Kvalita nafty - Německo vs. u nás

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 10. 2018 17:07

Já jsem u Shellu dlouho nebral, pouze OMW nebo Euroil. Pak jsem vzal náhodou zrovna v tom Starém Městě Shell a rozdíl tam byl. Tak jsem tam začal brát pravidělně, přičemž jak jsem občas jel do Pardubic jsem vzal v Shell Mýto. Poprvé si říkám přece to musí být stejné, tak jsem tam vzal ještě dvakrát. A pokaždé stejné. V německy jsem vždy bral Agip vlastně na stejné stanici a prostě bez nějaké snahy cestou zpět super spotřeba. Samozřejmě ne o litr, ale kolem 2-3 deci lepší.
Jinak poslední rok už beru jen naftu ve Starém Městě.
Cesty na stejné místo v německu co jsem jezdil ještě s Fábií, tak bylo úplně jedno jeestli jsem vzal benzín v tankonu nebo v německu, popř kdekoliv jinde a spotřeba byla s hodně malýma obměnama prakticky stejná.
Naposledy upravil anonymni dne 25. 10. 2018 17:21, celkově upraveno 1
anonymni

Odeslat příspěvekod T.E.CH 25. 10. 2018 17:11

2-3 deci je vliv jinde, než v naftě......
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 10. 2018 17:23

Kdyby to bylo jednou nebo dvakrát tak to může být samozřejmě náhoda. Pokud je to víckrát, tak pravděpodobnost náhody se snižuje. Jinak cesty přes noc kdy je provoz přece jen hodně plynulejší. Samozřejmě bez přesných měřících přístrojů.....těžko říct.
Jinak jednou jsem vzal naftu v tankonu samozřejmě i s VIFem. A podruhé už jsem teda odvahu neměl. Hlučnost se zvýšila dost drsně a hůř to jelo.
Je taky možné, že motor je prostě velká citlivka na palivo... :D
anonymni

Odeslat příspěvekod M@C 25. 10. 2018 20:22

A jak je to s naftou a benzinem v PL, nemate tuseni jestli tam taky pridavaji biosracky jako u nas?
Ja tankuju vetsinou Vervu na Orlenu v PL a je to rekl bych normalni a odpovidajici.
Sem tam natankuju v Tesine na Shell obyc naftu a proste mi pripada ze auto hur jede a pri ustalene rychlosti motor trosku cuka a nechova se uplne 100%...
Volvo S80 3.2 A/T AWD 179 kW '11
Volvo V70 3.2 A/T 175kW '09
M@C
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod istarix 25. 10. 2018 20:33

PaulZ píše:Poznat u nafty, že motor jede víc potichu a na stejné 700 km trase pokaždé nižší spotřeba není zas tak těžké.

A ted si vem,ze kdyz jedes treba s vetrem v zadech, tak to min zere a navic je to tissi, protoze motor pracuje v nizsi zatezi... :hm
istarix
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 10. 2018 08:21

Tak pokud by jsem to jel jednou dvakrát, tak možnost větru do zad je celkem reálná. Pokud jsem měl desítky jizd a zrovna s naftou s německého agipu byla nižší spotřeba, tak je to samozřejmě možné, ale docela nepravděpodobné. Navíc to samozřejmě jezdím na tempomat. Jinak každý kdo jezdí dlouhé a stejné trasy si to může zkusit sám.
anonymni

Odeslat příspěvekod Pierr3 26. 10. 2018 12:24

Když jsem jezdíval pravidelně do Německa, vždycky to žralo víc cestou tam na českou naftu a míň cestou zpět na německou naftu. Ale přičítal jsem to spíš tomu, že většinou fouká od západu. Všechno bylo od Shellu - měl jsem Shell kartu.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slawall 26. 10. 2018 12:28

M@C píše:A jak je to s naftou a benzinem v PL, nemate tuseni jestli tam taky pridavaji biosracky jako u nas?
Ja tankuju vetsinou Vervu na Orlenu v PL a je to rekl bych normalni a odpovidajici.
Sem tam natankuju v Tesine na Shell obyc naftu a proste mi pripada ze auto hur jede a pri ustalene rychlosti motor trosku cuka a nechova se uplne 100%...

Predpokladam, ze i v PL, jakozto v EU, je podil biosracky stejny jako u nas.
Slawall
Vošický lover
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 10. 2018 14:21

Pierr3 píše:Když jsem jezdíval pravidelně do Německa, vždycky to žralo víc cestou tam na českou naftu a míň cestou zpět na německou naftu. Ale přičítal jsem to spíš tomu, že většinou fouká od západu. Všechno bylo od Shellu - měl jsem Shell kartu.

Tak samozřejmě bez přesného měření se 100% nedá tvrdit nikdy nic.
Já prvních 400 000 km najezdil v benzínových autech a kromě myslím dvou čerpání kdy byl spíš problém v konkrétní stanici tak prostě všude benzín +- stejný. V naftě jsem nyní najel 100 000 km a připadá mě hodně rozdílná. Možná je to dojem nebo nynější naftové auta jsou prostě citlivější na palivo. A to všude do nafty přidávám VIF.
anonymni

Odeslat příspěvekod Pierr3 26. 10. 2018 16:14

Naftu už dlouho nemám. U různých benzínů moc rozdílu nevidím. Spíš mám pocit, že to nic moc nejede, když se to jenom tak šolíchá, jak se na to trochu (víc) šlápne, tak to hezky ožije.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 27. 10. 2018 08:39

To bylo vždy krásné jak Fabie jela po návratu z Německa. 1400 km při otáčkách k 5000 tak vyčistilo motor...A je zajímavé že ne moc povedený trojválec to přežil naprosto ve zdraví a nyní má už přes 200 000 km.
anonymni

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků