Š Felicia MPi a LPG

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 25. 7. 2006 16:20

Mám předělanou Felicii MPi na LPG - Tartarini. V servisu mi řekli, že kvůli tomu musím každých 10000 km vyměnit svíčky, ale když prý použiju nějaké lepší svíčky Champion, tak stačí až po 20000 km. Je to pravda nebo ne? A ještě mě řekli, že je třeba každých 10000 km měnit filtr, ale v jiném servisu mě řekli, že postačí až po 50000 km. Jak to tedy je? Jsou nějaká pravidla pro pravidelný servis LPG zařízení?
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 7. 2006 17:11

mno pravidla jsou takove, jake ti rekli v tom prvnim servisu, ovsem staci, kdyz budes poslouchat ty v tom druhem servisu :)

- proste svicky je treba menit tehdy, kdyz nejsou nic moc, ale 10tkm je zbytecne brzy, ja na LPG nemenil nikdy driv, nez co 40tkm a nikdy zaden problem (at uz facko, laguna a dalsi vozy)

co se tyka filtru, ten bych menil bud co 2 roky, nebo co 30-40 tkm
anonymni

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 26. 7. 2006 13:28

Dík, ještě se chci zeptat na jednu věc. To auto teď startuje vždy na benzin a při zvýšení otáček motoru na 2000 se automaticky přepne na plyn. V tom prvním servisu mi radili, abych si na to startování natankoval do nádrže nějaký lepší benzin (víc additivovaný), třeba Shell V-Power. Říkali, že to prospěje motoru a čerpadlu, protože ho to při tom startování dostatečně promaže. Může to být pravda?
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 7. 2006 13:32

mno pravda to byt muze, ale ja bych to nehrotil a nalil tam jakykoli benzin. Ono se rika, ze jednou za cas by nebylo od veci ujet na benzin par kilometru at se motor promazne. Takze klidne tam nalej V-power, ale klidne i bezny benal a sem tam prepni na benzin a ujet par kilometrů
anonymni

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 27. 7. 2006 12:31

A co ta roční revizní prohlídka na plynové zařízení? Musí to být nebo stačí vždy jednou za dva roky před STK?
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod core 27. 7. 2006 12:51

Mame podobne Tartarini na 2 fabkach. Na jedne bylo po 2 letech v cerpadlu rozezrano vse plastove a melo to za sebou. Auto melo plnou nadrz normalniho benzinu, ktery se nestacil dlouho startovanim spotrebovat. Cetl jsem i zkusenosti, ze nekomu cerpadlo odeslo, kdyz bral obyc benzin a podruhe mu uplne stejne odeslo s V-power. Oboji ale zase plna nadrz, ktera byla v aute vic jak rok. Ja beru vzdycky jen za 250Kc jakykolik benzin, ktery po pipnuti rezervy jeste trochu vyjedu cestou tak 30km na benzin. Takhle do toho leju kazde 2-3 mesice trochu jakehokoliv noveho benzinu a stary vyjizdim a cerpadlo po 3 letech bez problemu.
core
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 27. 7. 2006 12:54

osobne: ano, na revizi se musi kazdy rok

core: to je zvlastni, nic takoveho jsem nezaregistroval (Laguna s LPG od vyroby, Facko dodelavano najezd pres 100tkm s plynem, Facko s plynem uz asi 9 let, Vectra B, BMW 540i..... a hafo dalsiho)
anonymni

Odeslat příspěvekod core 27. 7. 2006 13:19

Mozna je to jen specialita fabii a propojeni sani pres nadobku s aktivnim uhlim zpet do nadrze. LPG se tak snad muze dostat do benzinove nadrze a tam reagovat, nevim. Ale to jedno cerpadlo jsme meli skutecne KO timto zpusobem, rozezrane plastove casti a zalepene nejakym slizem. Ja tedy radeji benzin v nadrzi obmenuji a po 3 letech pohoda.
core
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D.a.l.i 28. 7. 2006 09:46

osobne: co se tyka benzinu, tak vzhledem k tomu, ze ho spotrebuju na 100km v cene 5-15kc (dle rocniho obdobi), nesetrim na nem a tankuju zasadne na Aral, Shell , ....

Kdosi psal zkusenost, ze po tankovani benzinu z JZD mel problemy. Zelvipower jsem zatim nedal, ale mozna na podzim ci v zime dam.
Nač ten spěch? 5 minut mě nezabije :-)
D.a.l.i
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 28. 7. 2006 17:48

D.a.l.i píše:osobne: co se tyka benzinu, tak vzhledem k tomu, ze ho spotrebuju na 100km v cene 5-15kc (dle rocniho obdobi), nesetrim na nem a tankuju zasadne na Aral, Shell , ....

Kdosi psal zkusenost, ze po tankovani benzinu z JZD mel problemy. Zelvipower jsem zatim nedal, ale mozna na podzim ci v zime dam.


Já bral 7 let do Felicie vždycky ten nejlevnější Natural 95, klidně i v JZD a žádný problémy jsem neměl. Ale teď, co jsem ji dal předělat na plyn, tak ji asi raději natankuju nějakej ten lepší aditivovanej. Asi ten Shell V-power.
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod Tlumex 28. 7. 2006 22:12

osobne:
zelivopower muzu doporucit jednou za cas jedu na beneli a svicky vypadaly uplne jinak nez na normalni beneli! Interval vymeny svicek bych nehrotil 15 tisic je u me maximum, olej menim po 10 tisicich. Na PHM usetris za tehc 10 tisic skoro 10 tisic newidim duvod proc bys nemel vrazit do motoru tisicivku / olej +filtr a mozna i ty svicky/ mam omegu B 2,0 16V . Co se tyka kvality LPG jezdim na Shell gas a agip gass s temi sem nikdy problem nemel
S25->ME45->S65->CX65->M65 ->SE750i -> P1i -> Gigabyte gsmart S1205, Gigabyte 1345, Samsung galaxy duos, Samsung Core
Skoda 125L ->Opel OmegaB 2.0 16V GL-> Toyota Auris 1,6 LUNA
Opel te musi bavit :-)
A me uz nebavi :-D
Tlumex
Nováček

Odeslat příspěvekod D.a.l.i 1. 8. 2006 10:17

osobne píše:
D.a.l.i píše:osobne: co se tyka benzinu, tak vzhledem k tomu, ze ho spotrebuju na 100km v cene 5-15kc (dle rocniho obdobi), nesetrim na nem a tankuju zasadne na Aral, Shell , ....

Kdosi psal zkusenost, ze po tankovani benzinu z JZD mel problemy. Zelvipower jsem zatim nedal, ale mozna na podzim ci v zime dam.

Já bral 7 let do Felicie vždycky ten nejlevnější Natural 95, klidně i v JZD a žádný problémy jsem neměl. Ale teď, co jsem ji dal předělat na plyn, tak ji asi raději natankuju nějakej ten lepší aditivovanej. Asi ten Shell V-power.t/quote]

Presne tak, je hazard nechat nejake svinstvo z JZD lezet v nadrzi dlouhe mesice. Proto radeji priplatim za drazsi benzin, kde se da cekat urcita garantovana kvalita.
Nač ten spěch? 5 minut mě nezabije :-)
D.a.l.i
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 3. 8. 2006 10:26

Je u Felicie MPi nějak nebezpečné vyjíždět úplně plynovou nádrž? Tzn. jet na plyn dokud to jede a teprve až to nejede, tak přepnout na benzin. Je nebezpečné takhle vyjet i benzinovou nádrž úplně doprázdna?
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Odeslat příspěvekod Tlumex 3. 8. 2006 12:17

ne v pohode prestane to jet zacne to cukat a pak prepnes a jedes na beneli
S25->ME45->S65->CX65->M65 ->SE750i -> P1i -> Gigabyte gsmart S1205, Gigabyte 1345, Samsung galaxy duos, Samsung Core
Skoda 125L ->Opel OmegaB 2.0 16V GL-> Toyota Auris 1,6 LUNA
Opel te musi bavit :-)
A me uz nebavi :-D
Tlumex
Nováček

Odeslat příspěvekod (uzivatel odstranen) 3. 8. 2006 12:59

Tlumex píše:ne v pohode prestane to jet zacne to cukat a pak prepnes a jedes na beneli


A obráceně? Dojde benzín a přepnu na plyn? Nepoškodí se něco?
(uzivatel odstranen)
Štamgast

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků