Nejlevnější cena za km

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pjotr 17. 8. 2005 13:57

Z důvodu ceny benzínu uvažuju o alternativním palivu.
Moje idea je : kompresorem stlačit (na 200atm) zemní plyn (z domovní přípojky) do zásobníku a pak na něj jezdit.
Velmi hrubě mi cena vychází na 0,5 Kč/km (neplatí se daň z benzínu).

Až se dosmějete, tak prosím o Vaše konstruktivní připomínky, dík.
pjotr
Nováček

Odeslat příspěvekod mfilip 17. 8. 2005 14:22

nevozit si ***** autem a jezdit do prace na kole.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 17. 8. 2005 14:22

pjotr: jak vypada a co stoji takovy kompresor?
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 8. 2005 14:22

pjotr: to je klasicka prestavba auta na CNG (na zemni plyn), coz je stejne jako na LPG. Z domovniho radu bys 200atm nenacepoval, to bys musel udelat nejakou "preceravaci stanici". Ale jinak firmy delajici CNG u nas jsou, bohuzel sit CNG stanic je velmi nizka a pokud se pohybujes vetsinou v CR, tak je lepsi prestavet to na LPG. osobne o CNG stanici vim jen to, ze jedna je u Frydku-Mistku smerem na Dobrou.
- takze nic noveho jsi neobjevil
- nemas v domacich podminkach jak stlacit plyn na pozadovany tlak
- bylo by to dost nebezpecne
- velmi slaba sit CNG stanic
anonymni

Odeslat příspěvekod pjotr 17. 8. 2005 15:20

byl to jen nápad a

Kompresor : jsem neřešil, ale myslím, že na podobný tlak se hustí lahve pro potápěče, tak si myslím, že to takovej problém nebude

přestavba : ano znamenalo by to klasickou přestavbu na CNG, ale když budu čepovat doma tak mě to vyjde na 1/3 provozních nákladů.

Myslel jsem, že si zařídím auto jen do Prahy - malý (jednodušší parkování), hnusný (nebudou ho krást) a s levným provozem (dnešní MHD je dražší než moje benzínové auto).
pjotr
Nováček

Odeslat příspěvekod D.a.l.i 17. 8. 2005 15:26

Myslim, ze v soucanosti vychazi nejlepe LPG. Tzn. porid si na Prahu favouse, nejlepe na karbec, prestav ho na LPG (lovtec cca 10.500) a jezdis i v Praze nekde kolem 1Kc/km. Takove auto vsechny Tve pozadavky splnuje - male, hnusne a levny provoz :D
Nač ten spěch? 5 minut mě nezabije :-)
D.a.l.i
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 22. 8. 2005 14:47

Zajímavý nápad, teď to chce jen odvahu to zkusit. Kompresor bude mít trochu ulehčenou páci, protože na vstupu nebude atmosferický tlak, ale tlak plynu v domovním rozvodu, a když to nestlačí na 200 atm tak se pouze zmenší dojezd. Armáda používala kopmresory na 400 atm, ale bůh ví, kde by se to dalo sehnat. LPG je levné, ale tohle by bylo ještě o polovinu levnější a to je sakra znát.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pjotr 23. 8. 2005 08:48

Jo provozní náklady by měly být na polovině LPG. Problém bude s dojezdem a čerpací stanice taky téměř neexistujou. Takže chce to zkalkulovat, zda se vyplatí kupovat druhý auto, předělávat to na CNG (např přetriskovat z LPG) a zda se to při ročním nájezdu km nějak výrazně vyplatí, protože ruku na srdce podomácku přepouštět a přitom stlačovat zemní plyn taky není bez rizika.
Už jsem o jednom s Volvem slyšel a ten si to výrazně pochvaloval.
pjotr
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 8. 2005 08:51

tak ono CNG je v pohode, ale jak se tu uz vicekrat zminilo, byt cerpaci sit hustejsi, sel bych to doho taky, jenze tech bar cerpadel co je v CR je proste malo a domaci kompresorovou stanici na napousteni plynu, tak je proste dle meho gusta moc.
anonymni

Odeslat příspěvekod JardaB 23. 8. 2005 09:55

S tim kompresorem by to nemuselo byt tak nerealne, ale porizovaci naklady by asi prevysily cenu toho auta. Neblbnete, do auta narvete prachu stejne dost, palivo nebyva ta nejvetsi polozka. Jinak v Liberci je CNG stanice taky,jezdi na to auta plynarny a nektere autobusy. Ale pry napr. ve Fabii to jede uplne nahovno, je to vic v servisu nez na silnici, znamy tam dela.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pjotr 23. 8. 2005 12:36

Ekonomicky to vychází u mě o 17tkč za 4 roky levněji - což je otázka zda do toho jít.
Moje auto žere 2,2Kč na km a po praze za rok najedu 5kkm = 44kkč za 4 roky. CNG bude žřát 0,5kč na km a za 4 roky to je 10kkč, plus stk a pořízení ojetého auta které vydrží 4 roky = celkem 27kkč. To je o 17kkč levnější a to nepočítám ceny za starání se o druhé auto.

Co vy na to, je pro vás úspora 17kkč (u každého to může být jiné) za 4 roky tak silná aby jste do toho šli ?
pjotr
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 8. 2005 12:51

pjotr: a pocitas do toho naklady na porizeni?
Ja osobne jsem v dobe uvazovani LPG do sveho auta mel zpocitano, ze pri me prumerne spotrebe 12,5l a cene 28vs13 Kc benal/plyn bych to mel doma po cca 27-30tkm, tedy tak pul roku a pak bych setril. S CNG bych to mel doma i driv, ale jak rikam, chybi sit cerpacek a delat si doma plnicku nehodlam. Pokud bych pak zpocital cenu prestavby+cenu plnicky musel bych na to jezdit hodne a hodne, aby se to vratilo a zacal neco setrit.

Myslim, ze udelat si doma plnicku na zemni plyn je docela velky hazard, staci mala netesnost, mala jiskra a clovek udela rudou zari nad Kladnem. Domaci kutilstvi u LPG v podstate poznamenalo reputaci tohoto systemu dodnes. V lidech je porad zakoreneno, ze LPG boucha, protoze nekteri domaci kutilove si to prestavovali po svem, delali si upravy na provoz PB lahvi, plnili, opravovali atd. a verim tomu, ze toto by dopadlo i u CNG.
anonymni

Odeslat příspěvekod gespa_64 23. 8. 2005 12:57

Vidim naseldujuce problemy:
[b]Administrativa (schvaleni do provozu)[/b]
Nuz, v Cechach asi jednoduchsie, na Slovensku zial pri sucasnom pristupe uradnikov (caka sa na vyklad zakona) ptrakticky neschvalitelne do prevadzky. Priamo od vyrobcu je mozne zakupit Fiat - modely Blue-Power,

[b]siet cerpacich stanic [/b]
je vo vsetkych vatsich mestach, kde autobusy MHD jazdia na CNG (takmer vsetky krajske mesta a aj mnozstvo dalsich), spravidla vsak nefunguju 24/7 :-( uplne "nadraka"je to niekde v okrajovych turistickych rezortoch, taktiez dojazd je vyrazne mensi ako pri benzine :-( Pokial je CNG cerpacka MHD nablizku a vela jazdite po meste tak by som do toho siel.
[b]Bezpecnost (tlakovacieho zariadenia):[/b]doma by som si to plnit netrufal (nemyslim si, ze by som dokazal doma udrziavat (ekonomicky) kompresor na 200Atm obzvlast pri tlakovani vybusnej zmesi v takom stave aby to bolo 101% "koser").

[b]Aditiva (mazanie ventilov)[/b]
Pokial ide o CNG "od sporaku" ako to bude s mazanim ventilov??? (pokial viem, cerpacky by mali do CNG aj LPG nejake aditiva pridavat, Subaru sa vo Foresteroch radsej nespolieha na nic a montuje "davkovac" aditiv, ktory sa ma doplnat pri servisnom intervale...
gespa_64
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod gespa_64 23. 8. 2005 13:01

Co tak postupovat klasicky - cize LPG. Uspora samozrejme nie je taka vyrazna ako pri CNG, ale prestavba nejakej karburatorovej "mortoristickej historie" je financne/investicne nenarocna, uplne legalna a pri kvalitne odvedenej praci klesnu naklady voci benzinu o 60% do mesta je to idealne, v meste sa zohreje omnoho skor ako diesel, starty su bez "nitovania" zostava alternativa povodneho benzinoveho pohonu, predna naprava nie je zatazovana tazkym motorom...
gespa_64
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pjotr 23. 8. 2005 13:04

goes : Moje kalkulace vycházel z toho, že současné auto (na benzín) budu používat mimo prahu. Pouze pro prahu si koupím staré už přestavené (změna z LPG na CNG asi nebude moc drahá) auto za cca 15kkč.

Obecně taky vidím dost problémů a 17kkč za 4 roky mě nepřesvědčily.
pjotr
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků