No ona I/23 je v poslední době hodně v kurzu. Ta modrá OI tam řádí často, naštěstí mám na ní celkem slušnou detekci. Jinak u čerpačky a na té křižovatce jsem je už viděl taky.
To je jednoduchý - hodně lidí se naučilo to přejíždět rychle, protože to potom "přeletí", někdo má měkkej podvozek a širokej profil kol atd... A hlavně ten radar je namířenej, aby měřil auta cca 40 m před přejezdem, kde všichni teprve zpomalujou i kdyby měli jet těch 20 na něm, tak těch 40 m předtim jedou třeba 70 a už šup, naplnili přestupek, protože je to od přejezdu až 50 m před přejezdem platí 50.
Ikdyž tady bych rád upozornil na nejednoznačnou formulaci zákona:
Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.
To znamená, že by mohl nastat stejnej případ jako nedodržování rychlosti v historii - v zákoně bylo o kolik nesmí řidič překročit, ale nebylo tam už kouzelný slůvko do nebo více než. Takže se muselo pokutovat obecně podle písmena l), podle kterýho bylo možný pokutovat za všechno krom přímo vyjmenovanejch tvrdších sankcí v přestukovym zákoně.
Takže tady by musel radar měřit pouze na vzdálenost 50 m před přejezdem nebo přímo na přejezdu (na snímku je jak daleko je měřenej objekt), aby dotyčnej mohl dostat pokutu. Jakmile by jel nad 50 ve vzdálenosti 1-49 m před přejezdem, tak podle mě by to ve správnim musel vyhrát.