Zdravím do fóra.
Vždycky jsem byl názoru, že co se týče kvality nafty Česko vs. Německo, nejsou tam velké rozdíly, posledních deset let tankuju do aut prakticky 50:50 v obou zemích (v čechách Benzina, OMV, TankOno v německu poté JET, OMV) a doposud jsem nezaznamenal sebemenší problém, i co se výkonu a spotřeby týče (kterou si pravidelně zaznamenávám a porovnávám) jsem nikdy nezpozoroval rozdíl, snažím se ale vynechávat menší málo vytížené vesnické pumpy často se zastarým systémem nádrží a filtrace.
Před 14-ti dny jsem o víkendu tankoval na Benzině v Prachaticích 65l Efecta Diesel a jel rovnou do Německa, cestou jsem až na malinko vyšší spotřebu nezaznamenal žádný rozdíl, další dny jsem ale zpozoroval podstatně delší točení motoru při studeném startu, pocitově to bylo jakoby auto vůbec nehžavilo (normálně motor naskočí na první otočení kliky, v tomto případě to bylo minimálně 3x delší). Po dotankování 35l německé nafty jsou studené starty bezproblému, spotřeba na pravidelné 40km trase do práce, kterou většinou jedu kvůli dopravě podobným tempem spadla o litr.
Má někdo z vás podobný zážitek? Hlavně od Benziny mě to zklamalo, stejnou naftu už jsem bral i o pár týdnů dříve na jiné pobočce a bez semenšího problému.
Ještě dodám že se jednalo VW Sharan, 2015, 2,0tdi 135kW s poctivě najetými 45tkm, doposud jsem nezaznamenal žádné podobné problémy.
Jaké jsou vaše zkušenosti?