Ja nějak nechápu v tomto vláknu, kdo zas čemu nerozumí? Já tady všechno přece tak srozumitelně vysvětluji, aby to pochopil i blb, tak jste při čtení nesoustředění, jinak to není možné.
Velas je normální karburátorová motorka. Má to mechanickou šestistupňovou převodovku a objem 387ccm.
Nové to nelze přihlásit v ČR, nebo v SK, protože je to Euro3 a nyní se vyžaduje u motorek nad 125ccm vstřikování, ale velas má membránový karburátor. Pokud ale máte tu motorku z dřívějška na značkách, tak kdykoliv můžete udělat přestavbu a na staré papíry postavit novou motorku. Jak máte jednou motorku v evidenci, tak vám to může být jedno. Víte kolik velkých karburátorových motorek jezdí a přitom jako nové už by nešly bez vstřikování přihlásit? Tisíce...
Ten odkaz jsem tu dával já: http://www.lacnemotorky.sk
Zavoláte na to číslo a domluvíte se. Za 700 eur taková motorka úplně nová, to fakt není špatné a pro současné majitele jako zdroj nových náhradních dílů úplně super nabídka.
Karburátor té motorky, jako všechny velasy je nastavený z výroby na Etanol, ale neradujte se, spotřeba je potom 5,5/100 je třeba to na benzín přetryskovat. Už to mám vyšpekulované, volnoběžná tryska 47 se vymění za 38 a hlavní tryska 138 za 115 a potom to bude brát kolem 3/100. Etanol je sice levnější, ale úsporu degraduje vyšší spotřeba, takže výsledný efekt je, že to zas tak moc výhodné není.
Jo a na řidičák B zapomeňte, je to jedině na A, protože to má mechanickou převodovku a potom ten objem a výkon 22kW, tohle prostě na B neukecáte. B je jen na scooter do 125ccm a 11kW a tady jste oběma parametry přes limit a pak ta převodovka.