Jaký střešní box?

Vše o doplňcích na auto, chiptuning.

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ajdamek 7. 12. 2008 13:32

Si dám k vánocům asi skibox na auto, už mě nebaví vozit mokrý lyže v autě. S jakou značkou popř. typem máte dobré zkušenosti? Předpokládám, že box z makra za 3t asi nebude to pravý ořechový. Chtěl bych pohodlný uchycení, uzamykatelnej, pevnost (aby mi to při 180 neulítlo , pěknej design se hodí a cena samozřejmě co nejmenší.
Peugeot 508 1.6 bluehdi 120k EAT6 --- BMW 325iA e92
Ajdamek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 7. 12. 2008 14:10

Řekl bych, že cena nemá s kvalitou pranic společného. Někde za 8 a jinde ten samej za 3. Záleží na čase, prodejci a momentální situaci na trhu.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod jandaxx 7. 12. 2008 16:31

No tak, jestli chceš jezdit 180 s boxem, tak potěš koště. Kvalita boxů se liší jednak komfortem - rychlost upevnění, počet zámků, možnost otevření na obě strany atd. A pak také kvalitu materiálu. Před nějaku dobou se dělat test a u těch levných byl problém v mrazech. Křehnul materiál a box několiktát prasknul. U jednoho se dokonce stalo,že lyže prolétly při brždění skrz box ven.
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod milan1570 7. 12. 2008 18:04

Já mám už druhý rok box THULE ATLANTIS 600 ,
chtěl jsem rychlou montáž , protože ho musím stále sundavat ,
no a tento je fakt super .
Je přidělanej za minutku . Kvalita je také dobrá . Dám tam 4 páry lyží.
Doporučuju . :-D
milan1570
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ajdamek 7. 12. 2008 18:47

Jandax: proč nejezdit s boxem 180?
Milan: Thule je muj hlavní adept, konkretně pacific 600, bo ho dělaj v černý barvě.
Peugeot 508 1.6 bluehdi 120k EAT6 --- BMW 325iA e92
Ajdamek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jandaxx 7. 12. 2008 19:21

No nevím. Přece jen ty vztlakové síly jsou takové, že by se mohl utrhnout, v extrémním případě nadlehčit přední nápravu atd. Zdravý rozum mi tak říká. Vytáhni ve 180 ruku z okna a uvidíš. A pak si vezmi, jakou plochu má ten box a jaké vztlakové síly na něj ze spodu toho boxu působí. Sice to není tvarem cihla, ale i tak. Víc jak 150 bych s boxem nejel.
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod myznar 7. 12. 2008 19:34

Ajdamek píše:Jandax: proč nejezdit s boxem 180?
Milan: Thule je muj hlavní adept, konkretně pacific 600, bo ho dělaj v černý barvě.

Protože když tě chytěj policajti, tak seš rok bez papírů. S boxem můžeš po dálnici max 90.
prdění je sexy
myznar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 7. 12. 2008 19:37

Já mám střešní box značky G3 a v návodu je psána maximální homologovaná rychlost 130 km/h. Nemyslím si, že by jiní výrobci na tom byli lépe. Jedině zajít třeba do Ferrari a koupit nějaký na Fiorano nebo Scaglietti, ten bude jistě z karbonu, opatřený přítlačným křídlem a testovaný v aerodynamickém tunelu na 200+ km/h. Dělám si legraci, ale fakticky si nemyslím, že nějaký běžný box zvládne vyšší rychlost než těch 130.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod glider 7. 12. 2008 19:48

magnet do 120km/h zvlada 160 ..odskusane :-))
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ajdamek 7. 12. 2008 19:50

myznar píše:
Ajdamek píše:Jandax: proč nejezdit s boxem 180?
Milan: Thule je muj hlavní adept, konkretně pacific 600, bo ho dělaj v černý barvě.

Protože když tě chytěj policajti, tak seš rok bez papírů. S boxem můžeš po dálnici max 90.


Kde to je psaný? jsem si nikde nevšim
Peugeot 508 1.6 bluehdi 120k EAT6 --- BMW 325iA e92
Ajdamek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 7. 12. 2008 20:02

Také jsem si nikde nevšiml, že by někde v zákoně bylo psáno něco o převážení věcí na střeše a z toho vyplývající nějaké omezení rychlosti. Jediným směrodatným údajem je tak podle mě to co píše výrobce auta, výrobce boxu a případně výrobce příčných nosičů boxu, protože ty mají také homologaci a také se u nich uvádí nejvyšší povolená rychlost. Ještě jsou ty magnetické, jak tu už někdo psal, ale ty budou asi ještě horší než ty klasické šroubovací.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod Ajdamek 7. 12. 2008 21:30

Tak si říkám, jestli to má cenu kupovat, když bych s tim musel jezdit jak připosranej :mrgreen:
Peugeot 508 1.6 bluehdi 120k EAT6 --- BMW 325iA e92
Ajdamek
Pozorovatel
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod n.f.x. 7. 12. 2008 22:32

Nejzajímavější záběry na tom videu od ADAC jsou asi ty z nárazového testu, jak obsah boxů z nich vylétává předem a to při pouhých 30 km/h. Obecně vzhledem ke kvalitě bych řekl, že jsou ty boxy hodně předražené. Většina z nich působí už na ohmat takovým měkkým dojmem, že musí být každému jasné, že ten box toho vevnitř při nárazu mnoho neudrží.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod n.f.x. 7. 12. 2008 22:50

Při výběru střešního boxu je tedy několik důležitých věcí. Základem je samozřejmě uchycení, kde mi jako nejlepší připadá klasické šroubovací. Existují i rychlo upínače, ale ty to nemusí vždycky držet dobře při příčném přetížení, nebo dokonce při podélném při nárazu, jak ukazuje příklad toho Thule, který prostě upadl. Základem je samozřejmě mít to na co přišroubovat, tedy mít vhodné příčné nosníky. Při výběru samotného boxu bych se neřídil značkou, ale jednoduše ohmatáním lze zjistit, z jak pevného materiálu je to vyrobeno. Čím je to tvrdší a při otevírání se to méně vlní, tím samozřejmě lepší. Také je dobré obsah vevnitř mít čím upevnit, takže se určitě hodí nějaký vnitřní upevňovací systém.
n.f.x.
Nováček

Další stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník