Větší motor se nemusí honit, reakce jsou rychlé a slušně přesné, zásobu výkonu pro předjetí mají násobně větší než nutně potřebuješ o gradaci výkonu se neboj že by nebyla, turbhokopanec je otravná negativní vlastnost, která je na motorce, kde se s přísunem výkonu na zadní kolo musí umět zacházet problémem a právě těžko odhadnutelné a prodloužené reakce na požadavek změny byl posledním hřebíkem do rakve turboéry, kdy chtěli T. motory 650-750 ccm nahrazovat kategorii motorů 1-1,2L snížení váhy se nakonec nekonalo protože turbína a hlavně ostatní wergly nutné k jejímu provozu mají také svojí váhu a druhak je není ani moc kam dát, což je třeba problém mezichladiče který když má nevhodné umístění a rozměry (problém i některých menších aut) tak moc nefunguje a to omezuje stabilitu výkonových parametrů podle vnějšívh podmínek a nebo vyššího podílu využívání plného výkonu.... jízda byla sice rychlá, ale rozhodně ne příjemná, protože to bylo jak jezdit na divokém koni...jede rychle ale nikdy dobře nevíš co si vzpomene.... Typický příklad: jedeš do zatáčky a protože v zatáčce je z hlediska správné techniky jízdy a ideálního gripu, jen a pouze zrychlovat, přičemž množství výkonu, které v tu dobu posíláš na zadní kolo je třeba poměrně přesně nadávkovat aby tě to nerovnalo a nevynášelo (málo výkonu) a nebo neprohráblo a nepodklouzlo ( moc výkonu) a teď jedeš do té zatáčky, tak si ubereš, podřadíš a v zatáčce tomu chceš přidat, abys jí projel svižně bezpečně a efektivně, do toho se ti zrovna trefí turbodíra, takže tě to začne vynášet, tak podřadíš o další kvalt, přidáš, přijdeturbokopanec a někde u středové čáry kam tě to meztím vyneslo ti to ustřelí pod *****í...
Navíc mít u motocyklového motoru 250-350ccm 30kw výkonu dnes není sebemenší problém. není nijak neobvyklý výkon 100-130kw/1L přemž tebou zmíněný výkon 85kw/1L dosahovaly naprosto běžně obyčejné cestovní motocykly už před 20 lety.
Impozantní zrychlení u 15kw skůtru? a teď tu o karkulce, 15kw malý wergl bude mít možná zrychlení uspokojivé nebo alespoň v rámci třídy slušné, ale ne impozantní.
pokud chceš motorku o výkonu cca 30kw a váze 170kg, není problém, například aktuální cb 500F/X 500ccm, 35kw,172/178kq. Přičemž výkon této verze zdaleka není maximální možný z daného objemu, protože už před zmíněnými 20 lety některé půllitry dosahovaly výkonu o cca 10kw vyššího, ale právě tebou zmíněný důraz na průběh v nízkých otáčkách a moment jsou výsledkem. Navíc se to vleze i do kategorie A2 a běžná cestovní spotřeba je cca 3,5L (to ten můj rytíř všedního dne jezdí o dva litry dráž
)
Fsi byla absolutní *****, která se vůbec neosvědčila nikde a nikomu (nebyli sami kdo to dělali, japonci to zkoušeli taky) výsledek je dneska ten že ty motory jsou docela sráče hajsavé a nikdo to nechce...
Debatu o spotřebě tady provozovat nebudu, jakmile začneš práskat bičem bude chlastat obojí, protože když chceš aby koně táhly, musíš je nakrmit... když povolíš, tak nebude.