Řidičák - Bčko JAWA 50 ?

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MadMack2 19. 3. 2013 20:10

Přesně tak - s řidičákem B na pionýrovi jet nesmíš, ale na tomhle klidně :-)

http://www.aspirit.cz/skutr-piaggio/tri ... aggio-mp3/

Má to 40koní, jede přes 160km/h a je to cajk ...
Zásadně dělám věci po svém! Hmmm, taky to podle toho vypadá.
MadMack2
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 1. 4. 2013 21:04

Děláte v tom bordel!
Důležitý je kdy ten řidičák získal!
Pokud má "starý B" tak může sedlat všechny motocykly 50ccm a ty 125ccm do 11kW s automatickou převodovkou i elektromotocykly.
Pokud má "nový B" tak motocykly do 50ccm a 45km/h konstrukční rychlost bez ohledu na převodovku a do 125ccm a 11kW s automatickou převodovkou včetně elektromotocyklů.

Co se ale týče pionýra 50ccm, tak to je naprosto strašná motorka! Starej nepovedenej dvoutakt, *****í, žere 3L, je to dýchavičný, furt z toho někde prolíná olej, motor je hrozně hlučnej, strašný vibrace, žádný úložný schránky na věci, slabší bubnové brzdy, kroutící se rám, mizerná vyviklávající se přední vidlice, problémy se zapalováním, startováním, málo to svítí, no hrůza! To už je fakt lepší sehnat nějaký ten 125ccm skutr, třeba i jetý a jezdit s ním, než na pionýru. Pokud máte to starý B, když to bylo omezený jen objemem, tak raději volit simsona, to byla nejlepší dvoudobá padesátka, co u nás běžně jezdila a snad i dnes by ještě šly sehnat poslední pojizdné kousky v rozumném stavu.
Naposledy upravil Ondra S. dne 1. 4. 2013 21:20, celkově upraveno 4
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 1. 4. 2013 21:10

Poser se
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 1. 4. 2013 21:14

A já nemám pořád na čem jezdit..... ;-]
Opel Astra ST 1.4T
Škoda Fabia Combi 1.4 TDI
Škoda Favorit GLX
Yamaha Xmax 400

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 1. 4. 2013 21:22

Já bych touhou nevydržel jako ty, chtěl bych to mít doma..
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 1. 4. 2013 21:22

Jestli bude zítra slunko, tak by se snad dalo.
Opel Astra ST 1.4T
Škoda Fabia Combi 1.4 TDI
Škoda Favorit GLX
Yamaha Xmax 400

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 1. 4. 2013 21:28

Chlapi, na motorku je teďka ještě hrozná zima!
Teda dá se, ale musíte nato mít oblečení na motorku, které neprofoukne, nebo pokud ho nemáte, tak se musíte nabalit jak koule, teda pod gatě 7 spodků, 4 svetry a větrovku a pořádný lyžařský rukavice, teplé boty. O tomto vím své, tak mě věřte! Slunko vám moc nepomůže, rozhoduje teplota vzduchu a ta je zatím ještě příliš nízká, takže vyčkejte ještě aspoň týden až 14 dní až se jaro více projeví.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod randomuser 2. 4. 2013 12:17

Ondra S. píše:Děláte v tom bordel! Důležitý je...

Moucha píše:Poser se

Pokaždé mě až dojme, jak poeticky si garážníci dokážou vyznat vzájemnou náklonnost... :D

Ondra S. píše:Pokud má "starý B"...

No jo, Ondro, ale pořád chybí vysvětlení, čím je ten novopečený majitel Béčka natolik handicapovaný, aby nebyl způsobilý řídit jednostopou půldecku s přímo řazenou převodovkou, zatímco jeho starší kolega, se stejným rozsahem vědomostí, ano?

Ondra S. píše:Co se ale týče pionýra 50ccm, tak to je naprosto strašná motorka!

Tak a tohle teda prrr, to bys mě snad i na**al! Chápu, že jsi jinej gang, ale ani germanofilství ti nedává právo takhle hanět národní stříbro československého lehkého průmyslu.
Vedle na efekt stavěného Simsona S51 (zvlášť v provedení enduro) sice může Jawa 21 Sport z Povážských strojární vypadat trochu nedomrle, ale to jen na první pohled. Zcela ignoruješ davy jinochů, ze kterých právě vlastnictví téhle legendy udělalo letní krále návsí. Když jsi totiž zahalen oblakem voňavého modrobílého dýmu, na hlavě padnoucí přilbu typu kokos, doplněnou lyžařskými brýlemi na gumičku, několikrát obkroužil za mohutného burácení nadupaného agregátu památnou lípu před MNV a laškovně zabzučel na nenapodobitelný "klakson" svého stroje, jen málokterá z třináctiletých slečen před prodejnou Jednoty ti dokázala odolat. A kolik dvojic dala doživotně dohromady romantická vyjížďka, spojená s profukem zalepené "dýzny" karburátoru, kartáčováním zaolejované svíčky nebo majstrštykem v podobě nastavení odtrhu pomocí papírku ze Startky, o tom ani nemluvím. Kolikrát tobě osobně vrátila startpáka kopanec při startování? Kolikrát jsi cucákem vlastnoručně přeplavil plovákovou komoru?
Úložný schránky? Na co? Kokos ti z řídítek nikdy nikdo neukrad a klíč na svíčky se šroubovákem byl ozdobou kapsy každých texasek. Náhradní polomotor se žárovkou a lékárnička se u 20-21 vlezl pod kryt před nohama, u 23 jsi měl impozantní kufr mezi nádrží a zadním kolem, ne? Ale připomeň mi, kdepak měl ten východoněmeckej zázrak to vymazlený ouško na aktovku, kterou disponovala jak 20, tak 21?
Strašný vibrace a hlučnej motor? Dovol, abych se zasmál: ha, ha - mládě Harleje má snad tiše pšoukat a vrnět, jako Simák scooter, ne? Tři koně a hříbě se holt krapet vzpínaj a umějí zaržát, chlap to snese.
Bubnový brzdy - člověče, nechtěl bys šestipístkový kotouče? Vždyť to na tachu ukazovalo 70 s větrem v zádech, v 60°klesání a 2 vteřiny předtím, než se ukroutil bowden od tacha! Na rovince jsi zabrzdil vietnamkou levé nohy...
No nic, Simsonům a MZetám čest, ale na pionýry buď taky hodnej - zaslouží si to!


Ondra S. píše:Chlapi, na motorku je teďka ještě hrozná zima!

Na tomhle se dá i teď:
Obrázek
randomuser
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 2. 4. 2013 12:25

Vehnal jsi mi slzy do očí a začalo mě bolet o výfuk spálené lýtko. :D
Zdeněk Málek
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod randomuser 2. 4. 2013 12:32

No tak ale nemám pravdu? Zažiješ tohle se sterilní, kultivovanou japonkou?
randomuser
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 2. 4. 2013 12:39

No nezažiješ! :D

Ještě i teď, když nostalgicky zavřu oči, vidím snop jisker létajících od krytů, když se někdo v zatáčce zapomněl a víc to naklonil. :D
Zdeněk Málek
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 2. 4. 2013 12:55

já měl taky Jawu 21 ve 14 a lítal jsem na ní všude od 15 i když jsem měl jen Am ..
nejlepší zážitky když se člověk nevešel do zatáčky a škrtal stupačkou :D
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod randomuser 2. 4. 2013 13:10

Zdeněk Málek píše:Ještě i teď, když nostalgicky zavřu oči, vidím snop jisker...

Jj, pachuť MIXu na jazyku při čištění trysky, omamná vůně spáleného oleje, žár kolem kotníků, rychlej pruh na kokosu, strhaný závity napínáku řetězu, štípané hubičky od kolem letících much, ovádů a včel, divoce bušící srdce, když se ručička tachometru líně, ale přece přehoupla přes bájných 50 a mohl jsi zvednout konečně nohy z asfaltu, sevřené hýždě, když zpoza popelnic do jízdní dráhy náhle vstoupil soudruh příslušník se vztyčeným terčíkem - dodnes mi vrtá hlavou, jak se mohli dozvědět, že rády praskaj bowdeny od tacha a nový se blbě sháněj? Platili jsme pade snad každý léto... :hm
Moucha píše:...když se člověk nevešel do zatáčky a škrtal stupačkou

Nj, vidíš - ty návlečky se taky často měnily - a na rukojeti se navlíkali "ježci", pamatujete?
randomuser
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 2. 4. 2013 20:39

randomuser píše:
Ondra S. píše:Pokud má "starý B"...

No jo, Ondro, ale pořád chybí vysvětlení, čím je ten novopečený majitel Béčka natolik handicapovaný, aby nebyl způsobilý řídit jednostopou půldecku s přímo řazenou převodovkou, zatímco jeho starší kolega, se stejným rozsahem vědomostí, ano?

Odpověď:
Je to proto, že dříve se dávalo k B sk. i malý motocykl do 50ccm bez omezení konstrukční rychlosti. Když se měnily pravidla, tak ti nemohou najednou dát méně, než jsi měl, tak máš pak A1 omezeno 50ccm, což znamená že můžeš řídit jakoukoliv 50ccm motorku bez omezení konstrukční rychlosti a s jakoukoliv převodovkou.

randomuser píše:
Ondra S. píše:Co se ale týče pionýra 50ccm, tak to je naprosto strašná motorka!

Tak a tohle teda prrr, to bys mě snad i na**al! Chápu, že jsi jinej gang, ale ani germanofilství ti nedává právo takhle hanět národní stříbro československého lehkého průmyslu.

Já teda rozhodně nejsem germanofil!!! Za stříbro československého lehkého strojírenského průmyslu rozhodně nepovažuji pionýry, ale právem za ně považuji JAWA 90 roadster a JAWA 90 cros. Tento lehký motocykl měl dvoudobý motor s rozvodem šoupátkem, 5 rychlostní převodovku a celkově svou pokrokovou koncepcí předběhl dobu svého vzniku, možná proto se jich moc neprodalo, škoda. Ale i dnes se jich ještě několik dochovalo a oproti fichtlovi je to teda jak "nebe a dudy"!
randomuser píše:Vedle na efekt stavěného Simsona S51 (zvlášť v provedení enduro) sice může Jawa 21 Sport z Povážských strojární vypadat trochu nedomrle, ale to jen na první pohled. Zcela ignoruješ davy jinochů, ze kterých právě vlastnictví téhle legendy udělalo letní krále návsí. Když jsi totiž zahalen oblakem voňavého modrobílého dýmu, na hlavě padnoucí přilbu typu kokos, doplněnou lyžařskými brýlemi na gumičku, několikrát obkroužil za mohutného burácení nadupaného agregátu památnou lípu před MNV a laškovně zabzučel na nenapodobitelný "klakson" svého stroje, jen málokterá z třináctiletých slečen před prodejnou Jednoty ti dokázala odolat. A kolik dvojic dala doživotně dohromady romantická vyjížďka, spojená s profukem zalepené "dýzny" karburátoru, kartáčováním zaolejované svíčky nebo majstrštykem v podobě nastavení odtrhu pomocí papírku ze Startky, o tom ani nemluvím. Kolikrát tobě osobně vrátila startpáka kopanec při startování? Kolikrát jsi cucákem vlastnoručně přeplavil plovákovou komoru?
Úložný schránky? Na co? Kokos ti z řídítek nikdy nikdo neukrad a klíč na svíčky se šroubovákem byl ozdobou kapsy každých texasek. Náhradní polomotor se žárovkou a lékárnička se u 20-21 vlezl pod kryt před nohama, u 23 jsi měl impozantní kufr mezi nádrží a zadním kolem, ne? Ale připomeň mi, kdepak měl ten východoněmeckej zázrak to vymazlený ouško na aktovku, kterou disponovala jak 20, tak 21?
Strašný vibrace a hlučnej motor? Dovol, abych se zasmál: ha, ha - mládě Harleje má snad tiše pšoukat a vrnět, jako Simák scooter, ne? Tři koně a hříbě se holt krapet vzpínaj a umějí zaržát, chlap to snese.
Bubnový brzdy - člověče, nechtěl bys šestipístkový kotouče? Vždyť to na tachu ukazovalo 70 s větrem v zádech, v 60°klesání a 2 vteřiny předtím, než se ukroutil bowden od tacha! Na rovince jsi zabrzdil vietnamkou levé nohy...
No nic, Simsonům a MZetám čest, ale na pionýry buď taky hodnej - zaslouží si to!

Vyjadření:
Nadávám na něho kvůli špatné osobní zkušenosti a nešťastné řešení některých funkčních částí na pionýru nedokážu nevidět, ale rozhodně nejsem germanofil!!! Co se týče machrování, nikdy jsem s tím žádnou holku nezaujal, tak nevím, ale mě tohle prostě nefungovalo a to byl jinak docela hezkej pionýr s liťákana, žádný vrak.
Tak toho pionýra typ 21 jsem náhodou osobně několik let měl. Je fakt, že jsem se na něm naučil jezdit a začínal s motorismem vůbec v 16 letech, ale užil jsem si s ním také plno problémů. Byl to kus z roku 1969 a koupil jsem ho od spolužáka. Užil jsem si s tím ohromné problémy se zapalováním, především kondenzátorem, ta potvora nechtěla startovat a kkyž už chytla a jela, tak abych trnul, kde mě ten krám nechá. Nakonec, když motor vydechl a nechtěl už vůbec startovat, tak jsem ho zgenerálkoval, jinak bych ten zázrak musel vyhodit celej! Stálo to tenkrát dost peněz, nechal jsem udělat motor, dával novou klikovku s ložiskama, spojku, oba řetězy, výfuk, válec, píst s kroužky i zapalování s magnetem 30W i cívku, abych se s tím už nemusel rozčilovat. Také přední vidlice dostala nové kluzné silony, jenže i tak se při prudším zabrždění přední brzdou kroutila, obě gumy jsem vyměnil. Musel jsem to zabíhat už s moderními minerálními oleji Valvoline, ale stejně to furt nějak nebylo ono a to mě vzhledem k té velké investici dost rozčilovalo. Také ten výkon toho dvoutaktu se mi zdál malý v porovnání se simsonem v autoškole. Kdybych tehdy začal brousit a leštit přepouštěcí kanály, možná by to bylo bývalo lepší, ale sériově to byla bída. Také jsem natahal komplet novou elektriku, dal novou parabolu, spínací skříňku i přední žárovku 25W, nový tachometr s lankem a dobastlil k tomu podsvícení na žárovičku ze zadního světla jízdního kola, co se dávala k dynamu. Také jsem si dobastlil malinký podsedlový kastlík na svíčku, hadr, drobné nářadí z naohýbaného a spájeného plechu. Motorka mě ale pořád spíš rozčilovala, než aby mi dělala radost, což vzhledem k investici bylo v značném nepoměru. Nakonec jsem ho prodal kamarádovi a ten ho za chvíli také poslal do světa neznámo kam.
Dnes bych se vyprdnul na opravování mizerného 50ccm motoru a pokusil se raději sehnat motor Jawa 90 s 5 kvaltem, který by po drobných úpravách úchytů a karoserie do rámu měl pasovat a aspoň po výkonové stránce bych si už nemohl stěžovat, protože by to jelo už i ve dvou slušně.
Toto byl můj pionýr:
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků