Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 20. 7. 2018 12:46

jo, kačka na km za palivo, to je přímo likvidační
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 20. 7. 2018 13:06

Samozrejme, ze novy moderni 4doby motor s vodnikem je schopen jezdit za tu spotrebu, I mene.
Ale to by sis nesmel koupit to co sis koupil a pustit se do predem prohraneho boje tuneni tohoto cinskeho krapu s vysledkem, ktery sepomalu ale jiste blizi.

Kdyby jsi tenkrat koupil neco klidne ojeteho za podobnou cenu v objemech 300 - 500ccm a do upravy palivoveho system a cele motorky ses pusitl se stejnou vervou jako do tohoto za ucelem snizeni spotreby, tak jsi myslim, ze jsi dneska vysmatej se skvele fungujici japonskou motorkou.

BTW: J350 za 3.5l to musela bejt dost defenzivni jizda
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 20. 7. 2018 14:01

Mně největší problémy dělá ten software EcoCall v angličtině a absence podrobného českého návodu (vše jen v angličtině a to ještě není vysvětleno tak, jak bych potreboval) a podpora formou třeba možnosti konzultovat vliv a vzájemnou provázanost jednotlivých nastavení.
Ono potom ještě není lehké rozlišit, odcházející komponent od nevhodného nastavení, když něco blbne.
Schválně se na ten softvare podívejte, nebo na ten návod v PDF na stránkách www.ecotrons.com, jestli by jste to pochopili lépe, než ja?

Z původní motorky se pokazil akorát regulátor dobíjení, vyměnil jsem ho za nový silnější, ale to odchází i na značkových motorkách. Zbytek jsem už překopal, takže svítí a chladí už to dobře.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 20. 7. 2018 14:08

toto jsou věci, které bys ty jako uživatel vůbec neměl řešit
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 20. 7. 2018 14:43

Jenže já řeším nastavení vstřikování přes software ecocall.

Bylo by to fajn, kdyby se lépe hledaly na internetu parametry z jednotlivých nastavení a mohl jsi někde konzultovat, co ti není jasné: třeba kde se nastavuje korekce dávky dle teploty nasávaného vzduchu. Nebo jak nastavovat tabulku Alpha model N, jak správně počítat ty veličiny, apod. byly lépe vysvětlené veličiny v tabulkách na jednotlivých osách apod.

Jinak by to bylo fajn, protože jsem si mohl ověřit svoje představy o směsi v jednotlivých režimech, apod. EFI kit je deklarovaný jako technická hračka pro automechaniky a inženýry z tuningových firem a tak to také je.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 21. 7. 2018 01:41

Ondra S. píše:Tak to LPG je jen reakce na současné ceny benzinu! Buď alternativní pohon, nebo elektřina, etanol není řešením z hlediska ceny provozu a vodík není pořád ještě dostatečně dotažený, abych mohl použít přestavbovou sadu na vodík z kohoutkové vody.

To jsme ale trochu odbočili.
Pravý důvod, proč jsem do Velase koupil vstřikováni byl ten, že mě rozčilovala spotřeba 4/100, protože stará dvoudobá Jawa 350 mi dokázala jezdit za 3,5/100 a mě velmi rozčilovalo že takový moderní čtyřdobý motor s vodním chlazením toho není schopen dosáhnout. Proč???
Byl jsem přesvědčený, že vstřikovací motor po naladění musí jezdit za mnohem méně, čehož jsem nakonec dosáhl, protože spotřeba byla 2,5-3/100, ale bohužel složitost a komplikovanost a nízká životnost a spolehlivost komponent mi to pokazila. Takže asi tak... Bylo to takové Pirhovo vítězství.


Když je benzín za 30, plyn je za 15. když je benzín za 25, plyn je za 12, když je benzín za 35, plyn je za 18... to nic neřeší...

Že stříkačky jezdí o litr níž než karbce bez dopadu na jmenovitý výkon je prostě vývoj který za těch posledních 20 let udál... Nicméně nákup vstřikového motocyklu a jeho vyšší cena nemusí mít v krátkodobém horizontu ekonomický efekt. Druhou stranou mince je to, že pokud budeš ten výkon zcela využívat, bude spotřeba karbce a stříkačky podobného výkonu takřka stejná... Největší přínos pro spotřebu u vstřikování je hospodárnější provoz za malého zatížení.

Pokud jsi jezdil s J350 za 3,5L tak to jsi se coural jak lempl... protože za to se nedalo rozumně jet ani s ČZ jednoválcem, který byl efektivnější.. J350 při běžné jízdě žere taky kolem 5L, pokud jí budeš zcela využívat po stránce výkonu, nemá problém vypít sedmičku. Stejně jako ta hranatá jednoválcová číza když jí budeš honit jak nadmutou kozu (což vzhledem k jejím 15k bude dost často) vypije toho bůra taky.... Mám dvouválcovou ČZ250, ten motor má moc pěkný zvuk a sametový chod, ale jeho vlastností je i to, že si rád přihne... sice jede o ***** míň než zmíněná třiapůle, ale taky zhruba stejně žere :-) Proti tomu je dvacetiletý japonec s trojnásobným výkonem a se vším zmíněným stále stejnou spotřebou přímo zázrak efektivity vzhledem k tomu jak se v provozu chová a co nabízí....

A proč ti nežral jakože nový motocykl 400ccm míň než ubručená teta třiapůle? mno třeba proto že má o třetinu vyšší výkon...

Ohledně spotřeby - ty peníze cos do toho narval by ti zaplatily několik sezon ježdění na dle tebe rozežraném motocyklu včetně jeho pořizovací ceny... takže teď už nevyhraješ, peníze jsi probendil za ***** a buď se s tím smíříš, nebo vynaložíš ještě mnohem větší peníze abys nám dokázal že tomu nerozumíme, že máme rozežrané obludy a ta návratnost už nebude mít limitu v nekonečnu jako nyní, ale přímo v černé díře...

Těmi tvými pokusy s chudou směsí si koleduješ především o oprpálenej píst a podfouklý ventily, to že se ten motor hrubiálnsky a nepříjemně chová jsi psal sám... Mno to musí bejt jízda že bych se na to *****....

Pokud chceš neco co nežere, kup si nějaký 200-250ccm werk, je už jedno jestli to bue klasická motorka nebo ždímačka, ale zapomeň na výkon, bude to líné jak veš....

Jak bylo zmíněno, na motorce lidé hledají praktičnost, obratnost, zábavu... Protože motorka není především o tom že by míň žrala, ale taky se dostane tam kam auto ne, i cesta do práce se může stát zábavou, řeší to spoustu problémů, které jsou s autem...

Mám dle tebe rozežranou motorku a úsporné auto... Nákladově tím pádem jsou si oba werky zhruba rovny, protože pokud jedu za 10 plynu nebo 5 benzínu je totéž, sada kvalitních pneumatik na tu motorku stojí 5-6000, na to malé auto úplně stejně... A stejně jezdím na motorce, protože na motorce jezdím rád, jezdím na ní všude, i když neuspoří vlastně žádné peníze... Ale spoří čas, řeší problémy, dělá úsměv na tváři...

Zástavba LPG do burgmana je sice technicky možná, ale až bys šel na DI žádat o individuální přestavbu, tak by tě po převzetí žádosti asi rovnou zavolali bílé auto, ve kterém by přijeli dva velcí pánové s košilí co má zašité rukávy s tkalounem na koncích....

Já tě jsem schopen uznávat jako zručného člověka co si potřebuje hrát, co má motorku nikoli jako dopravní prostředek, ale jako stavebnici merkur pro velké kluky..... Nicméně ždímačka na LPG, to už opravdu hraničí s psychickou diagnózou... Peníze evidentně máš, jinak bys je neprostavěl na Velasovi... tak nehraj že je nemožné provozovat Velase, nebo něco úplně jiného, tak jak byl, protože i když ječ to čísnký *****, tak musel splnit legislativní normy ohledně emisí a ten motor se musel nějak normálně chovat, jinak by se na to všichni ***** rovnou...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 21. 7. 2018 07:25

Arnie J píše:toto jsou věci, které bys ty jako uživatel vůbec neměl řešit

Tak uz to nie je hobby? ;)
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 21. 7. 2018 09:41

To Pech:
V podstatě souhlasím, že máš báječně úsporné auto a trochu rozchlastané motorky ochmelky. Spotřebu vztahuji k objemu motoru a hmotnosti, kterou táhne a pak také zpřevodování trasa a jízdní styl. Příčinou může být také seřízení karburátoru moc na bohato, nebo jinak nevhodně, nebo jsou ty motory vylítané, malý předstih, já ani nevím, co s tím může být špatně? Asi kombinace více příčin...
No ta cena těch pneu na motorky vzhledem k životnosti je děsná, já mám 110/70/17 a 140/70/17 a když jsem kupoval nové, cena byla podobná, ale ta životnost!!! Jestli 10tis je moc, tak je to prd, oproti gumám na yuki 125 sport (500kus a životnost cca 30tis km) Ta yuki 125 sport mně v podstatě docela vyhovovala, akorát to chtělo vyměnit motor za 250ccm vodník, upravit převody a zpevnit rám a nosič. Jinak jednoduchá, díly za babku u dovozce, nízká spotřeba, akorát to moc nejelo, což je u 125 normální.

Mě totiž nejvíc vadí vysoké ceny u paliv, maziv a spotřebního materiálu, ale u větších oprav a investicí, které mají moto technicky vylepšit je to pro mně mnohem akceptovatelnější.
Jsem typ technicky kreativní a rád si jakékoliv vozidlo vylepším, pokud to trochu jde. Neprzním vzhled, nemám rád tuzing, ale rád vylepšuji funkčnost a praktičnost, tam kde vidím, že to výrobce ošidil, protože je tupan, nebo nepřejícný šmejd. Vadí mně, že výrobce (v konstrukci) nepřemýšlí, jako kdyby si tu motorku stavěli pro sebe, co by na ni všechno chtěli mít, aby se na té motorce sami cítili co nejlépe a tak to podle toho nedělají.

S tou Jawou 350 jsem jezdil plynule defenzivně mimo obec kolem 80-90 a v obcích 60, abych mohl nechat 4ku. Ta spotřeba mi tak potom vycházela úplně normálně. Zkoušel jsem tam i karburátor bing, ale nedařil se mi seřídit a potom teprve žrala jak se tady uvádí 5/100, tak jsem vrátil jikov a bylo to zpět, na 3,5 měl jsem ale novou verzi v roce 1999 a s odděleným mazáním mikuni a bezkontaktní zapalovaní Ducati. Rekord byl 3,2 ale to už nebyla normální jízda.
PS: připadá mi, jako by všichni na javách jezdili s rozštelovaným bingem.
Ta třiapůla byl oproti velasu konstrukčně zastaralý dvoutakt z 60.let a ještě vzducháč. Nejelo to špatně, ta moje jela až 150, měla pěkný zvuk, nehulila, měla oba válce přes 9bar, zkrátka asi štěstí na dobrý motor.

Motorro Velas 400 bylo pro mě nepříjemné překvapení ve více ohledech: spotřeba, světlo a jeho svítivost, tvrdost odpružení, nízká praktičnost, slabý chladič, no vrátil bych to nejraději výrobci k přepracování.

Motorku jsem si kupoval, protože mě baví se na tom vozit a cestovat, jezdím spíše po okreskách nižšších tříd na pohodu a rád poznávám nová místa, rád se na tom někam podívám, nepotřebuji k tomu nějak moc výkonný stroj a velmi ocením nízkou spotřebu, tak kolem 3/100 více už je hodně. Nebo si rád zajedu do hor, kombinézu do kufru a jít si na tůru, to jsem rád dělal loni a předloni, to bylo super, poznal jsem spoustu zajímavých míst v Jeseníkách a nejen tam, udělal plno pěkných fotek z výletů, bylo to super.

TEĎ TO HLAVNI:
Původně jsem Velase vůbec nechtěl. Můj kamarád mně nato tak trochu ukecal, protože mi zmizela jiná alternativa. Měl jsem vyhlédnutou úplně jinou motorku: Yuki SPT 350, nebo Junák M20 z Polska, no ono je to v podstatě to samé a tam bych opravdu dostal, co jsem si přál. Yuki bohužel zmizela z nabídky kvůli nízkým prodejům a Junáka bych musel kupovat v Polsku a potom ho dovézt pro fyzickou osobu dost obtížné kvůli byrokracii a DPH.
Ta motorka je v kategorii naháč dvouválec 320ccm vodou chlazený se vstřikem a majitelům to prý žere kolem 3/100 a motor krásně pružný, komfortní odpružení, dobré světlo, prý celkem spolehlivá z továrny regal raptor, myslím a jsem přesvědčen, že by mi toto celkem sedlo bez dalších úprav oproti Velasu.

Z dnešního pohledu jsem udělal jsem volovinu, měl jsem za podobnou cenu vzít Junák M20 místo Velase, uznávám, jsem blbec a teď zato platím potížemi s Velasem, jenže se to teď už nedá vzít zpět. Tady byla ta prvotní chyba a zbytek už jsou jen následky. Sice jsem četl před koupí nějaké srovnání Yuki SPT 350 a Velase 400 přímo, že si ty motorky majitelé vyměnili a potom napsali své postřehy no a Velas tam nevycházel tak zle, ale moje osobní zkušenost byla potom nakonec úplně jiná.

PS: co je ždímačka? To je jako scooter? Jestli jo, o tom jsem také uvažoval, ale jedině o 250ccm a vejš. Ty velké scootry jsou poměrně pohodlné na cestování, navíc mají pod sedlem další prostor na věci, po stránce praktické vůbec nejsou špatné a spotřeba také není tak zlá, ale mně by zajímaly jen objemy od 250ccm nahoru.
Naposledy upravil Ondra S. dne 21. 7. 2018 11:50, celkově upraveno 1
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 21. 7. 2018 11:42

Ždímačka jest libovolný skůtr.

Já beru náklady na werk jako celek... je mi jedno, když víc žere, když jezdí spolehlivě a svojí vyšší spotřebu vynahrazuje spolehlivostí, výkonem a příznivou pořizovací cenou... Protože ojetá motorka za 30-40kkč bude sice docela stará, ale u japonců ještě pořád celkově bezproblémová, kvalitnejší a parametrově lepší.... Tj. nebudeš řešit že to blbě svítí, nebo blbě chladí, nebo blbě to a ono, protože to bude už v sérii fungovat dobře... Rozdíl v ceně Velase a zmíněné ojetiny ti vydá na zhruba krychlový metr benzínu, což je spokojených 20 000 km ježdění - to je například pro mne 2-3 celé sezony i kdyby ten Velas nežral vůbec nic.. jenže Velas stejně žere i po tom tvém úřadování 3,5L.. tzn. vyšší spotřeba ojeté motorky se spotřebou 5L se začne negativně projevovat až po 65 000 ujetých kilometrech což je i pro toho japonce polovina životnosti a pro Velase možná celá... Tzn. i kdybych koukal na spotřebu jako ty, tak to že mám rozežranou motorku mne nebude srát celých zhruba 10 let ježdění, protože neztratím proti Velasovi ani korunu a ještě se líp svezu... Když do toho započteme tvoje úpravy které spolkly možná desetitisíce korun, tak se ta návratnost investice posouvá někam ke 100 000km ježdění....

Kolikpak najezdíš na motorce ročně kilometrů? Výpočty jsem bral podle sebe, najezdím něco kolem 7kkm pokud neudělám žádnej větší vejlet. Pneumatiky stojí stejně a ostatní nutné výdaje jako výměny oleje a brzdových segmentů jsou patrně také shodné....

Já taky nemám rád vyhazování peněz, ale nízká spotřeba není jediný náklad na provoz werku, ale spotřeba je jenom jedna z proměnných v nákladech na provoz... Potom snadno je levnější provozovat werk s vyšší spotřebou ale bezproblémový, než werk se spotřebou nízkou, ale neduživý...

Možná by to pro tebe byla nuda udělat jednou za rok pravidelnou údržbu a zbytek roku jen jezdit a jezdit a jezdit, ale mně to přijde ideální. Já jsem se dřív mnoho let šťoural v čezetách a všelijakých jiných sráčích aby to líp fungovalo a nakonec stejně japonec, protože funguje.

Teď jenom zamyšlení: Velas je poměrně neznámá motorka, takže zájem nebude velký, provedené úpravy v očích kupců mnoho důvěry asi taky nevzbudí... Mno aby ses toho nakonec zbavil... Když jsem prodával upravenou čezetu, která byla papírově z konce 60 let. ale byla upravená na úroveň poloviny let devadesátých (kotouč, podvozkové díly, bezkontakt, 12V. instalace. Tak jsem děkoval pánubohu a silné náhodě za to, že se našel člověk kterému se to líbilo stejně jako mně a koupil to... protože jinak bych se toho těžko zbavoval... Od té doby jsem měl mašiny vždy v prakticky seriovém stavu a úpravy skončily montáží nosiče na kufr a pár drobnostmi z běžného příslušenství... :-)
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 21. 7. 2018 12:22

Na tvé zamyšlení:
Velas je neznámý tady v Evropě, ale v Jižní Americe to prodávají pod názvem Gilera SMX 400 a jezdí jich tam plno (Jižní Amerika ale hodně používá jako palivo etanol, etanol potřebuje nastavit karburátor na bohatší poměr jak benzín, tím si vysvětluji tu spotřebu a to debilní nastavení karburátoru (byl nastaven na etanol ne benzín), akorát to tady nikdo nevěděl, neřešil, nepřeladil na benzín. Na Slovensku to prodávali jako Katuša 400, ale je to furt to samé z té stejné továrny v Číně. V Rusku to taky prodávají, akorát ty názvy jsou jiné, tak se to blbě hledá...

Taky si myslíte, že jsem měl raději koupit tu dvouválcovou 350 se vstřikem yuki SPT 350, nebo Junák M20?
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 21. 7. 2018 12:37

glider píše:
Arnie J píše:toto jsou věci, které bys ty jako uživatel vůbec neměl řešit

Tak uz to nie je hobby? ;)

Myslel jsem, že to má jako hobby, ale nakonec se ukázalo, že to myslel smrtelně vážně :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 21. 7. 2018 12:55

Dytdytdyt sem ti to rikal :D
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 21. 7. 2018 12:55

Ondra: naživo jsem viděl kde co ale Velase ani jednoho, ono i to že tady prodej skončil dokládalo to že o to zájem nebyl...

Yuki Spt jsem sice naživo pár kusů viděl, protože to se pokoušelo prodávat kelly, ale není o co stát, zpracování je hrozné a vypadá to jako kdyby si to udělal doma nakoleně nějaký podprůměrný kutil, motor ten je fousatý až ke kolenům - když vzali pravěkou CB250-2V a trochu jí převrtali. Mezi těmito lacinými werky se ujaly jen 125ccm ždímačky a taky ne na dlouho... protože než dát 35kkč za werk který je po pár letech tak v ***** že je s ním víc problémů než užitku už ty lidi taky pomalu přešlo, když o desítku dráž jde koupit třeba Kymco, které má slušnou životnost....

70000 za Velase je příliš mnoho na to co je to zač... Za to se dá koupit pětiletá ojetina podobných parametrů od normálního výrobce...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 24. 7. 2018 06:45

Tak on kupodivu o ty větší motorky není takový zájem, jako o ty malé slabé ***** z krtka, lidi se v tomto směru chovají nepochopitelně, když kupují tolik ty nejmenší kubatury, které jsou tak slabé, že na normální ježdění se ani nehodí.

Co se týče Velase, tak o tom skoro nikdo nevěděl, žádná propagace nebyla, žádná reklama, jinak by i ten zájem větší byl. Když jsem s tím někam přijel a říkal, za kolik jsem ho koupil, tak reakce lidi byly, jako že za takovou cenu to rozhodně vypadá lákavě a že by to za tu cenu skoro koupili.

Velas se tady už teď neprodává, protože to byla Euro3 a nyní je už na nové motorky požadována vyšší emisní norma a musí mít od 125 vejš vstřikování. Číňani prý už do toho mají nový motor, ale co tam předělali, nevím. Pokud to ale bude se vstřikem, tak splní novou normu a možná by to sem někdo zase mohl dovézt. Doufám ale že tam těch změn bude víc, protože ta motorka měla docela dost much, které by bylo záhodno vychytat.

Co jsem se ptal u dovozce (impexta) tak ty velasy nebyly špatné, prý celkem funguji a divili se, že s tím mám potíže. Myslím, že tady je něco jako smůla na horší kus, než že by ty motorky byly všechny až tak špatné, jak to vypadá, nebo jak se domníváte.
Část potíží jsem si také způsobil sám instalací toho vstřikování a ono to kupodivu není snadné doladit, tak jak by bylo potřeba pro optimální fungování.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 24. 7. 2018 22:42

Takže ono to na počátku za moc nestálo a nyní je to ještě horší.... To neni dobrej progress...
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků