Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pech. 8. 7. 2018 12:19

Je... protože na začátku to fungovalo tak trochu nahovno, investoval do toho moře času a peněz a ono je to pořád tak trochu nahovno... Což je demotivující....

Přesně tohle mne donutilo vejít do náruče neochvějné spolehlivosti a dokonalé funkce Hondy, ač jsem se jí po 15 let záměrně vyhýbal :-)
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 8. 7. 2018 20:09

Ale čím se pak bude bavit? Navrhuju tvořit strom předků. Pokud se tam neobjeví Jára Cimrman, sežeru talíř špenátu. 8-P
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 7. 2018 00:48

:D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 7. 2018 05:34

*****.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 17. 7. 2018 21:34

Už jsem opět trochu postoupil, a to tak, že jsem zjistil, že to blbnutí je způsobeno slabou jiskrou.
Psal jsem to do Číny, tam mně nejprv odbyli, že si vymýšlím nechtěli se o tom bavit, ale ono to zapalování pak chcíplo úplně, takže rozuzlení je tedy takové: Potíže způsobovala odcházející (slábnoucí) jednotka CDI, dodaná v sadě s vstřikovacím kitem, která teď už chcípla docela. Prodejce EFI kitu mi tedy prodal novou, byla celkem drahá, cca 1500kč, ale prý bude lepší originál ecotrons, nikoliv jejich čínská kopie.

Opět se ukazuje, že Čínani dokážou lecos slušně okopčit, ale z hlediska kvality a životnosti komponent mají pořád problémy s kvalitou a spolehlivostí, a to dost značné, až jsem se divil, že jsou s tím schopni takto fungovat.

Ono totiž ta motorka už předtím loni fungovala docela obstojně, stačilo pouze doladit mezní situace, ale letos se přidaly potíže s kvalitou komponent, takže tím se mi to zkomplikovalo a nyní vím, že chyba byla kupodivu v hardwaru, nikoliv nastavení.
Nyní tedy čekám na CDI a potom opět projdu nastavení krokového motorku volnoběhu a startovací dávky. Potom budu muset zvážit projížďku s notebookem, který bude zaznamenávat chování vstřikování při jízdě a dle takového záznamu se pak dá soustředit na problémové místa.

Jinak nová motorka?
No jasné, favorit by potom bylo něco typu Honda CB500 nebo kawasaki R5, ale tady se obávám spotřeby. Z hlediska spotřeby by možná asi i stačila moderní 250, ale raději snad vodník. Teda já jsem chtěl něco mezi 250-500 a spíše vodníka a nejlépe 2válce, což je zrovna taková blbá mezera v nabídce, že tam toho moc není dostupného na výběr.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 18. 7. 2018 02:04

Hele on ten dvouválcový půlllitr CB nebo ER sice žere při běžné jízdě s občasným využitím jeho slušných výkonových možností žere cca 5L, ale ten výkon se docela hodí, druhak fungují prakticky bezchybně i po desítkách let a především si spočti, kolik peněz jsi vložil do neduživého sráče, se kterým jsou stejně pořád problémy a za jak dlouho se ti to ne/zaplatí na té úspoře zhruba jednoho litru benzínu na 100km... Mno už asi nikdy... Následníci zmíněných půllitrů se vstřikováním jsou úspornější, ale zase dražší na pořízení, takže šul nul.

250ccm si nekupuj... tam spadneš výkonem na nějakých 15-17kw a to je na meziměsto dost nahovno.... Objevila se nová řada motorek pro skupinu A2 kdy je to buď něco kolem 300ccm a nebo seškrcený dvouválec kolem půl litru... Jsou ale poměrně mladé, a tudíž i trochu drahé...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 18. 7. 2018 06:04

No, stará seškrcená gs500 se dá sehnat za dvacku mimo sezonu a při klidné jízdě bere pod 4l.
Ale musí se kontrolovat vůle ventilů po 6tis. km.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 18. 7. 2018 06:28

Kamos ma 400 KTM Duke a ono to vie okolo 3l jazdit velmi svizne.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 18. 7. 2018 06:44

Ondra S. píše:...Prodejce EFI kitu mi tedy prodal novou, byla celkem drahá, cca 1500kč,...
...
Opět se ukazuje, že Čínani dokážou lecos slušně okopčit, ale z hlediska kvality a životnosti komponent mají pořád problémy s kvalitou a spolehlivostí, a to dost značné, až jsem se divil, že jsou s tím schopni takto fungovat.
...

Čím to asi bude?
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Ondra S. 18. 7. 2018 18:06

Tak dobře, velas bral v surovém stavu (jak mi ho dodali) 5/100. Po mém seřízení karburátoru kolem 4/100, se vstřikovacím kitem, než jsem do toho vlezl, tak něco přes 3/100 a nyní se pohybuji od 2,5-3/100, což na objem 400 není nějak zlé, naopak si myslím, že je to docela slušné.

Co se týče čínských motorek, měl jsem yuki 125 sport a celkem spolehlivy stroj, řešil jsem jen provozní opotřebení. To je tím, že to bylo quingue, což je jedna z nejlepších čínských továren na motorky.

Motorka (Velas) je ale konstrukčně nedotažená, viz moje úpravy a kvalita čínských plastů není moc dobrá, tedy jsou tvrdé a křehké, dají se sice vypodložit gumičkami do vodovodních kohoutků, ale nic moc, pokud s tím pořádně praštíte o zem, budou na sračku.

U 125ccm yuki jsem se rozmazlil spotřebou 2-2,4/100. Těch 5/100 z počátku u Velase bylo už pro mně moc, proto jsem s tím začal něco dělat. Osobně si myslím, že motorka byla nastavená na etanol, má bohatší směšovací poměr, než benzín a proto ta spotřeba.
Ta 250ccm mě láká jako kompromis mezi spotřebou a výkonem. Chápu že to není žádný dělo, ale když jsem vydržel 10 let se 125 sport s 8,5kW, tak tu 250 nevnímám zas vyloženě jako nějakou tragedii, zvlášť, když by to byla značková čtyřdobá japonská motorka. Já jezdím na motorce v naprosté většině sám, takže by to mělo být v pohodě. Chápu, že 250 by byla slabá, pokud bych vzal spolujezdce, což dělám jen minimálně.
Když vezmu ty motorky kolem 300ccm, opět to vypadá lákavě, ale jen ta cena prostě není zrovna nízká, bohužel. Ty seškrcené 500 mají nevýhodu v povinném ručení a potom je to zbytečně těžší stroj a co se spotřeby týče, tak to fakt nevím, ale typuji tak 3,5/100 možná, ale určitě bude mít lepší krouťák odspod, jak ty 300ccm.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 19. 7. 2018 00:50

Já tu mám český čtyřtakt Čízu Roadstera -200-SOHC -18k v poměrně lehkém rámu (135kg).. Je to velice pohodlný cestovní stroj, co nežere pokud se moc nehoní tak ty 3-3,5L... Jenže ten výkon je mimo město vyloženě hraniční... POkud jedeš sám na prázdné silnici, dá se s tím žít... ale jakmile provoz houstne, máš problém předjet třeba kamion který jede 95km/h a aby to udrželo v šumavských kopcích tempo 90-100km/h, tak to musíš začít honit na krev a jde do ***** i ta spotřeba,která se skoro o litr zvedne... Má to tu na semeno, protože je to jediný tudíž první a poslední seriový strakonický čtyřtakt s motorem jejž konstruoval p. Pudil, Walterův žák... To konejšivé pohodlí mi velká motorka poskytne taky.

Tzn. jestli jezdit na čtvrtlitru, který se musí honit aby trochu jel a stejně kvůli tomu honění spolkne čtyrku.. to nemá cenu, když za bůra budeš jezdit na motorce, která je na trojnásobném výkonu a na které je jízda mnohem více plynulá, klidná a pohodová, protože odpadá problém s výkonem a výkon řeší spoustu prekérních situací, na které se musíš ***** nebo více riskovat, pokud ten výkon nemáš... Ten litránek navíc za tohle pohodlí a agilitu rád vyměním... Nehledě na výhled životnosti motoru neustále na krev drceného a motoru, který jede v malém zatížení, protože už tam má jasnou převahu nad mainstreamem v reálném provozu a zmíněný předjížděcí manévr je formalitou trvající pár vteřin i s jednou rukou v nose a druhou v *****...

Kup si co chceš.. kvalitní čtvrtinky jako CBF250, Ybr250 se dají sehnat jako ojetiny, ale jejich výkon by mne sral... Mají kolem 20 koní. Já už motorku pod +-50koní do každodenního provozu nechci.
A věř tomu že zhruba dvoumetráková cestovní motorka je pořád velice agilní věc, která ani v městském provozu nijak zvlášť neobtěžuje... Jezdím po městě dost - aktuální CB5-60k-190kg-5l/100km a jsem skutečně spokojený... Jezdil jsem na malých motorkách taky a jezdil jsem na nich hodně, protože jsem si stejně jako ty myslel že to přece stačí... Jenže nestačí - měl jsem to vyměnit za velkou dřív než jsem to udělal, ušetřil bych si pár let v roli velkého trapiče malých kubatur. Dnes už beru 50 koní jako dostatečný výkon pro jízdu sólo, pro ty co jezdí často dálnice a nebo ve dvou a s bagáží se hodí nějakých 30 koní navíc.

Kolich jsi ochoten investovat do motorky místo Velase? Něco už vymyslíme....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 19. 7. 2018 08:22

Ty jsi do ty cinsky ***** investoval desetitisice korun, more casu a resis spotrebu???
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 19. 7. 2018 08:34

Ještěže nekupuje koně.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 7. 2018 09:05

glider píše:Kamos ma 400 KTM Duke a ono to vie okolo 3l jazdit velmi svizne.

To jde, to je stejně za kolik jezdí Lupo 3L.
anonymni

Odeslat příspěvekod Ondra S. 20. 7. 2018 06:30

Pech: Letos bych výměnu motorky už neutáhl, musel bych přes zimu něco našetřit. Jasně já to chápu, jak to myslíš s tím výkonem. Taky mně kamoš půjčil Horneta 600, jelo to krásně, motor pružnej víc jak auto. Jízdně dobrý, ale mám obavy ze spotřeby. Potom, se silnější motorkou jsem více voprsklej, ne že bych jezdil rychle, ale spíš agresivněji na brzdiče provozu a není to úplně dobrý.
Potom jsem z Jižní Moravy a tam nejsou tak pěkné silnice jak v Čechách a já stejně jsem si zvykl z yuki 125 nejezdit po silnicích 1. třídy, ale po těch bočních podle turistického autoatlasu a takže vidím více zajímavých míst a hlavně není tam takový provoz.

K86: Ano řeším spotřebu, protože rád jezdím daleko a to se potom ta spotřeba pěkně pronásobí ujetými stakilometry a když stojí benzín přes 30 a víc, tak se to nepříjemně prodraží a motorku na LPG velmi těžko předěláš, protože tlakovou nádrž není kam dát.

PS: Jestli ten KTM duke 400, jezdí za 3/100 a ještě svižně, tak to je teda fakt hodně dobrej stroj!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků