Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pech. 9. 5. 2017 21:14

však to píšu, bez přímovstřiku nelze udělat vrstvennou směs....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 4. 6. 2017 16:43

Tak jasně, chápu, že s nepřímým vstřikem vrstvenou směs neudělám! Myslel jsem to ale tak, že právě motory s vrstvenou směsí dokázaly v režimu nízké zátěže pracovat s chudou směsí na hranici zapalitelnosti a tak uspořit palivo.
Vstřikování ecotron se snaží u nepřímého vstřiku v ECO režimu dělat něco podobného a uspořit tak dle stylu jízdy maximum, co jde bez ohledu na emise, kde bude samozřejmně velmi nízké CO2, ale o to vyšší NOx. Opravdu oproti karburátoru jsem skoro o litr dole se spotřebou a to už se pozná na provozních nákladech, zvláště když jezdím, co jízda to aspoň 100 nebo i několik set km.

Bohužel budu muset provádět ladění vstřikovacích map při přechodu na volnoběh za tepla a potom obohatit při startu za tepla. Zkoušel jsem už i studenější svícku NGK DCPR9EVX no a chování za tepla se zlepšilo, za studena zas nic moc, ale někdy v pohodě a jindy ne. Naštěstí Ecotron dává k dyspozici software, který umožňuje domácí ladění datových polí pro vstřikování a zapalování přes počítač a jejich úpravu, také řídící jednotka je plně programovatelná. Normálně takové ladění provádí výrobce a potom vám ty mapy znepřístupní a zakóduje, ale tady se do toho volně dostanete přes software zdarma stáhnutelný, ale pak si to musíte udělat sami a zkusit si, co dokážete.
Na druhé straně, koho zajímá chiptuning, tak ideální věc, jak se o tom něco dozvědět a také se o tom něco naučit, jak se to vlastně dělá, jak to funguje a potom si to také odzkoušet v praxi.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 15. 7. 2017 12:44

Tak jsem se pomalu propracoval na další úroveň ladění motorky:

Sehnal jsem si levně starý notebook s win XP, to mi zde úplně stačí. Nainstaloval na něho software ecocal a připojil k řídící jednotce kabelem dodaným s EFI kitem a adaptérem na USB. Musel jsem načíst soubory A2L a call, které jsem dostal k EFI kitu a potom se mi podařilo načíst řídící jednotku vstřikování a od té chvíle si už můžu ladit vstřikování sám elektronicky přes PC.
Mám sice stažený ze stránek ecotron manuál pro ladění vstřikování a mám ho vytištěný, ale je to v angličtině. Myslím, že tomu pomalu začínám jakž, takž trochu rozumět, ale některé věci hned tak úplně nepochopím, protože přecejen cizojazyčný odborný text není vždy úplně jednoduché čtení, pro každého, kdo v angličtině není nějak moc dokonalý.

Přes veškeré jazykové i potíže jiné problémy s pochopením co je k čemu, se mi nakonec podařilo dosáhnout dílčích úspěchu, především úpravou dávek zjemnit surově tvrdý chod motoru běžícího na chudou směs a ještě se zabývám kalibrací krokového motorku pro nastavení volnoběhu a úpravou volnoběhu, který dělal problémy zejména za tepla.
No tak zatím ladím a to je proces, stejně jako vývoj, není ještě u konce, probíhá, tak snad se časem zadaří dosáhnout, aby se vstřik choval zcela, tak jak má, jako u seriovky, ale jako bonus je, že do toho můžu zasáhnout a ladit to.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 16. 7. 2017 00:46

Bacha na tu chudou směs, ať si pro pár deci benzínu nevysloužíš propálenej píst pdfouklý ventily, vybušenou klikovku a podobný srandy související s detonačním chodem a odlišnými (podstatně vyššími) teplotami spalování chudé směsi....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod epo_ 16. 7. 2017 09:01

13 stran to tu citam ale este som nepochopil preco si si nekupil normalnu motorku hned na zaciatku...
az ta v tom bavi sa vrtat to sa mozes aj v normalnej a posuvas ju dalej ale vrtanim sa v hentom sa nedostanes ani na uroven serie normalnej znacky...
epo_
Nováček

Odeslat příspěvekod yndezit 16. 7. 2017 15:05

Pssst, neruš...
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 17. 7. 2017 08:50

Bude následovat supersport z vyřazené lokomotivy?
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 7. 2017 09:02

:D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 17. 7. 2017 11:23

Tak pořád uvažuji, že bych to tady oživil, tak že bych sem dodal pár fotek z ladění, třeba jak vypadá ten software ecocal, atd.

Ta chudší směs tam prostě je, ale v případě tohoto vstřiku ecotron si mohu nastavovat bohatost směsi v tabulce WOT performance, kde je na jedné ose otevření škrtící klapky a na druhé ose otáčky motoru.
Když je chod motoru už příliš tvrdý, tak to tak přece nenechám a obohacuji v tabulce lambda hodnotou pro příslušné otáčky a zatížení. Mně je také jasné, že příliš tvrdý chod na chudou směs může poškozovat motor a navíc je to nepříjemná jízda s tím.

Když jsem si prošel tu tabulku, tak lambda se pohybovala od 1,0 do 0,82. V podstatě celé jsem to obohatil a skoky v hodnotách také odstranil a pak ten rozdíl na chodu motoru byl opravdu hodně citelný.
Hlavní důvod, proč jsem do toho potřeboval vlézt byl ale volnoběh u teplého motoru, zvláště když bylo venku teplejší počasí, který byl tak příšerný, to se nedalo tak s tím jezdit, protože motor zhasínal a potom to šlo blbě nastartovat. Už dříve jsem ale kvůli té chudé směsi musel dávat jinou studenější svíčku, tedy místo 8, 9 ale s úplně stejným kodem a taky platinovku NGK protože původní to nezvládala a blbla. S novou to sice bylo lepší po stránce teplých startů, ale volnoběh potřeboval zvednout pozici zálkadního nastavení krokového motorku volnoběhu a obohatit směs za tepla, protože motor prskal a kopal. To jsem pomalu provedl v softwaru ecocal a změny uložil do řídící jednotky.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 19. 7. 2017 21:30

0,8 je moc, lambda by se měla motat v rozmezí v nejhorším tak 0,9-1,1 max. proto to jelo nahovno...

Motor se vždycky líp chová když je malinko bohatší, než chudší, právě v těch přechodech, kdy se to těžko koriguje, ve větším zatížení, tudíž velké otevření klaply a velké otáčky, se to ukočíruje snáz na 1, než na volnoběh, kdy je zatížení malé, otáčky taky a navíc větší jednoválce jsou celkově na přechody a chování v malých otáčkách poměrně vrtošivé i při zcela OK stavu.

-- 19. 7. 2017 22:34 --

epo_ píše:13 stran to tu citam ale este som nepochopil preco si si nekupil normalnu motorku hned na zaciatku...
az ta v tom bavi sa vrtat to sa mozes aj v normalnej a posuvas ju dalej ale vrtanim sa v hentom sa nedostanes ani na uroven serie normalnej znacky...


Však já to tak řešil taky... Mám za ty peníze sice ojetou, nicméně zcela spolehlivou motorku podstatně lepších parametrů - protože potřebuji aby fungovala a vozila mne denodenně... K tomu mám další dva jiné wergly na hraní, jedno je veterán a druhé je taková divnost.....

Jemu stačí jeden wergl na hraní :-)
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 23. 8. 2017 06:48

Teď jsem řešil 2 závady:
První - přestal ukazovat otáčkoměr
Druhá - zničené diody na led světle
1) první se týkala povytažení konektoru na původní jednotce CDI, která je tam ponechána právě jen kvůli tomu otáčkoměru, aby pracoval a vybíjí se do žárovky místo do cívky. Už je to odstraněno, ale musel jsem zas sundávat nádrž, což nedělám vůbec rád. Nasadil jsem konektor a ty želízka v něm pořádne domačkal zezadu.
2) druhá se týkala toho, že přestal pracovat větráček chlazení diodového světla a diody se napálily. To se stalo kvůli vibracím, protože větráčku nic není, ale uklepaly se přívodní drátky, a to i přesto, že byly přilepené. Dal jsem tam jiný přívodní drát a nové diody objednal na aliexpressu. Už došly, tak jsem to včera vyměnil a zkompletoval, vyzkoušel a namontoval. Všechno už zase funguje, akorát koukám, že ty vibrace jsou na motorce mnohem horší problém, než jsem si vůbec byl ochoten připustit, ato zvláště u jednoválce.

Teď mně ale nějak vrtá hlavou ta spotřeba. Mám totiž takový pocit, že jsem se dostal na štrece pod 3/100 a to se mi zdá až příliš dobré, než aby to mohlo být reálné. No řekněte, je možný aby to žralo 2,5/100?
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 23. 8. 2017 08:19

Já se dostal těsně pod 3l s 500 ale jízda byla piánko do 90ti kmh.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 23. 8. 2017 10:09

Ondra S. píše:Teď jsem řešil 2 závady:
První - přestal ukazovat otáčkoměr
Druhá - zničené diody na led světle
1) první se týkala povytažení konektoru na původní jednotce CDI, která je tam ponechána právě jen kvůli tomu otáčkoměru, aby pracoval a vybíjí se do žárovky místo do cívky. Už je to odstraněno, ale musel jsem zas sundávat nádrž, což nedělám vůbec rád. Nasadil jsem konektor a ty želízka v něm pořádne domačkal zezadu.
2) druhá se týkala toho, že přestal pracovat větráček chlazení diodového světla a diody se napálily. To se stalo kvůli vibracím, protože větráčku nic není, ale uklepaly se přívodní drátky, a to i přesto, že byly přilepené. Dal jsem tam jiný přívodní drát a nové diody objednal na aliexpressu. Už došly, tak jsem to včera vyměnil a zkompletoval, vyzkoušel a namontoval. Všechno už zase funguje, akorát koukám, že ty vibrace jsou na motorce mnohem horší problém, než jsem si vůbec byl ochoten připustit, ato zvláště u jednoválce.

Teď mně ale nějak vrtá hlavou ta spotřeba. Mám totiž takový pocit, že jsem se dostal na štrece pod 3/100 a to se mi zdá až příliš dobré, než aby to mohlo být reálné. No řekněte, je možný aby to žralo 2,5/100?

ad 2) Proč mě to nepřekvapuje? Neproletoval jsi konce drátů?
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod maincoonsback 23. 8. 2017 12:43

Mne z celeho tohoto tematu vychazi jedina vec.

Motorro Velas bude vyborny stroj, jen ja bych k nemu potreboval jednoho sikvnyho krecka, aby mi ho drzel pri zivote...

:mrgreen:
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod pech. 24. 8. 2017 20:00

maincoosback: motorro velas je intergalaktický sráč, já kdybych to dostal do ruky, tak bych se toho snažil co nejdříve zbavit, nebo to vzteky rozkopal...... ale Ondra by se s normální funkční motorkou možná nudil - mám obavu, že ho neustálé opravy a vymýšlení ***** jež na to navěsí baví mnohem víc než samotná jízda :-) Protože samotné prostředky investované do úprav by vydaly na nákup sice staršího, ale spolehlivého stroje podobných nebo i lepších parametrů známého výrobce, a součet nákladů na pořízení a úprav by vydal na nákup nového stroje podobných parametrů od známé značky :-) Já jsem měl dříve k dennímu použití starou motorku, která už ale měla najeto statisíce km a na hrbu pár desítek let a šla do světa, protože četnost oprav byla stále vyšší a vyšší.... byla nahrazena jinou, spolehlivou protože chci jezdit, nikoli neustáel řešit proč to nejede... Na to mi stačí ty wergly co mi sem dotáhnou na opravu známí....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků