E - skůtr

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod caprighia 3. 6. 2008 16:20

apropo, někdo to srovnával se skútrem 50 ccm...už jste viděli padesátku, která by vydržela 100 tis. km ??
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 3. 6. 2008 16:21

Vladik: Buď šlo o život, nebo o peníze. Záleží na který typ ropného magnáta narazili :'(
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 3. 6. 2008 17:15

Vladik píše:A viděli jste tenhle dokument?

http://lones.blog.auto.cz/0802

Je to velmi zajímavé. Cenově dostupné auto tu bylo ale zlikvidovali ho a ani logicky nevysvětlili proč. Dojezd byl slušnej, spolehlivost také, ale místo toho téměř všechna auta sešrotovali a začali prosazovat vodíková auta, která jsou složitější než benzínová.


Jo konspiracni teorie jsou vzdycky popularni. Jinak je samozrejme velmi pravdepodobne, ze koncern GM, ktery je momentalne dost v hajzlu a ma problemy s japonskou konkurenci sedi na prevratne technologii, ktera by mu umoznila ovladnout trh s automobily, akorat si ji nechava pro sebe, aby potesil arabske sejky. :mrgreen:
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod supec 3. 6. 2008 18:17

taky se mi to nezdá, i když si dokážu představit, jak může bejt nepříjemnej někdo, komu jde o takový prachy...
supec
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod supec 25. 7. 2008 23:10

http://www.ceskyelektromobil.cz/forum/post13.html

tady jsou nějaký zkušenosti se skůtrem...

Skůtr jsem koupil cca před měsícem, ale vzhledem k povinnostem jsem začal jezdit teprv před pár dny. Chtěl bych se podělit o první dojmy:
První věc, která mě zarazila, bylo to, že skůtr není, jak naznačují informace na akumoto.cz, české výroby. V technickém průkazu je totiž v kolonce výrobce uvedeno "Xinling" a typ "TXD800A". Dokonce jsem to pak našel na nějaké čínské stránce i se specifikacemi -ty se však (naštěstí) prakticky shodují s údaji na akumoto.cz. Takže není asi úplně pravda to, co odznělo v recenzi na Primě - že skůtr je z čínských a tchajwanských součástek skládán v Čechách :?

Nu, je to čína, ale naštěstí mohu říct, ačkoli k dnešnímu dni má skůtr najetých pouze 63km, tak to celkem dobře chodí a jsem s tím prakticky spokojenej :D Čtyřicetikilometrová rychlost na běžné vození po městě bohatě stačí (po větru to dá i 45 :D) Akorát pérování mi přijde trochu tvrdé - možná proto že mám jenom kolem 60kg (ve dvou jsem na tom zatím s nikým nejel) A zadní kotoučová brzda celkem dost píská, ale to se snad časem vychodí. Ten alarm, co to má je taky užitečnej, myslel jsem že to bude nějaká malinká slaba sirénka, ale ono to kupodivu celkem hlasitě řve, když se to aktivuje.

Už se mi dokonce včera stalo, že jsem nechtěně vybil skůtr úplně (nu ručka baterek byla v polovině, myslel jsem že 7+7km vyjížďku to ještě zvládne, ale nezvládlo), až tak, že začala pracovat zřejmě nějaká podpěťová ochrana baterek, protože motor se periodicky zapínal a vypínal. Naštěstí jsem domů nějak dojel, dal jsem to na nabíječku, ta se pěkně zapla a já odešel. Bylo to již večer. No a ráno jsem přišel do garáže, koukám - nabíječka nesvítí (pokud je v elektrice má svítit zeleně a když nabíjí tak červeně). Skůtr byl ale nabitej. Zavolal jsem tedy do Akumoto, že co s tím je. Jelikož se značně zabývám elektrotechnikou (studuji to), poradili mi rozšroubovat nabíječku (prý se tím záruka neporuší) a podívat se na pojistku. Ta ale byla v pořádku, na to mi sdělili že jestli mám zájem, pošlou mi na adresu nabíječku novou (předpokládám že zdarma, protože samozřejmě 2 roky záruka) a já bych poslal vadnou nabíječku jim. Rozhodl jsem se však, ze zkusím nabíječku spravit sám. Všiml jsem si (mimo toho že to fakt vypadá uvnitř jako typická čínská konstrukce - přehnaně levně, ošklivě, nespolehlivě) několik zčernalých míst, kolem některých součástek - výkonových odporů jedné diody. Nakonec jsem došel na to, že zřejmě z nějakého důvodu se to přehřálo, a zjistil jsem že je především vadný řídící šváb KA3842A, který řídí spínaný zdroj. Na napájecím pinu (Vcc) měl totiž přes 90V a maximum má být 30V). Vyměnil jsem ho za UC3842N, který kupodivu a naštěstí mají v ČR všude, přidal mu mezi Vcc a zem ochranné zenerky 27v (pro jistotu tři po 1,3W paralelně) vyměnil jsem nafouklé výst. filtrační elektrolyty (nafouklé zřejmě proto, že jsou těsně při 3W výstupním zatěžovacím odporu - být tím čínským inženýrem co to navrhoval, tak nejspíš vrátím diplom), ten odpor jsem přemístnil dál od těch kondíků, pak jsem ještě přidal nějaké svitkové filtrační kondíky na vstup (jelikož je to 200W spínaný zdroj a nebyly tam ŽÁDNÉ (!!!) odrušovací prvky na vstupu) a k tomu UC-čku 100n bypass Vcc, a zas to chodí. Tu opravu jsem dokončil asi teprve před hodinou, teď se skůtr již znovu nabíjí. Věřím, že už nabíječka neodejde.
Chtěl bych říct, že to, že se nabíječka porouchala není asi vina firmy Akumoto, možná to byl jenom vadný jeden kus, nebo já nevím co. Každopádně mi ihned nabídli novou. Už to neřeším, jsem rád že to jede a můžu se vozit dál :)
supec
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr1968 26. 7. 2008 05:35

Ano.Takto se zachová správný Čech. Opraví si to to sám a nevotravuje :D Popis a schema pošli do Číny. Třeba tě angažují 8-P
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 26. 7. 2008 08:48

Me by zajimalo vic o tom kolik to ma v realu dojezd a hlavne dlouhodoby zkusenosti.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 26. 7. 2008 09:28

mikicz píše:
Vana666 píše:
mikicz píše:...elektromotor má konstantní točivý moment od 0 do max...
tímhle bych si úplně jistý nebyl

čekal jsem, který vana, nebo marc se ozve...

Sem to včas nezachytil. :mrgreen: Ale osobně se vzhledem k principu elektromotoru přikláním spíše k tezi, že moment je tam opravdu konstantní. Alespoň z hlediska teoretického. A hlavně "Lavor" tvrdí něco jiného, tak bude alespoň legrace. ;-)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod supec 26. 7. 2008 12:45

Me by zajimalo vic o tom kolik to ma v realu dojezd a hlavne dlouhodoby zkusenosti.

dojezd popisuje, dlouhodobý zkušenosti nemá nikdo.

Samozřejmě, asi jsem se měl vyjádřit jasněji - ten asi 14km výlet následoval až po výdatném jezdění po městě, což bylo asi 20km. A také akumulátor nemá ještě plnou kapacitu, jak jsem byl poučen při předání skůtru - plnou kapacitu akumulátory dosáhnou po několika desítkách nabití. Já to vím... ale přesto jsem prostě doufal že těch 14 to ještě zvládne.
Jinak dnes jsem si v té souvislosti všiml a potvrdil zajímavé věci - do rána jsem skůtr nechal plně nabít, pak přes den jsem si udělal výlet - podle tachometru 28km, a ručka "paliva" byla na konci výletu v polovině. To znamená, že když je ručka v polovině, zbývá v akumulátorech ne polovina kapacity, ale už asi jenom čtvrtina. Takže to mě také popletlo předtím - ručka byla v polovině (při ustálené cca 35km/h rychlosti), tak jsem myslel, že v akumulátorech je ještě polovina (na 20km) Ale byla jenom asi čtvrtina (na 10km). Proto to těch 14km nezvládlo. Takže teď když už to vím, je snadné se podle toho řídit.
Matej


Ano.Takto se zachová správný Čech. Opraví si to to sám a nevotravuje :D Popis a schema pošli do Číny. Třeba tě angažují

taktak, je to hrůza, nejhorší na tom je, že takhle může vypadat taky zbytek elektroniky v motorce.
supec
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Kibitz 26. 7. 2008 13:13

kdyz to bude mit dojezd aspon 50km pri rychlosti 60km/h a vyplati se to ekonomicky, pak to bude do mesta super. A kdyz to bude jezdit 90 s dojezdem 100, tak si to poridim :-)
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 26. 7. 2008 13:35

Kibitz: Souhlas. Ovšem pak už chybí jen ta Popelka ;)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod supec 26. 7. 2008 17:53

Kibitz píše:kdyz to bude mit dojezd aspon 50km pri rychlosti 60km/h a vyplati se to ekonomicky, pak to bude do mesta super. A kdyz to bude jezdit 90 s dojezdem 100, tak si to poridim :-)


tohle má rychlost 60km/h a dojezd (za ideálních podmínek) 70km.
90km/h s dojezdem 100 by chtělo větší motor a víc akumulátorů, to už by se tam za rozumnej peníz nevešlo (za předpokladu Pb aku). Takový e-motorky existujou, ale stojej mnohem víc a jak píšeš, do města to není potřeba.
supec
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Kibitz 13. 3. 2010 17:23

To je zlomový okamžik, kdy se z motorky stává prostředek s nekonečným dojezdem," míní Drahovzal. Zároveň stoupla i životnost baterií, podle něj se téměř rovná životnosti benzinového motoru. "Dříve jste museli vyměnit v době životnosti motorky třeba pět akumulátorů. Dnes vydrží od 30 000 do 70 000 kilometrů, což je doba životnosti celé motorky," míní.


ze bych si kazdy rok koupil novyho skutra :hm
zdroj http://auto.idnes.cz/lide-setri-za-benz ... otorky_fdv
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod JardaB 1. 5. 2014 16:31

25 tisic ecek... to staci ;-)
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků