od pech. 15. 11. 2018 18:13
To dokazuje totální neschopnost, šlendrián a tupost bratrstva kočičí pracky od bobří řeky...
Vyrobili dva totální bastardy, pak udělali dakara, ten vypadal natolik divně že zjistili že se to může lidem líbit, ale laciný kupovaný jednoválec z endura v cestovním rámu je prostě *****... Za dvě kila jdou koupit normální motorky podobných výkonových parametrů, ale se skutečnou zárukou, bez problémů se spolehlivostí. Když ti prodejce Jawy řekne že to stejně nebude jezdit dřív, než navšťívíš pana elektrotechnika, který je schopen to s náklady cca 10kkč uvést do provozuschopného stavu schopného spolehlivě fungovat... Ve skanzenu to dělají natolik mizerně, že když udělali sraz Majetelů Jawy 660, sjelo se jich deset a 8 z nich ráno nenestartovalo a jejich stroje resuscitoval právě zmíněný elektrotechnik, který jakožto fanda Jawy si jednu z nich koupil a zkušenosti z toho jak musel předělat elektriku nyní využívají ti ostatní nešťastníci kteří k němu vozí svoje Jawy na předělání instalace aby se vůbec povozili.... On byl ve fabrice a měl konzultaci s nima a říkal jim co je tam všechno blb ě a jak to předělat, aby to dobře fungovalo... Oni mu řekli že s tím nebudou dělat nic... že už ty svazky mají nakoupené a že si to ti lidi kvůli štemplu na nádrži stejně koupí a pošlou ho za ním.... Možná tomu budete mít problém uvěřit, ale je to tak...
Jawa mívala skvělé jméno kdysi, dělala sice jednoduché a nepříliš výkonné, ale pohledné, účelné a poměrně spolehlivé werky... pak to pomalu upadalo tím že přestali rozvíjet koncept a ujel jim vlak, tak trochu i proto že hlavní zákazních o to moc nestál... Nadává se na komunisty že zabili Jawu.. ale i jako pravičák jsem přesvědčen že nikoliv, kupovali od nich kvanta motorek, které sloužily, takže ano, Jawa nebyla moc na chlubení, ale na ježdění... Logan motocyklového světa.. To je pořád celkem uspokojivá reference a bez komančů by to chcíplo nejspíš ještě dřív, stejně jako mnoho britských a italských značek, které nestačili svoji produktivitou a vývojem na to, že se mezitím Japonci naučili dělat motorky dobře, nakonec ještě o něco lépe než my tady v evropě a přesto poměrně lacino... Takže bez vývozu miliard kusů čtvrté modernizace Janečkovy motorky vyvinuté za války by to celé chcíplo klidně o nějakých 10-15 let dřív... Dneska je z toho dotační žumpa, produkující za rok pár kusů takřka nepojízdných šrotů a překopávání čínské motorky Shineray 400 tak, že z ní vezmou původní oblou nádrž co k jejímu retro designu sedí, naperou tam ohavnou nádrž ze hrocha na kozích nožičkách (J634) a prodávají to jakože je to Jawa... Ten Shineray se prodává pod dalšími několika značkami po celé evropě... Napadlo je to 10 let potom co je ta motorka na evropském trhu... Jawy se do indie nejdřívě prodávaly, později i licenčně vyráběly, nejprve pod původním označením, později jako Yezdi, takže oživit značku Jawa pro indický trh může zafungovat... Především proto že na ní pořád v dobrém vzpomínají a dobře to vypadá, retro je v kursu a tohle je pěkně nadesignované.. Kvalita výroby nebude úplně 1A třída u indiánů, ale horší než originální výplod od Jawy to nebude... Myslím že bude srovnatelná se Shinerayem, který jakožto jen málo napadený kutilskou partou od bobří řeky celkem dobře funguje....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem