Cena benzínu a nafty

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod AutoRevue.cz 8. 4. 2005 20:07

A je to tady. Po super nízkých cenách ze zimy rostou ceny o korunu za týden. Prý bude cena za chvíli na 50 Kč, br.
AutoRevue.cz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Sedan 10. 4. 2005 20:20

Je to holt drahý, a bude hůř. Za pár let budeme radši jezdit sockou :o
Život je nuda
Sedan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hustoles 11. 4. 2005 16:06

Nestraště soudruzi!! :shock: :shock:
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Sinuet 12. 4. 2005 11:29

vysoká a bude hůř, dost dobře nechápu x tisícové rozdíly v cenách benzhinu a diselu zejména u VW, disel se už pomalu nevyplatí, je moc drahej...
Petr Sinuet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sayza 12. 4. 2005 21:32

Je to smutny :-( Pamatuju jak jsem pred 2 lety cumel v USA na stojan u pumpy, kde stal galon $1,50 ... co bylo cca 9 Kc/litr :-( A to samozrejme nepocitame platy atd.
sayza
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 12. 4. 2005 22:48

No benzin v USA je dlouhodobe levny, ale v Evrope proste neni pristup k levne rope. Co me zaujalo, kdyz mi jeden clovek, ktery tomu rozumi, nedavno vysvetloval, ze diesel je na vyrobu narocnejsi nez benzin. To jsem docela koukal.
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sayza 12. 4. 2005 22:57

A jak to zduvodnil? Me prijde, ze kvalitni benzin obsahuje co nejvic oktanu, tedy retezcu uhlovodiku 8C, kdezto nafta je v tomto ohledu benevolentnejsi (vyssi pocet C).
sayza
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 13. 4. 2005 10:41

benzin v USA je levny proto, ze neni zatizeny spotrebni dani a v nekterych statech ani DPH, anebo jen DPH ve vysi kolem 5-6%, narozdil od socialisticke EU, kde je DPH od 15-22% a spotrebni dan v rozmezi 12-15 Kc / litr.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 13. 4. 2005 10:43

Pristup Evropy k rope je daleko snadnejsi, nez pristup USA k rope. Mame bliz k Rusku, Kaspickemu mori, Perskemu zalivu i k Norsku. USA ma bliz jen k vlastnim zdrojum a ke zdrojum v Jizni Americe - napr. Venezuela
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 13. 4. 2005 10:45

Presne tak, cena benzinu jako takoveho je v celkove cene promitnuta cca 6ti korunami. Zbytek jsou dane a marze pumparu. Proto je jasne, ze kdyz stoupa cena ropy, tak zdrazovani o vice nez korunu, mozna dve, je jenom vychcanost vyrobcu/prodejcu.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Mesuge 20. 4. 2005 16:26

JP> diesel je v podstate vedlejsi produkt pri zpracovani ropy na benzin a byl proto dale chytre vyuzit v konstrukcne jinem spalovacim motoru - dieslu, ktery byl ale puvodne vynalezen za ucelem spalovani rostlinare a ne nejaky ***** ropy!
---

Co se tyce ceny nikdo vas nenuti tyhle vydridusky palky platit, diesel stoji normalne v Lidlu kolem 15Kc/l. Pokud si ho chcete vyrabet sami tak se to da poridit i pod 10Kc/l - nejaka primitivni aparatura k tomu je potreba.. No a pokud mate nejakyho znamyho zemedelce tak v podstate bez vetsich starosti neni problem mit jiz hotovej rostlinej diesel mezi 10-15Kc/l.

Prestavby na rostlinare stoji kolem 15-20tisic a jsou neinvazivni daj se lehce zase vratit zpet na mineralni diesel, jsou bezpecne protoze rostlinar ma samovzniceni za 300C, funguji v kazdem diesel motoru od stareho atmosferika po nove TDI i posledni commonrail, jsou ekologicke snizuji veskere emise o 80% krome NOx ten se da ale lepe spalovat aditivem nebo sestelovani motoru, na rozdil od tzv. biodieslu apod. chemickejch a drahej sragor jezdi rostlinar i v mrazu pro echt mrazy za -20C staci pridat jen max 15% mineralniho dieslu, jsou decentralizovane tzn. pumpu mate doma v garazi nebo u zemedelce, nesnizuji vykon motoru jako LPG a biodiesel, daji se pouzit vsude od sportaku pres van az po truck ci autobus nebo letadlo..

Takze pokud dnes jezdi v Evrope (Francie, Nemecko, Rakousko, Skandinavie, Anglie pozor tam to ty ***** dani) jiz desitky tisic aut na rostlinare neni treba tady kafrat nad cenama, skromachama nebo arabakama, ale zvednout zadek a neco s tim delat.. sikovni to maji namontovany za odpolodne.. 8)
Mesuge
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 20. 4. 2005 18:09

Mesuge: no tak mozna historie byla podobna, ale dnes neni nafta pouhym odpadem z vyroby benzinu ... no a u toho zbytku mas docela zjednodusene predstavy o tom, jak vypadaji dnesni paliva ....
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mesuge 20. 4. 2005 18:34

?Predstavy o palivech? nevim co tim myslis, prirodni rostlinej olej zahratej na urcitou teplotu kvuli lepsi viskozite = nafta z pumpy spis kvalitativne mnohem lepsi -> jezdi s tim desitisice lidi po celem svete i mnoho burzoustu s novejma autama silne pres milion a dosavadni zkusenosti ukazuji ze motor je treba i po 200.000km mene orvanej nez z nafty takze jestli chces platit nadale u pumpy jako jistou formu sebetryzneni tak proc ne.. ale je to zbytecne.. az budes nekdy v nemecku zkus pocuchat vuni smazenejch bramburku na parkovisti a budes prekvapenej kolik lidi to uz neska ma - u nas zatim par jedincu..

Az se to trosku rozsiri prirozene stoupne cena olejovech semen slunecnice, repky a dalsich ale zatim to je ok lidi o tom nevi nebo tomu neveri aneb procitnuti z klince naftaru a skromachu neni nejprijemnejsi, asi bych udelal lip kdybych si to nechal pro sebe a jen se na tebe krenil pri placeni u pumpy :D
Mesuge
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 20. 4. 2005 19:57

Zkus se zamyslet, proč je ten rostlinný olej (v porovnání s naftou) tak levný. Není to náhodou proto, že se z něj neplatí spotřební daň a naopak zemědělci dostávají nemalé dotace? A také sazba DPH je jiná (22 % paliva vs. 5 % potraviny). Současná reálná (nedotovaná) velkoobchodní cena řepkového oleje je někde na úrovni 25-28 Kč bez DPH, takže maloobchodní by byla cca 32-40 Kč s DPH 5 %. To už tak výhodné není, co?
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 20. 4. 2005 20:30

luk: To je pekne, ale pokud budou na litr benzinu ci nafty dane cca 20 korun, tak to porad vyjde levneji
p0etrik
Servismen

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků