Tuning a STK - nová úprava 2016

Vše o doplňcích na auto, chiptuning.

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Pajjoun 24. 5. 2016 21:44

enthusiastic.driver píše:Aha, takže funkční tuning = pouze homologované díly. To ale nejsou téměř žádné. A zkoušeli jste si někdy něco nechat zapsat v tomto čurakistánu? Zkuste.. Reálně to je nemožné. Až půjde díly s TUV certifikátem nebo jiným EU ekvivalentem bez problému nechat dopsat do TP, nebudu mít nic proti vyhazování za nezapsané úpravy - realita je však taková, že se sebemenší pičovinou tě pošlou pro individuální homologaci do Dekry. A vyhodit deseti až statisíce za zápis komponenty za desetinu ceny, to je asi krávovina, že?

Máš cca přehled, kolik vyjde dopsat podvozek?
Mně bylo řečeno, ať si posunu technickou na květen a za dva roky se snad zase najde cestička. Že prej u nás něco zapisovat je drahý, náročný a jediný co mě čeká jsou klacky pod nohama.
Jediný s čim se plánuju poprat je značka vlevo.. Na to už je vyšlapaná cestička.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 5. 2016 21:46

Neni jednodussi tu znacku na STK nejak pridelat doprostred?
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 24. 5. 2016 21:48

enthusiastic.driver píše:No, kamaráda vyhodili za opletené brzdové hadice... jiného chtěli vyhodit za nesériový výfuk (žádná roura z pekel), nakonec je ukecal, že na jeho specifický vůz už se originální výfuk sehnat nedá...

Můj čas je příliš drahý, než abych to tam jel zkusit, takže to mám domluveno "s podporou"...

Takze cerny trh nabira na obratkach jako s kazdym omezenim rostouciho statu. Skvele.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 24. 5. 2016 21:51

JardaB píše:Neni jednodussi tu znacku na STK nejak pridelat doprostred?

Spíš ne. Nenchi nikam vrtat a maska je součást kapoty.
Ale to teď neřešim kvůli technický, ta bude bez zápisu značky. Spíš do budoucna.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 5. 2016 21:59

Jelass píše:Tak co si budeme povidat, funkcni tuning pouziva homol. dily. Jenze dost jich je homol. v USA nebo v Jap. :))


je obecny mytus ze homologovany dil muzes na aute pouzit. Je treba vnimat dvoji "homologaci" ta prvni to typice TUV apod. je o tom, ze dil projde zkusebnami a dostane povoleni jej pouzivat v provozu na pozemnich komunikacich. Nicmene to porad neznaemna, ze jej muze clovek pouzit na aute jen tak. Ten dil musi byt primo schvalen pro pouziti na konkretni auto, v podstate po instalaci je treba projit "homologaci" celeho auta s tim dilem a az potom, je to legalni.

Takze neni problem koupit kridlo na kufr s TUV to je to nejmensich, takovyhc je milion. Problem je, ze ani tak jej na aute nelze mit, pokud to neschvali urady.
anonymni

Odeslat příspěvekod enthusiastic.driver 24. 5. 2016 22:52

Jenže v Německu ti to ten úřad schválí ve většině případů bez problému... tady ne...

pajjoun: pokud si pamatuju dobře tak 80 nebo 90 tisíc... na stránkách dekry máš ceník a nějaké tabulky co všechno musíš absolvovat pro tu kterou komponentu...
N7A-->BP-4W-->M52B28-->M52B28TU + B204i-->BP-Z3_charged + H22A5-->BP-Z3_charged + TU5-J4-->BP-Z3_charged + Z16LER --> MZR LF-VE + C26NE
enthusiastic.driver
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 24. 5. 2016 22:57

Zdejsi prisnost taky uplne nechapu...
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 24. 5. 2016 23:06

enthusiastic.driver píše:Jenže v Německu ti to ten úřad schválí ve většině případů bez problému... tady ne...

pajjoun: pokud si pamatuju dobře tak 80 nebo 90 tisíc... na stránkách dekry máš ceník a nějaké tabulky co všechno musíš absolvovat pro tu kterou komponentu...

Dík. Kouknu tam. Je to celkem masakr teda.


A k tý homologaci. Není to tak, že jak píše goes je to schválený pro provoz obecně. Pak to lepší výrobci nechají homologovat pro dané model. A jde to použít pak na všechny stejný auta? A v Německu to stačí, u nás ne a je třeba individuálně?
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 5. 2016 23:10

paj: ne, nestaci to, ze to je pro dane auto, musi to byt pro konkretni kus. Je to stejne, jako kdyz nekdo vyrobi kola. Ty necha homologovat a lze je pouzivat. Nicmene jejich rozmer nemas v TP, takze i kdyz jsou schvalena, nemuzes je pouzivat, dokud je nezapises. To stejne kridlo. To by to auto musela s tim kridlem homologovat automobilka v podstate jako prislusenstvi, jinak bys mel jit a nechat si ho schvalit primo na tvojim aute.
anonymni

Odeslat příspěvekod karf 25. 5. 2016 08:14

goes: myslíš to tak, že v případě jakýchkoliv dílů by postup měl být stejný jako třeba v případě tažného zařízení? K tomu servis dodává také homologační certifikát a doklad o montáží, s tím se jede na evidenčku a pak na úřad. To mi přijde imho jako hloupost. V techničáku se nic jako "křídlo" nepíše. U motorek je to třeba tak, že můžeš vyměnit zrcátka, blinkry, výfuk atd za jiný díl, který ale musí mít homologaci. V případě toho výfuku je to tak, že je u něho napsáno, že je homologovaný přímo na daný typ motorky, ale u ostatních dílů se jedná o univerzály, které jsou zaměnitelné...
karf
Nováček

Odeslat příspěvekod Baribal666 26. 5. 2016 13:41

prošlo mi rukama opravdu mnoho techničaku ale nikdy sem tam neviděl zapsanou jedinou tuningovou věc, opravdu si myslíš že je to nutný ... ?
Baribal666
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T-outback 26. 5. 2016 16:45

Me by spise zajimalo, kdysi byl rozhovor na toto tema s nejakym manikem z STK, myslim na ineco. A on rikal, ze jak na aute nebudou originalni dily nebo zapsane neoriginalni, tak neprojde technickou.
Docela by me zajimalo, jak budou resit aftermarket, to jako koupim treba tlumice KYB a neprojdu technickou, ze tam neni original Subo? Nebo treba brzdove kotouce, pouziju ATE Powerdisc, na krerych je diky drazce videt, ze nejsou original, tak musi byt taky zapsane?
T-outback
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod zamis 27. 5. 2016 14:02

Já myslím, že se tady pořád pletou dvě věci. První je výměna dílů za neoriginální, ale jinak identický s originálem, tam bych problém neviděl. A proto věc druhá, výměna za neoriginální díl odlišný, např. hrablo na sníh místo nárazníku
Když spočítat znáš hromadu svých zisků a na jediný hod vše riskovat, zas po prohře se vracet k východisku a nezavzdychnout nad mořem svých ztrát, pak vítěz na širé jsi zemi.

Já jsem ten člověk, před kterým Vás rodiče varovali.
zamis
Mr. Balaton
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lichý běžník 27. 5. 2016 17:22

Já si taky myslím, že se některé věci dost přehánějí. Co mě irituje jsou oplastované plečky, různé křídla na koktách v dehtu ( EVO pičo ). Uřvané výfuky na autech, jejichž výkon neodpovídá stupni řvaní atd. ... ,,Diskrétní" tuning jako lepší podvozek, snížení, větší brzdy atd. neodsuzuju. Ba naopak, schvaluju.
jebat garáž do ucha
lichý běžník
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 27. 5. 2016 17:41

Snížení je *****, pak se vlečeš za autem na trochu vymletý silnici 30 na kostkách 10 protože by si to dement jinak ojebal
anonym

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků