od Ondra S. 18. 7. 2018 18:06
Tak dobře, velas bral v surovém stavu (jak mi ho dodali) 5/100. Po mém seřízení karburátoru kolem 4/100, se vstřikovacím kitem, než jsem do toho vlezl, tak něco přes 3/100 a nyní se pohybuji od 2,5-3/100, což na objem 400 není nějak zlé, naopak si myslím, že je to docela slušné.
Co se týče čínských motorek, měl jsem yuki 125 sport a celkem spolehlivy stroj, řešil jsem jen provozní opotřebení. To je tím, že to bylo quingue, což je jedna z nejlepších čínských továren na motorky.
Motorka (Velas) je ale konstrukčně nedotažená, viz moje úpravy a kvalita čínských plastů není moc dobrá, tedy jsou tvrdé a křehké, dají se sice vypodložit gumičkami do vodovodních kohoutků, ale nic moc, pokud s tím pořádně praštíte o zem, budou na sračku.
U 125ccm yuki jsem se rozmazlil spotřebou 2-2,4/100. Těch 5/100 z počátku u Velase bylo už pro mně moc, proto jsem s tím začal něco dělat. Osobně si myslím, že motorka byla nastavená na etanol, má bohatší směšovací poměr, než benzín a proto ta spotřeba.
Ta 250ccm mě láká jako kompromis mezi spotřebou a výkonem. Chápu že to není žádný dělo, ale když jsem vydržel 10 let se 125 sport s 8,5kW, tak tu 250 nevnímám zas vyloženě jako nějakou tragedii, zvlášť, když by to byla značková čtyřdobá japonská motorka. Já jezdím na motorce v naprosté většině sám, takže by to mělo být v pohodě. Chápu, že 250 by byla slabá, pokud bych vzal spolujezdce, což dělám jen minimálně.
Když vezmu ty motorky kolem 300ccm, opět to vypadá lákavě, ale jen ta cena prostě není zrovna nízká, bohužel. Ty seškrcené 500 mají nevýhodu v povinném ručení a potom je to zbytečně těžší stroj a co se spotřeby týče, tak to fakt nevím, ale typuji tak 3,5/100 možná, ale určitě bude mít lepší krouťák odspod, jak ty 300ccm.