od speleo 20. 12. 2018 10:22
Při standardní jízdě (tzn. ne na maximum, ale mých obvyklých 140-150 tempomat) mi 85kW přijde v tý 1.6TDi jako dostačující (myslím si, že má reálně víc, tak 90-95kW). Jasně, neni to okreskový zatáčkový speciál, kadlá to, *****í to, když se to plně naloží tak to taky nejede, ale prostě na dálnici to udrží tempo a proti benzínovýmu dvoulitru se pak na konci směje číslovka 5,5l, kdežto na Fíkusu 8,5l.
Jako soukromý bych to nechtěl (strach z údržby trojice FAP, turbo, vstřiky), Fokus je opravdu víc řidičsky zaměřenej (přímá a jasná odezva ode všeho), o spotřebu mi zatím tolik nejde (při mých 6 tisících ročně), ale jezdit víc (např. do práce), tak bych ty nevýhody TDi asi překousnul. Ideální by asi bylo kombinovat oboje - na dálky naftu, na ježdění pro zábavu nebo někam blíž toho benzína.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium