Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
Vladik píše:A viděli jste tenhle dokument?
http://lones.blog.auto.cz/0802
Je to velmi zajímavé. Cenově dostupné auto tu bylo ale zlikvidovali ho a ani logicky nevysvětlili proč. Dojezd byl slušnej, spolehlivost také, ale místo toho téměř všechna auta sešrotovali a začali prosazovat vodíková auta, která jsou složitější než benzínová.
Skůtr jsem koupil cca před měsícem, ale vzhledem k povinnostem jsem začal jezdit teprv před pár dny. Chtěl bych se podělit o první dojmy:
První věc, která mě zarazila, bylo to, že skůtr není, jak naznačují informace na akumoto.cz, české výroby. V technickém průkazu je totiž v kolonce výrobce uvedeno "Xinling" a typ "TXD800A". Dokonce jsem to pak našel na nějaké čínské stránce i se specifikacemi -ty se však (naštěstí) prakticky shodují s údaji na akumoto.cz. Takže není asi úplně pravda to, co odznělo v recenzi na Primě - že skůtr je z čínských a tchajwanských součástek skládán v Čechách :?
Nu, je to čína, ale naštěstí mohu říct, ačkoli k dnešnímu dni má skůtr najetých pouze 63km, tak to celkem dobře chodí a jsem s tím prakticky spokojenej Čtyřicetikilometrová rychlost na běžné vození po městě bohatě stačí (po větru to dá i 45 ) Akorát pérování mi přijde trochu tvrdé - možná proto že mám jenom kolem 60kg (ve dvou jsem na tom zatím s nikým nejel) A zadní kotoučová brzda celkem dost píská, ale to se snad časem vychodí. Ten alarm, co to má je taky užitečnej, myslel jsem že to bude nějaká malinká slaba sirénka, ale ono to kupodivu celkem hlasitě řve, když se to aktivuje.
Už se mi dokonce včera stalo, že jsem nechtěně vybil skůtr úplně (nu ručka baterek byla v polovině, myslel jsem že 7+7km vyjížďku to ještě zvládne, ale nezvládlo), až tak, že začala pracovat zřejmě nějaká podpěťová ochrana baterek, protože motor se periodicky zapínal a vypínal. Naštěstí jsem domů nějak dojel, dal jsem to na nabíječku, ta se pěkně zapla a já odešel. Bylo to již večer. No a ráno jsem přišel do garáže, koukám - nabíječka nesvítí (pokud je v elektrice má svítit zeleně a když nabíjí tak červeně). Skůtr byl ale nabitej. Zavolal jsem tedy do Akumoto, že co s tím je. Jelikož se značně zabývám elektrotechnikou (studuji to), poradili mi rozšroubovat nabíječku (prý se tím záruka neporuší) a podívat se na pojistku. Ta ale byla v pořádku, na to mi sdělili že jestli mám zájem, pošlou mi na adresu nabíječku novou (předpokládám že zdarma, protože samozřejmě 2 roky záruka) a já bych poslal vadnou nabíječku jim. Rozhodl jsem se však, ze zkusím nabíječku spravit sám. Všiml jsem si (mimo toho že to fakt vypadá uvnitř jako typická čínská konstrukce - přehnaně levně, ošklivě, nespolehlivě) několik zčernalých míst, kolem některých součástek - výkonových odporů jedné diody. Nakonec jsem došel na to, že zřejmě z nějakého důvodu se to přehřálo, a zjistil jsem že je především vadný řídící šváb KA3842A, který řídí spínaný zdroj. Na napájecím pinu (Vcc) měl totiž přes 90V a maximum má být 30V). Vyměnil jsem ho za UC3842N, který kupodivu a naštěstí mají v ČR všude, přidal mu mezi Vcc a zem ochranné zenerky 27v (pro jistotu tři po 1,3W paralelně) vyměnil jsem nafouklé výst. filtrační elektrolyty (nafouklé zřejmě proto, že jsou těsně při 3W výstupním zatěžovacím odporu - být tím čínským inženýrem co to navrhoval, tak nejspíš vrátím diplom), ten odpor jsem přemístnil dál od těch kondíků, pak jsem ještě přidal nějaké svitkové filtrační kondíky na vstup (jelikož je to 200W spínaný zdroj a nebyly tam ŽÁDNÉ (!!!) odrušovací prvky na vstupu) a k tomu UC-čku 100n bypass Vcc, a zas to chodí. Tu opravu jsem dokončil asi teprve před hodinou, teď se skůtr již znovu nabíjí. Věřím, že už nabíječka neodejde.
Chtěl bych říct, že to, že se nabíječka porouchala není asi vina firmy Akumoto, možná to byl jenom vadný jeden kus, nebo já nevím co. Každopádně mi ihned nabídli novou. Už to neřeším, jsem rád že to jede a můžu se vozit dál
mikicz píše:Vana666 píše:tímhle bych si úplně jistý nebylmikicz píše:...elektromotor má konstantní točivý moment od 0 do max...
čekal jsem, který vana, nebo marc se ozve...
Me by zajimalo vic o tom kolik to ma v realu dojezd a hlavne dlouhodoby zkusenosti.
Samozřejmě, asi jsem se měl vyjádřit jasněji - ten asi 14km výlet následoval až po výdatném jezdění po městě, což bylo asi 20km. A také akumulátor nemá ještě plnou kapacitu, jak jsem byl poučen při předání skůtru - plnou kapacitu akumulátory dosáhnou po několika desítkách nabití. Já to vím... ale přesto jsem prostě doufal že těch 14 to ještě zvládne.
Jinak dnes jsem si v té souvislosti všiml a potvrdil zajímavé věci - do rána jsem skůtr nechal plně nabít, pak přes den jsem si udělal výlet - podle tachometru 28km, a ručka "paliva" byla na konci výletu v polovině. To znamená, že když je ručka v polovině, zbývá v akumulátorech ne polovina kapacity, ale už asi jenom čtvrtina. Takže to mě také popletlo předtím - ručka byla v polovině (při ustálené cca 35km/h rychlosti), tak jsem myslel, že v akumulátorech je ještě polovina (na 20km) Ale byla jenom asi čtvrtina (na 10km). Proto to těch 14km nezvládlo. Takže teď když už to vím, je snadné se podle toho řídit.
Matej
Ano.Takto se zachová správný Čech. Opraví si to to sám a nevotravuje Popis a schema pošli do Číny. Třeba tě angažují
Kibitz píše:kdyz to bude mit dojezd aspon 50km pri rychlosti 60km/h a vyplati se to ekonomicky, pak to bude do mesta super. A kdyz to bude jezdit 90 s dojezdem 100, tak si to poridim
To je zlomový okamžik, kdy se z motorky stává prostředek s nekonečným dojezdem," míní Drahovzal. Zároveň stoupla i životnost baterií, podle něj se téměř rovná životnosti benzinového motoru. "Dříve jste museli vyměnit v době životnosti motorky třeba pět akumulátorů. Dnes vydrží od 30 000 do 70 000 kilometrů, což je doba životnosti celé motorky," míní.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků