Skútr koutek

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod maincoonsback 25. 8. 2016 10:08

Takže si Lumpo napsal to co já tady píšu celou dobu.

Ano přesně taková PCX je. Levná, celkem kvalitní a úsporná motorka, která ale jízdně na nejlepší prostě nestačí...

Jinak jak Pech popsal v tom svým posledním příspěvku o té 250, tak musím říct, že úplně stejné zkušenosti mám teda teď taky.

Do 125 bych už nešel (maximálně stryktně do města, kde to fakt stačí), maximálně bych zauvažoval o 400 - 500, ale spíš už bych jen nechal tu 250, která se dá postupně vylepšovat a dokoupil motorku (pokud bych chtěl víc).

U 125 sem prostě ty situace zažíval pravidelně kdy motorka nestíhala rozjetýmu busu, zejména na jedničkách, na dálnici se vůbec nedalo, na té 250 tohle vůbec člověk neřeší a jede a není ani problém se držet v levým na dálnici, což je pro 125 sci-fi.

Jako na rovinu, ani ta 250 není závoďák, ale už se s tím dá. Mimoto, vzhledem k tomu komfortu mi stávající spotřeba 3l/100 proti 2,4l/100 proti PCX nepřijde hrůzostrašná.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Lumpo 25. 8. 2016 10:17

pokud se bavíme čistě o motoru, ano tam PCX ztrácí na nmaxe, ale zase má komfortnější podvozek, je lépe čitelná - lépe se skládá do zatáček. Po stránce zpracování je na tom o kus líp před nmaxem a o světelnej rok dál před Tricity. Tak o jakém skůtru to mluvíš? Pakliže se spokojíš s tím, že hůř brzdí, tak je to lepší volba než ten nmax. Ale ty misky vah jsou tak vyrovnané, že si fakt nedovoluju jednoznačně napsat co je lepší - Lákalo by mě ABS a lepší brzdy + živější motor u yamahy, ale zase by mě sraly ty vibrace, to že není full led (opravdu ty blinkry atd jsou lépe vidět) a spotřeba a malý dojezd... (malá nádrž). Řekl bych, že na low cost, je to velice slušně poskládaná motorka - má jen opravdu málo slabin...
Naposledy upravil Lumpo dne 25. 8. 2016 10:23, celkově upraveno 1
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 25. 8. 2016 10:19

Lumpo píše:oba dva máte ty základní plexi? Nemá sprint to vyšší - to by vysvětlilo tu spotřebu. Jinak to jste letěli pořád kilo ne?

jooo furt plnej :D máme oba ten základ
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 25. 8. 2016 11:15

No teda já ti do toho kecat nechci.
Ale u full Led to píšeš jako jednoznačné plus s ohledem na bezpečnost... a lepší motor a lepší brzdy jsou jen tak mimoděk... Dobrý je taky to zpracování, to je u plastového skůtru to nejdůležitější..

Hele to je jedno.

Napsal si to dobře v tom prvním příspěvku, to ostatní už už zase budou jen pojmy dojmy majitele...

Asi největší výtka z mé strany oproti PCX by na N-Max byl asi ten dojezd (ta spotřeba je asi už celkem jedno, ale menší nádrž je škoda). Ty světla nejsou špatný, ale není to prvek, který by měl při výběru motorky rozhodovat. Ale podle vkusu každého soudruha. Mne osobně prostě přijde, že ve všech důležitých parametrech je ten Nmax lepší a k tomu tedy ještě nabízí rozumnější pneumatiky. A ve srovnání s Medley je PCX už prostě evidentně za zenitem.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Moucha 25. 8. 2016 11:22

je lepší jen o ten rozdíl ceny
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatV 25. 8. 2016 11:40

Je možný, že nový PCX už mají Micheliny?
3.0 V6
2.0 R4
PatV
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 25. 8. 2016 11:41

maincoonsback píše:Jinak jak Pech popsal v tom svým posledním příspěvku o té 250, tak musím říct, že úplně stejné zkušenosti mám teda teď taky.

Do 125 bych už nešel (maximálně stryktně do města, kde to fakt stačí), maximálně bych zauvažoval o 400 - 500, ale spíš už bych jen nechal tu 250, která se dá postupně vylepšovat a dokoupil motorku (pokud bych chtěl víc).

U 125 sem prostě ty situace zažíval pravidelně kdy motorka nestíhala rozjetýmu busu, zejména na jedničkách, na dálnici se vůbec nedalo, na té 250 tohle vůbec člověk neřeší a jede a není ani problém se držet v levým na dálnici, což je pro 125 sci-fi.


maincoonsback 15. 5. 2014 08:38

Tak jako ty se v tomto tématu tak nějak dlouhodobě prezentuješ jako plk a to co si napsal tak nějak zapadá do té škatulky tvých představ o jízdě na skůtru....

Prostě skůtr není bike s objemem 600 ccm, ale že by se na tom nedalo vyjet mimo město (do cca 60 km), tak to taky není pravda (osobně pro mne nebyla problém ani Třebíč a ani Mikulov)...

Reálně u těchto objemů je problém pouze na silnicích první třídy (těm se dá vyhnout) a to ještě pokud se jedná o silnice první třídy s kopcovitým profilem, protože tam skutečně nikdo nejede předpisově, nicméně na takových silnicích dost často předjíždím i běžné motorky.

Do nehody jsem najezdil poměrně dost kolem Brna a zásadní problém nebyl. Lepší 125 (nikoliv čína, aby bylo jasné, co jsem myslel tím 6 kW - kdoví jestli krámem) je schopná jezdit v rychlostních limitech a na běžných okreskách ten skůtr pouze s řidičem je schopen držet krok s auty, přičemž ani to případné předjetí na rovině není zásadním problémem. 15 koňový runner už je pro příměstské ježdění naprosto v pohodě. Samozřejmě, záleží taky na velikosti jezdci (120 kg 1,9 chlap bude mít limit jinde než 165 cm slečna 45 kg) a pro řekněme častější výlety mimo město je pak daleko vhodnější 300ka, která těch 120 je schopná udržet.
Zkušenost je asi taková, že žádný choppař nejezdí na motorce rychleji, než bys jezdil na 15 koňovém runnerovi... Za dobu co jsem jezdil, jsem se několikrát na skůtru připojil k lidem na chopperu a nebyl problém s něma jet v závěsu.

Tím ovšem nepopírám, že více výkonu, lepší požitek z jízdy, ale delší jízda není na těchto strojích ani tak limitovaná výkonem, jako už pak spíše tím komfortem. Představa, že jedeš na skůtru hodinku 130 km/h+ je mimo mísu.... (teda pokud chceš z toho slézt ve zdraví), tak jako už více tvých představ...




Gratuluji k získání nových zkušenností a změně názoru.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 25. 8. 2016 11:42

ano - mají citygrip ... a taky motor co má EU4
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 25. 8. 2016 11:49

1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 25. 8. 2016 11:56

takhle to vypadá dobře, už jsem to přeposlal kámošoj co shání ted.. ale stejně si to nekoupí
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 25. 8. 2016 12:06

D1.8T píše:
maincoonsback píše:Jinak jak Pech popsal v tom svým posledním příspěvku o té 250, tak musím říct, že úplně stejné zkušenosti mám teda teď taky.

Do 125 bych už nešel (maximálně stryktně do města, kde to fakt stačí), maximálně bych zauvažoval o 400 - 500, ale spíš už bych jen nechal tu 250, která se dá postupně vylepšovat a dokoupil motorku (pokud bych chtěl víc).

U 125 sem prostě ty situace zažíval pravidelně kdy motorka nestíhala rozjetýmu busu, zejména na jedničkách, na dálnici se vůbec nedalo, na té 250 tohle vůbec člověk neřeší a jede a není ani problém se držet v levým na dálnici, což je pro 125 sci-fi.


maincoonsback 15. 5. 2014 08:38

Tak jako ty se v tomto tématu tak nějak dlouhodobě prezentuješ jako plk a to co si napsal tak nějak zapadá do té škatulky tvých představ o jízdě na skůtru....

Prostě skůtr není bike s objemem 600 ccm, ale že by se na tom nedalo vyjet mimo město (do cca 60 km), tak to taky není pravda (osobně pro mne nebyla problém ani Třebíč a ani Mikulov)...

Reálně u těchto objemů je problém pouze na silnicích první třídy (těm se dá vyhnout) a to ještě pokud se jedná o silnice první třídy s kopcovitým profilem, protože tam skutečně nikdo nejede předpisově, nicméně na takových silnicích dost často předjíždím i běžné motorky.

Do nehody jsem najezdil poměrně dost kolem Brna a zásadní problém nebyl. Lepší 125 (nikoliv čína, aby bylo jasné, co jsem myslel tím 6 kW - kdoví jestli krámem) je schopná jezdit v rychlostních limitech a na běžných okreskách ten skůtr pouze s řidičem je schopen držet krok s auty, přičemž ani to případné předjetí na rovině není zásadním problémem. 15 koňový runner už je pro příměstské ježdění naprosto v pohodě. Samozřejmě, záleží taky na velikosti jezdci (120 kg 1,9 chlap bude mít limit jinde než 165 cm slečna 45 kg) a pro řekněme častější výlety mimo město je pak daleko vhodnější 300ka, která těch 120 je schopná udržet.
Zkušenost je asi taková, že žádný choppař nejezdí na motorce rychleji, než bys jezdil na 15 koňovém runnerovi... Za dobu co jsem jezdil, jsem se několikrát na skůtru připojil k lidem na chopperu a nebyl problém s něma jet v závěsu.

Tím ovšem nepopírám, že více výkonu, lepší požitek z jízdy, ale delší jízda není na těchto strojích ani tak limitovaná výkonem, jako už pak spíše tím komfortem. Představa, že jedeš na skůtru hodinku 130 km/h+ je mimo mísu.... (teda pokud chceš z toho slézt ve zdraví), tak jako už více tvých představ...




Gratuluji k získání nových zkušenností a změně názoru.


Ty si v této oblasti asi největší kretén, kterýho znám, takže je zbytečný se k tomu vyjadřovat... snad jen... myslel sem, že umíš číst. Neumíš. Žádná změna názorů tam není. Takže gratulaci si strč do špic.

P.S:
15 koňový runner opravdu není 10 koňové PCX...

-- 25. 8. 2016 13:11 --


Tohle je až podezřele levné... (pokud odpovídají uvedené informace) Asi se toho chce rychle zbavit...
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod D1.8T 25. 8. 2016 13:51

A já se obával, že se to začíná lepšit. Čekal jsem jestli reakce bude " nabral jsem zkušennosti a změnil názor" nebo to co jsi převedl. Bylo to jen lehce nevyrovnaný, ale mírně jsem favorizoval první variantu. Jsem holt nenapravitelný optimista.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 8. 2016 14:38

D1.8T: ja tedy v pojmu "125 ccm je dostatečný výkonnostní luxus i na silnice první třídy" a pojmu "pod 250 ccm nejde jezdit ani po městě" vidím naprosté rovnítko. Jsi nemocný, že ty ne.
anonymni

Odeslat příspěvekod Lumpo 26. 8. 2016 09:28

Maincoonsback: hele co myslíš tím, že na nejlepší PCX nemá? TO jako, že ta Yamaha se kterou jsem to porovnával je nejlepší? JAko sorry, ale není, řekl bych, že těch nedodělků tam je víc než u PCX. Objektivně vzato u PCX je fakt největším mínusem zadní kotouč a ABS... u nmaxe toho je o dost víc. Navíc PCX dosahoval vyšší top speed - né o mnoho, ale na rovince PCX nebylo problém na 110 dostat, kdežto nmax okolo 105 - 110 jedině s pomocí kopce.

JAk jsem psal, motor u yamahy je živější,ale zase za cenu vibrací, které do dlaní fakt nejsou příjemné.Proti tomu PCX má chod motoru jemnounkej. Srovnal bych to asi jako rozdíl mezi Felicií 1,9D a moderním CR naftákem. Ani jeden z těchto strojů není nejlepší, ani jeden si na to nehraje.. MYslím, že cena odpovídá tomu, co za to člověk dostane. Nic víc, nic mín... A jak už jsem psal, kdybych byl ted před rozhodováním fakt bych nevěděl, jak se rozhodnout. Možná bych vzal nmaxe, ale je to dané taky tím, že PCX už mám okoukané - odzkoušené... NA nmaxu jsem o víkendu celkem najel asi 200km...
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 26. 8. 2016 09:48

Tak já celou dobu mám za to (a netvrdím, že ty), že je podle mnohých PCX to nejlepší na světě. A já prostě celou dobu jen tvrdím, že je PCX výborný malý skůtr, dokonce ho nevnímám jako Low End..., který pro jízdu ve městě těžko hledal soupeře (ale už našel)...

Ale podle mnohých je snad lepší než top skutry ve 125 třídě a to není.

S tebou mám jen problém v tom, že to co já po zkušenostech považuji za poměrně zásadnější než je třeba světlo a slícování plastu ty bagatelizuješ. Ale jako si majitel, dobře.

Ale já třeba bych dnes PCX právě kvůli těm brzdám (a ty úzký kola sem taky nepřekousl, ted mám 120 a 140 a to je prostě úplně jiná stabilita na kolejích a jinde) prostě nekoupil a raději bych koupil Medley, který je podle mne v této kategorii (byť o chlup dražší) lepší ve všem. A i ten Nmax bych zvolil i kvuli tem brzdam (a dospělejší šířce pneu) a o chlup silnějšímu motoru raději nez PCX. Taky se mi Nmax libi vic, byt je mozne ze v mnoha parametrech bude horši nez to PCX.


Jinak... To, že Nmax má třebas i nižší v max a vyšší spotřebu je podle mne dáno právě tou tloušťkou gum..., to dělá v tomto ohledu hodně. PCX je prostě děláno, aby z této věci těžilo maximum... a jak je vidět majitelé už nevidí negativa tohoto opatření.

PCX a to sem psal víckrát bych volil už jen snad jedině jako tu 150, tam mi dává smysl (nic levnějšího v této kubatuře není). Ale ve 125 je třeba aktuální Liberty za stejné peníze jako PCX (a ma navíc ABS a top box, ale není to vodník, což pro stávající majitele PCX bude nepřekousnutelná překážka, vodník je až Medley). A aktuální Liberty vypadá jako lehce zmenšené Beverly.

Co se mi na PCX líbí hodně je ten SS systém. POkud ho používáš, pak chápu, že ti mohou vadit vibrace na jiném skutru...
maincoonsback
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků