventily, to že se ten motor hrubiálnsky a nepříjemně chová jsi psal sám... Mno to musí bejt jízda že bych se na to *****....
Pokud chceš neco co nežere, kup si nějaký 200-250ccm werk, je už jedno jestli to bue klasická motorka nebo ždímačka, ale zapomeň na výkon, bude to líné jak veš....
Jak bylo zmíněno, na motorce lidé hledají praktičnost, obratnost, zábavu... Protože motorka není především o tom že by míň žrala, ale taky se dostane tam kam auto ne, i cesta do práce se může stát zábavou, řeší to spoustu problémů, které jsou s autem...
Mám dle tebe rozežranou motorku a úsporné auto... Nákladově tím pádem jsou si oba werky zhruba rovny, protože pokud jedu za 10 plynu nebo 5 benzínu je totéž, sada kvalitních pneumatik na tu motorku stojí 5-6000, na to malé auto úplně stejně... A stejně jezdím na motorce, protože na motorce jezdím rád, jezdím na ní všude, i když neuspoří vlastně žádné peníze... Ale spoří čas, řeší problémy, dělá úsměv na tváři...
Zástavba LPG do burgmana je sice technicky možná, ale až bys šel na DI žádat o individuální přestavbu, tak by tě po převzetí žádosti asi rovnou zavolali bílé auto, ve kterém by přijeli dva velcí pánové s košilí co má zašité rukávy s tkalounem na koncích....
Já tě jsem schopen uznávat jako zručného člověka co si potřebuje hrát, co má motorku nikoli jako dopravní prostředek, ale jako stavebnici merkur pro velké kluky..... Nicméně ždímačka na LPG, to už opravdu hraničí s psychickou diagnózou... Peníze evidentně máš, jinak bys je neprostavěl na Velasovi... tak nehraj že je nemožné provozovat Velase, nebo něco úplně jiného, tak jak byl, protože i když ječ to čísnký *****, tak musel splnit legislativní normy ohledně emisí a ten motor se musel nějak normálně chovat, jinak by se na to všichni ***** rovnou...