Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonym 24. 12. 2016 23:52

Větší hluk = větší MI, jako bys to nevěděl
anonym

Odeslat příspěvekod pech. 25. 12. 2016 00:33

Větší hluk = otravný bohapustý a zbytečný kravál.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 25. 12. 2016 00:40

Not for them bro
anonym

Odeslat příspěvekod Jurotel 26. 12. 2016 09:28

(Produkt Hurricane)

Nie neviem.
Tak mi to skús(te) vysvetliť...
Rád sa nechám poučiť...
Jurotel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 7. 1. 2017 21:21

Připouštím, že vzduchový filtr může mít vliv na spotřebu, hlavně ve vyšších otáčkách, ale zrovna drátěnku, která se používala více jak 60 lety na veteránech bych teda nezvolil.

Jako když už, tak něco podobného, jako jsou green filtry, nebo K+N, které jsou v železné síťce vložka z bavlny a je to také čistitelné, tedy lze to vyprat třeba v jaru a po vyschnutí nastříkat speciálním olejíčkem a použít opakovaně. Jsou to sportovní filtry a mají také mít nižšší odpor pro procházející vzduch.
Co se týče výfuku, tak nevěřím žádným páskám, jedině rozdělat a vyčistit, obrousit zavazející hrany svárů zevnitř aby spaliny procházely hladce bez turbolencí a proštárat třeba kominickou štětkou a vyklepat karbon.
V extrémnějším případě výfuk svařit nový dle originálu z o jednu velikost většího průměru trubky jak originál. To ale platí pro čtyřtakty! U dvoutaktu jen vyčistit, nebo sehnat laděný, tam výfuk zásadním způsobem ovlivňuje vyplachování válce a tedy i výkon a spotřebu motoru tak můžeme nevhodným zásahem také i hodně pokazit.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 7. 1. 2017 23:37

Ano, u dvoutaktu se do vejfuku nehrabe, protože jak se do něj hrábne bez součinnosti dalších úprav, tak je změna vždy a bezvýhradně k horšímu, ty to víš, leckdo jiný ne...

U čtyřtaktu to už není až tak hajsavé, nicméně když se to přežene i zde může dojít k poškození motoru (podpálené výfukové ventily apod....).


Ono je celkově nejlepší do toho nehrabat, protože těžko v domácích podmínkách lze dosáhnout lepšího průniku parametrů, než ta tlupa inženýrů co to měla na starosti ve vývoji, alespoň ve vztahu k podmínkám, které musí plnit podle předpisů.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dýzl 18. 1. 2017 13:17

Jsi můj člověk. Po dlouhé cestě jsem také k jako hlavní motorce mého stáje, tedy spíše hejna, doputoval k CB500. Dovezl jsem si ji tedy sám z Německa. Byla po prvním majiteli, 13k km. Byla škrcená, tak jsem ji odblokoval. Vyloupl jsem clonu a musel k mému překvapení dát menší trysky. Jediná škoda je, že málo využívám, je to ale hezký motocykl, potěší i jej jen mít. Paradoxně asi najezdím nejvíce na malém indickém mopedu s motorem Honda Monkey. Je během sezony stále v pohotovostním stavu, šlápnu, jedu, spotřeba pro Skota, lehoučké, obratné. Pro vidláka ideál.

pech. píše:Však já taky nepotřebuju lítat nijak rychle, z toho jsem taky vychladnul, jedu obvykle limit +10, a motorku su užívám především svobodou pohybu, zatáčkami, příjemným zrychlením.....nicméně za ta léta co jezdím jsem se dopracoval k tomu, že aby si to člověk užil, je těch +-50k zapotřebí a že velký jednoválec je nevyhovující právě pro příjemnou jízdu, pro tu je ale vhodné i to, aby byl výkon snadno dostupný a projev motoru spíše plynulý, na to je lepší ten dvouválec no, protože se právě nemusí ždímat..... Že to ve 150 fouká a není to příjemné ví všichni, kdo chce jezdit těmito rychlostmi trvale, tak potřebuje celokapotu :-) Já jsem právě vypozoroval, že po přechodu na vyšší kubatury, jsem začal jezdit klidněji, možná právě proto, že když už jsem ten výkon měl a nemusel ho ždímat, tak jsem nejezdil stylem že: "***** otáčka a pak kopec, tak tumáš!!!! a podřadit a točiiiiit a neubírat!!!" ale prostě si to na pohodu, tak abych si tu zatáčku užil projedu, protože nemusím jít na krev abych udržel rychlost, protože výkonu je dostatek a sáhnu si pro něj až bude třeba....

500-600ccm je právě docela dobrá kubatura z hlediska průniku většiny vlastností - celkem to jede, moc to nežere, neváží to jak buldozer... Nenadarmo se tomu říkalo "královská třída", dneska už to neplatí....

Zajímavé je to, že když jsem naposled vybíral stroj pro běžné ježdění, byly ty vstupní parametry podobné, já teda požadoval nějakých +-35kw a více, takže jsem hned vyřadil z půllitrů GS500, která je sice hezká, nicméně když jsem se na tom svezl bylo to líné jak veš a aby se to pohlo, muselo se to točit jak fortuna + divný posez, příliš malé, z důvodu posezu jsem vyřadil i ER5 a GPZ5, takže se výběr z pětistovek zůžil na jedinou a to je CB500, protože má dobrý posez, dobrý výkon, dobrou spolehlivost. V úvahu bylo i CBF500, které je vyspělejší podvozkově, nicméně stály dost. NTV revere - spolehlivé, výkon, ale až příliš staré a posez je nízký, XJ6 - nejhezčí z těchto klasik, nicméně čtyřválec jsem nepreferoval, na druhou stranu jsem se mu ani úplně nebránil, byť mi to přijde trochu autoidní... bandita je sice moc hezkej, ale nechtěl jsem ho. Co nám z toho zbylo? to už je ti asi jasné... :-)

A drahé to nebylo, dal jsem 5kkč k tomu, co jsem utržil za prodej předchozího stroje + běžnou sezonní údržbu. Nebyl to sice nejkrásnější stroj tehdejší inzerce, nicméně myslím že sloužit bude, když slouží doposud :-)


-- 18. 1. 2017 14:24 --

Jo a toto je poslední přírůstek mojí stáje. Mám jej tedy přihlášený na firmu v rámci optimalizace nákladů.
Obrázek
Naposledy upravil Dýzl dne 18. 1. 2017 17:54, celkově upraveno 1
Dýzl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod DaciaFan 18. 1. 2017 13:41

Kolik v rámci tej "optimalizace" ušetříš?
DaciaFan
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dýzl 18. 1. 2017 17:52

To zatím netuším. Jezdím na soukromé motorce v rámci podnikání a to i dost. V podstatě jsem to do nákladu nikdy nedával. Na motorce jezdím dělat zákazníkům i servis, se zásilkami zboží na poštu, do prodejny atd. Nevidím jediný rozumný důvod, proč bych nemohl na firemní? Papaláši které živíme si vyváží zadky v autech za mega a já bych nemohl jezdit na úsporné motorce? Tak jsem si ji dal pod stromeček. Navíc je prodávám a je to i reklama, protože lidé netuší, že se něco takového dá pořídit prakticky za cenu Betky. Tedy nevím jak letos. Motorky nad 50 budou muset mít vstřikování. Měl jsem na konci roku poslední šanci ji koupít za spešl cenu.
Dýzl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pech. 21. 1. 2017 16:23

Dýzl: já na motorce najezdím dost, ta moje má nahoukáno skoro 70kkm, ale kupoval jsem to ojeté :-) Na předchozí jsem najezdil kilo, než jsem ji prodal. Slabé motorky nemám rád, protože jsou nebezpečně pomalé, mopedy tuplem, takže za použitelné minimum beru +-20k aby se s tím dalo žít, +-50k, aby to bylo plnohodnotné ježdění.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 22. 1. 2017 20:36

Cože motorky už nad 50ccm budou muset mít vstřikování? Tak to budou prodejci EFI kitů v balíku, když to bude muset být teď všude!
To snad né! Nad 125, bych ještě i pochopil, ale už i 125ccm?
No každopádně já jdu zase s dobou, na Velase jsem dokoupil a domontoval vstřikování, takže jsem zase o krok napřed! Naštěstí to nemá OBD zásuvku, takže na technické mají ***** útrum! Je to EFI kit který není patřičně zmršený bruselskými ekoteroristy, ale se softem dle přání uživatele motocyklu a dvěma režimy power a eco a vlastní diagnostikou. Už to jede, ale magnetka už bude na hranici možností. Mám tam voltmeter, takže to vidím, ale jako viníka vidím vyhřívanou lambda sondu, na motorku je to úplná blbost, ta se v zimně stejně nepoužívá, muže být blízko hlavy válců a zahřeje se rychle, takže je blbost ji vyhřívat elektřinou. Sehnat a vyměnit magnetku za výkonější po technické stránce není zas tak těžké, pokud zjistíš z čeho bude pasovat? Zjistit z čeho to bude pasovat je právě u Velase vždy ten nejtěžšší problém a je jedno, zda zrovna jde o magnetku, páčky, pružiny a další vyměnitelné díly.

Pokud to ale budou muset mít i tak slabé motorky, tak budou muset pořádně posílit magnetky, protože to vstřikování sežere o dost elektrického příkonu navíc a stávající magnetky jsou slabé nato, aby stačily uživit vstřik, svítit a dobíjet. Bude také třeba v mnoha případech větší a silnější baterka, protože start motoru se vstřikem je elektricky náročnější, protože je potřeba krmit jak startér tak i elektroniku s čerpadlem paliva. Motocykl bude také složitější a těžšší o cca 5kg, snad se to negativně neprojeví na spolehlivosti a životnosti.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 22. 1. 2017 21:11

motorky se na emise - zatím - neměří.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 23. 1. 2017 06:35

Ondra S. píše:Cože motorky už nad 50ccm budou muset mít vstřikování? Tak to budou prodejci EFI kitů v balíku, když to bude muset být teď všude!

Pochybuju že výrobci motocyklů budou nakupovat EFI kity


jinak prolít jsem pár posledních stránek a to co dělá Ondra je fakt úlet
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 24. 1. 2017 08:30

Je, on se asi ani tolik nebaví ježdením, jako neustálým vylepšováním nepříliš podařené věci....

Toto jsem provozoval v dobách, kdy jsem na pořádnou motorku neměl peníze, tak jsem vylepšoval obyčejnou čízu, která měla jediné tovární plus, že byla vybavena odděleným mazíním - super věc, mno a já tam postupně nacpal blinkry, vidlice na kotouč, jiný tlumiče, lepší zapalování, kufry, laminátový blatníky, pak mně to přestalo bavit tak jsem jezdil, jezdil a jezdil, až jsem to nakonec stejně prodal a koupil si lepší všednědenní stroj, protože jednak mně už nebaví a ani nemám čas, neustále něco předělávat a spravovat, potřeboval jsem prostě věc, co spolehlivě funguje :-)
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 17. 4. 2017 20:42

Tak já to provozuji z důvodů, že jsem si motorku chtěl přizpůsobit pro vlastní potřeby a komfort užívání a taky aby to nežralo, protože ten benzín je dnes dost drahej.

No tak jsem se do toho pustil a ten rozsah přizpůsobení jsem asi trochu tentokrát přehnal, ale ono je to i tím, že ujíždím na Aliexpressu, tam jsou tak boží věci a ještě za zajimavé ceny, že to se prostě nedá ignorovat! Tedy přehnal jsem to u té motorky až ve chvíli nákupu toho EFI kitu ecotron, ale zas na druhou stranu jsem to s tím rozchodil a teď jsem ve fázi, finálního dolaďování hardware, tedy vychytávám mouchy, ale už to jezdí. Na motorkářích profil properitus to mám popsáno i s fotkami z té mojí megapřestavby.
Jinak co je špatného na tom, když chci aby motorka:
1) byla komfortní, pohodlná a uživatelsky příjemná
2) opravdu dobře za tmy svítila (aktivní bezpečnost)
3) dobře jela a měla přiměřeně nízkou spotřebu.
Tyhle věci by od toho přece chtěl každý, akorát já jsem v tomto ohledu zašel mnohem dál, než by napadlo 99% ostatních motorkářů. Na druhé straně si zase říkám, proč to neudělat a trápit se s tím a nadávat, když mi to pomůže a je to technicky možné a proveditelné s tím něco udělat a dosáhnout si tak na změnu pro sebe nepříznívého stavu.
Kdyby už nic, tak jsem se aspoň něco naučil o tom, jak funguje vstřikování benzínu a také o elektrických komponentech, třeba zapojení jednotky CDI, otáčkoměru, a použít ty znalosti při řešení problémů.
Jeden problém byl, když mi otáčkoměr ukazoval 1/2 otáček motoru. Originál CDI totiž pálilo každou otáčku, ale EFI kit každou druhou. Musel jsem tak zapojit starou CDI a připojit k otáčkoměru, ale nefungovalo to, tak jsem musel připojit k otáčkoměru odporovou žárovku na vybíjení CDI a teprv potom to fungovalo. Byly to velké úpravy a laborování a ohromná míra improvizace, ale dnes už mi to jezdí.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků