Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ondra S. 9. 5. 2014 21:52

Chtel bych se vás zeptat na názor na tento velmi zajimavý stroj?
http://www.impexta.com/eshop/katalog/motocykly-a-skutry/motorro/velas-bm400/165906/
Je sice čínský, ale licenční, dováží to sem impexta a motorka má velmi zajimavé parametry, vzhledem k ceně za kterou to v ČR dostanete koupit nové, tedy je to poměrně pěkné cestovní enduro 400ccm s jednoválcovým 4dobým OHC motorem s 4 ventily, chlazeným kapalinou a s membránovým karburátorem, má 6stupňovou převodovku, výkon 22kW a moment 20Nm. Není to žádné žihadlo, ale mohl by to být celkem solidní stroj, na takové běžné ježdění pohodovým cestovním stylem pro běžného jezdce, který nechce moc dělat kraviny a závodit, ale cestovat na příjemném a pohodlném stroji s dostatečným výkonem, aby nebyl brzdou provozu. Zároveň by to mohlo mít velmi rozumnou spotřebu při pohodovém cestovním stylu jízdy, což bude super.

Kupodivu to ale skoro nikdy a skoro nikdo neviděl, nezná, není schopen o tom nic říct a strašně se diví, co to je, přitom je to celkem zajimavý stroj za atraktivní cenu. Taková nabídka se nedala dlouho ignorovat, takže ho asi zkusím testnout sám...
Už jsem měl jednu čínskou motorku Yuki 125, ale zkušenost s ní byla kupodivu velmi dobrá, navíc velmi levné náhradní díly jsem si objednával sám poštou na dobírku až domů, což potěší, když je nato cokoliv třeba koupit, ale moc jsem toho nepotřeboval, v podstatě jen běžné opotřebení, občas nějaké vylepšení, nebo doladění a když jsem něco rozbil, bylo to nový za babku (proti japonci), takže jsem nemusel váhat.

Prosím o korektní diskuzi, bez povrchního odsuzování bez znalosti problému, bez oftopic, bez urážek, prosím fakt seriozně, díky. Ondra S.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 22. 5. 2014 09:00

Tak jsem ji zkusil...
Motorka pěkná, jezdí se na tom dobře akorát zvuk motoru je trochu drsnější, výkon celkem slušný a tah to má výborný i do kopců na 6, svezení dobré, pérování možná akorát ale mě přišlo tužšší ale já vyžaduji komfort i na motorce a mám raději měkčí podvozek, rám tuhý, zpracování jde.

Vadí mě na tom ale pár věcí, které by ale třeba jinému nevadily:
1) absence hlavního stojanu (jen podpěrná nožka)
2) absence uložných prostorů na zákl. nářadí, žárovky, lékárničku
3) neoddělávací sedadlo (už vyřešeno)
4) špatné přístupy pří výměně žárovek vzadu i vpředu
5) absence našlapávací páky (jen elektrický startér)

Světlomety jsou takové podivné, jako by to tuningáři bastlili v garáži, tedy hlavní světlomet z mlhovky na H3 a dálkové z minisvětla s plastovým sklem na H4 zapojenou jen na dálkové vlákno a když pomunu horší přístup k žárovkám, kdyby praskly cestou, tak snad půjdou.

Možná jsem až příliš zaměřený na praktičnost a snadnou servisovatelnost doma, ale jako automechanik to ani moc nemůžu vidět jinak.

Když to ale vezmu vzhledem k ceně, tedy v ceně o chlup vyšší jak nová Jawa 350, tak je to za tu cenu velmi dobrý stroj a Velasu musím ledacos odpustit.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 3. 6. 2014 10:27

Motocykl bohužel ale má pár tzv "dětských nemocí"
Ty jsou většinou zaviněny hrubým odfláknutím předprodejní přípravy, za kterou ale motocykl jako takový nemůže.
Tak třeba včera jsem zjistil, že výfuk chytal o bok zadní pneu, ale jen při větším propružení, čímž jsem odhalil zdroj gumového zavrzání. Tato závada je dána jednoznačně chybou kompletace. No, něž bych absolvoval reklamační řízení, tak jsem si to zpravil sám, přitom jsem vyměnil měkké čínské šrouby za kvalitnější a pod horní úchyt dal silentbločky (z vodoinstalačního těsnění), abych ho oddálil od zadního kola..

Že jsem si sám musel doladit bohatost směsi na karburátoru už neberu ani jako chybu i když, kdyby si motorku koupil nějaký vocas, technický antitalent, tak by to reklamoval taky.
Rovněž nákup svíčky NGK DCPR8EVX (verze s platinovým jiskřištěm) považuji za samozřejmost.

Také návod je třeba brát s velkou reservou, protože spoustu věcí neplatí, třeba konkrétně ta svíčka je tam úplně jiná, než dle návodu, není tam převodový olej, jako v návodu, ale společná náplň a dalších kravin ještě určitě napočítám dost.
Dle mého by měl být ideální návod k obsluze z poloviny i dílenskou příručkou, ale bohužel žijeme v pitomé době kdy se tyto věci tají, aby ze znalosti těchto parametrů mohly servisy rejžovat a pěkně majitele oškubat jak kuře a on jen mohl být úplný debil, ničemu nerozumět, nic nechápat, hlavně když bude mít v peněžence plno, všechno mu zajistí, ale oškubou ho!
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 11. 6. 2014 14:56

Serviska pro všechny příznivce svépomoci:
1) olej: 10W50 - 1,5L
2) olejový filtr Hiflo HF 116 asi 80Kč
3) vůle ventilů S-0,08 V-0,1 mm

Postup na ventily: Sundat víko hlavy (4 šroubky klič 12), na levé straně motoru otevřeme obě zátky na imbusy (v horní je značka horní úvratě, v dolní je šroub za který otáčíme klikovkou). Klikovku otáčíme jako kola při jízdě při vymontované svíčce, abychom nemuseli přetlačovat kompresi a v jedné horní úvrati je střih ventilů a v druhé se seřizuje klasicky jako u starých škodovek 1000MB-favorit. Ventily na straně ke karburátoru jsou sací, na straně výfukového kolena-výfukové. Po seřízení se přetočí motor o dvě otáčky a zkontrolujeme vůle měrkami, musí jít s odporem, ale nesmí se zas deformovat měrky. Při skládání dodržte čistotu dosedacích ploch!

Postup olej: Po jízdě vypustíme olej vyšroubováním výpustného šroubu zespod v nejnižšší části na motoru zespod a necháme vytéct, motocykl narovnáme a nakláníme na strany, aby vyteklo všechno. Na pravé strane na motoru v přední části je vroubkované víčko na 2 šroubky M6 na ořech 8, tím vyšroubujeme šroubky a vytáhneme víčko s filtrem, pozor vyteče trocha oleje. Prostor vyčistíme a nasadíme filtr nový a zlehka a současně dotáhujeme šroubky aby se víčko nezkřivilo, ale dobře sedlo. Olej můžeme nalévat buď plastovou zátkou pod výfukovou trubkou nad motorem, nebo dírkou na měrku. Kontrola po nastartování a vypnutí ve vodorovné poloze, nikoliv na stojánku přes plastovou měrku vpravo vzadu.

Je to jednoduché, i když ke vzdálenější dvojici ventilů není moc dobrý přístup, ale není to zas tak tragické, jenže v servise by vás zato chtěli oškubat a přitom to zas není tak strašné, že by se to doma nedalo zvládnout a ušetřit a za ušetřené peníze raději koupit třeba lepší olej do motoru, nebo platinovou svíčku NGK DCPR8EVX, která má několikanásobnou životnost a jako bonus lepší chod motoru.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 11. 6. 2014 15:02

:))
anonymni

Odeslat příspěvekod glider 11. 6. 2014 15:04

one man show
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 13. 6. 2014 11:01

glider píše:one man show

Záměr to rozhodně nebyl, ale že nakonec to tak dopadlo, to už je druhá věc, kterou jsem nemohl nějak zásadněji ovlivnit, když mi sem pak nikdo nelezl. Nyní se aspoň snažím, aby tu zájemci o tento motocykl nalezli užitečné informace, které třeba v návodu chybí a když to jednou někomu pomůže, tak to tady nakonec nebude tak marné.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 28. 6. 2014 10:02

Pozor Oprava: Olejový filtr vhodný do Velasu je Hiflo HF 112 asi za 75kč
V nouzi lze použít i HF 113 za asi 84kč, ale je tam drobná odlišnost.
Za původní omyl se omlouvám, psal jsem to jenom na základě rady, kterou jsem si nestihl sám ověřit, byla to chyba, ale nyní už je to řádně ověřeno.
Potřebné množství oleje 4T 10W-50, nebo 10W-60 při výměně je necelých 1,5L.

-- 28. 6. 2014 10:47 --

Co se týče elektrického osvětlení motocyklu, už jsem zmiňoval:
potkávací světlo: projektorový světlomet s žárovkou H3 12V 55W
dálkové světlo: parabolový světlomet s žárovkou H4 zapojenou jen na dálkové vlákno, kupodivu ale 12W 35W/35W, což mi přišlo na dálkové světlo naprosto mizerné, tak jsem ji vyměnil za 12W 55W/60W a ještě s vyšší svítivostí ideálně nightbreaker, nebo philips vision. Světla jsou totiž zapojena tak, že svítí jen potkávací, nebo jen dálkové, nikoliv na dálkové obě spolu.
Zadní světlomet: dvouvláknová žárovka 12V 21W/5W, nahrazeno diodovou náhradou, kvůli špatnému přístupu při výměně žárovky a odolnosti diod proti vibracím.
Kontrolky: neutrál a blinkry nahrazeny vysokosvítivými diodovými náhradami, kvůli špatné rozeznatelnosti při osvětlení sluncem. Když už jsem kupoval diody, nahradil jsem i zárovky podsvícení přístrojové desky, ale spíš kvůli nižššímu příkonu diod.
Další úpravy: vyměna krátkých kulatých zrcátek za hranatá prodloužená z ASV Solnice

Připravuji úpravu sekundárního převodu řetězem. Originální stav je: řetěz 520, rozeta zadní má 42 zubů, kolečko na motoru má 13 zubů, takže převod je: 3,2:1. Důvod proč to chci měnit je, že Velas má 6 rychlostí a i na 6.rychlost má motor takovou sílu, že bez reptání akceleruje i do prudších kopců, ale kdo to takto potřebuje? Po rovině už pak není co zařadit a motor se zbytečně točí a nelze jej zatížit a využít jeho sílu. Motocykl je zpřevodován tak do síly, jako by měl trvale tahat sajdkáru, což považuji při 6 rychlostní převodovce u silniční vezre endura za úplně zbytečné! Chci tedy protáhnout převody do rychlosti 38 zubovou rozetou a 14 zubovým kolečkem, uvidím, ale mělo by to být lepší, a při využívání 6. rychlosti v rovinatém terénu by měla také klesnout spotřeba, protože motor poběží pomaleji pod vyšší zátěží, tedy efektivněji. Budu sice muset více podřazovat, ale to nevadí, aspoň lépe využiju 6 rychlostní převodovku.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 28. 6. 2014 11:36

ja si myslim ze uplne super.Motorka do pohody - max.120 (aj tak je to max.povolena rychlost na dialnici).Na silnej motorke len skusas svoje limity,tu to mas jasne - oddych,pohodovka.Jednovalec ma super zvuk

forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 7. 7. 2014 13:29

Převod řetězem jsem upravil, tedy sehnal jsem menší rozetu 38zubů místo 42zubů k originálnímu 13zubovému kolečku. Menší rozeta už nelze použít! Větší kolečko jde, max o zub, ale museli by jste vytáhnout vodítko řetězu a dávat pozor na jeho dopnutí. Převod se mi teď již jeví jako optimální pro použití motocyklu na silnice v zátěži 1os, což je můj případ užívání. Při 90 má nyní asi 4000ot/min na 6. převod a naroste také maximálka, kterou jsem zatím ještě nevyužil, ale až tak těch 150km/h by to udělat mohlo.

Zkušenosti s motorem jsou totiž takové, že to nemá rádo nízké otáčky. Je to totiž nízkozdvihový motor s velkým vrtáním, takže výrazný podčtverec a ještě se 4 ventily a OHC. Pokud s tím jedete na 3000ot je to limit, co snese a nemá to moc rád. na 3500 už je to lepší, to už jde lépe, i lépe táhne. Od 4000 do 5000ot je to optimální zona a nad ní jsem moc nemohl, protože je to nový a v záběhu, takže raděj až později, ale vzhledem k tomu, že je to podčtverec a ještě 4ventil, takže má nízkou střední pístovou rychlost bude mít vyšší otáčky rád.

Projel jsem se s tím v pořádné tmě a mé obavy z nízké svítivosti hlavního světlometu se potvrdily. Světelný výkon tlumeného světla mi přišel dost nízký, prostě taková žlutá bludička. Nebylo to sice kritické, ale vzhledem k tomu, že je nový, tak je tady rozhodně prostor pro úpravy a vylepšení tohoto z výroby neuspokojivého stavu. Silnější žárovky nemyslím, to chce radikálnější řez. Vzhledem k tomu, že se jedná o projektorový světlomet, tak jsem se koukl dovnitř a už vidím, že vnitřní plocha válce před čočkou je matná černá, takže tady dodělám zrcadlo a už uvažuji o světelném zdroji. Xenon není vhodný, protože svítí buď dálkové vedle nebo potkávací v projektoru, ale nikoliv obě současně na dálkové. Byl bych to i přepojil, ale nevím, jestli si to vzhledem k výkonu magneta mohu dovolit, takže spíš uvažuji o supersvítivé diodě do potkávacího, ale nabastlit to nebude sranda, musím ubrousit kousek paraboly vzadu a usadit tam tu diodu a navíc to chce aspoň pasívní chladič diody dozadu a místa tam je málo. Zkusím tedy světlomet vytunit, aby to svítilo, aspoň jako ostatní vozidla a né taková slabá žlutá bludička, jako nyní!
Na legalitu takových úprav kašlu, protože kdyby to udělali už z výroby tak, aby to svítilo pořádně, jako moderní nová vozidla, necítil bych už potřebu do toho vrtat a něco upravovat a předělávat! To je u mně vždy z nouze a zoufalství, když origo stav je neuspokojivý a pro mně neakceptovatelný, tak se snažím si nějak pomoct sám všemi dostupnými způsoby, kterými dosáhnu cíle! Já bych třeba tu motorku takto nehomologoval, protože světelný výkon projektorového světlometu s žárovkami je příliš nízký a vrátil bych to výrobci k přepracování, nebo upravil zapojení a povolil použítí xenonu v HID sadě.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 7. 7. 2014 15:07

One man show pokracuje.
tohle napis spis na motorkare
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 7. 7. 2014 15:20

Za mne OK, taky jsem přemýšlel že udělám svému autu blog, veřejnou servisní knihu, už kvůli sobě abych věděl co se mi kdy a kde v*****.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 7. 7. 2014 15:30

K86 píše:One man show pokracuje.
tohle napis spis na motorkare

Noo-joo, tam ale zas nemám registraci... :-\
Však jsem to i tady dal do motorek.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 7. 7. 2014 15:32

na to mas spritmonitor

Nic proti syslovi, ale....
Divim se ze si to nekdo nekdy koupil. Motorka hnusna, nezajimava s nicim co by melo pripadneho kupujiciho nadchnout. Za chvili se to zacne ****, protoze blbe okopirovane cinske dily zacnou selhavat. Druhovyroba zadna, prvovyroba stejnej sunt. Za 60 tycek se dala lehce sehnat znackova ojetina, ktera by ucel splnila lepe a hlavne dele.
kazdy strujcem sveho stesti.

-- 7. 7. 2014 15:32 --

Ondra S. píše:
K86 píše:One man show pokracuje.
tohle napis spis na motorkare

Noo-joo, tam ale zas nemám registraci... :-\
Však jsem to i tady dal do motorek.



A co se tam registrovat?
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 7. 7. 2014 15:52

yndezit píše:Za mne OK, taky jsem přemýšlel že udělám svému autu blog, veřejnou servisní knihu, už kvůli sobě abych věděl co se mi kdy a kde v*****.

Není to svépomocná servisní knížka, ta vypadá jinak, tu mám doma také. V ní je vždy datum, stav tach., událost (jízda, servisní zásah, tankování), toto se mi osvědčilo kvůli přehledu.

Toto je to spíše uživatelská recenze ze skušenostmi, radami a doporučeními od skutečného majitele pro zájemce o tento motocykl, aby viděli do čeho jdou. Kdybych to doplnil odkazy, tak by to bylo ještě lepší a komplexnější, ale zavánělo by to reklamou.

-- 7. 7. 2014 15:57 --

K86 píše:A co se tam registrovat?

Práce navíc, pamatovat si další jméno + heslo, kontrolovat další forum. No ale když jinak nedáte, možná bych to mohl zkusit, ale stejně nevím, proč to tady vadí, i když je to správně zařazeno.
A že prý mizerná čínská kopie? Kdepák, licenční GILERA SMX 400, prodávaná v Argentyně. No a díly jsou nato dle mých poznatků velmi levné, že by jste čučeli! A kvalita? Není to nějak zlé. S mnoha věcmi mi radil jeden majitel, který na ni nalítal přes 40tis km a mluví o ni pozitivně.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků