Kvalita nafty - Německo vs. u nás

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod jendix 23. 8. 2018 07:08

Zdravím do fóra.

Vždycky jsem byl názoru, že co se týče kvality nafty Česko vs. Německo, nejsou tam velké rozdíly, posledních deset let tankuju do aut prakticky 50:50 v obou zemích (v čechách Benzina, OMV, TankOno v německu poté JET, OMV) a doposud jsem nezaznamenal sebemenší problém, i co se výkonu a spotřeby týče (kterou si pravidelně zaznamenávám a porovnávám) jsem nikdy nezpozoroval rozdíl, snažím se ale vynechávat menší málo vytížené vesnické pumpy často se zastarým systémem nádrží a filtrace.

Před 14-ti dny jsem o víkendu tankoval na Benzině v Prachaticích 65l Efecta Diesel a jel rovnou do Německa, cestou jsem až na malinko vyšší spotřebu nezaznamenal žádný rozdíl, další dny jsem ale zpozoroval podstatně delší točení motoru při studeném startu, pocitově to bylo jakoby auto vůbec nehžavilo (normálně motor naskočí na první otočení kliky, v tomto případě to bylo minimálně 3x delší). Po dotankování 35l německé nafty jsou studené starty bezproblému, spotřeba na pravidelné 40km trase do práce, kterou většinou jedu kvůli dopravě podobným tempem spadla o litr.

Má někdo z vás podobný zážitek? Hlavně od Benziny mě to zklamalo, stejnou naftu už jsem bral i o pár týdnů dříve na jiné pobočce a bez semenšího problému.

Ještě dodám že se jednalo VW Sharan, 2015, 2,0tdi 135kW s poctivě najetými 45tkm, doposud jsem nezaznamenal žádné podobné problémy.

Jaké jsou vaše zkušenosti?
jendix
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lexx 23. 8. 2018 07:12

Takže celou dobu jsi nezaznamenal rozdíl, akorát jednou sis cucnul něco méně kvalitního, což v kombinaci s novým (citlivým) motorem způsobilo menší obtíže. Z toho bych žádné závěry nedělal.
Lexx
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 23. 8. 2018 07:29

Tak jediny reseni je systematicky odebirat vzorky do zkumavek z kazdyho tankovani a az jich bude dost dej to na rozbor :D

Osobne netankuju na nejakych zapadlych zemedelskych pumpach (pokud to tam neznam) a beru si vzdycky uctenku - kdyby se naahodou nekde stala chyba a podelalo mi to motor abych mel dukaz o tankovani...
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 8. 2018 07:54

to byla zřejmě špatná várka u té Benziny ... to se mi jednou stalo u EuroOilu s benzínem, auto prostě jelo hůř, muselo se víc točit a náležitě víc žralo ... a taky to bylo jen jednorázové selhání, asi jim něco chcíplo v tanku :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 23. 8. 2018 10:08

Mě dokázalo i chcipnout auto během jízdy.
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 23. 8. 2018 11:32

V Německu tankuj určitě Aral a klidně zkus i tu lepší variantu. Tehdá jsem tomu nevěřil ale byla to pravda... na nádrž jsem vždy najel cca o 80 km více. Testováno tak 30 x, střídáním nafty....

Je strašná škoda že odsud odešli. Žadná pseudo kvalita tehdá, žádný marketing, byla to realita. Nakonec i tehdejší testy to řekli zhola přesně...

Benzina se prodejem Polákům zhoršila, přestali aditivovat, teď to napravují....osobně tam nenakupuji, jen když je dobrá cena, nebo není zbytí.

Osobně leju VIF a kupuji standartní naftu.... na tu drahou "marketingovou" kašlu. Takhle vím že tam aditivum je a vyřešeno.

Jinak zde je starej test.

https://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty ... tomoto_fdv


No a ono v těch ultravedrech to nemuselo být naftou.....
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod jendix 23. 8. 2018 12:25

Arnie J píše:to byla zřejmě špatná várka u té Benziny ... to se mi jednou stalo u EuroOilu s benzínem, auto prostě jelo hůř, muselo se víc točit a náležitě víc žralo ... a taky to bylo jen jednorázové selhání, asi jim něco chcíplo v tanku :D


Podle mě si to benzina s jejím relativně dobrým jménem nemůže dovolit.

-- 23. 8. 2018 13:33 --

T.E.CH píše:V Německu tankuj určitě Aral a klidně zkus i tu lepší variantu. Tehdá jsem tomu nevěřil ale byla to pravda... na nádrž jsem vždy najel cca o 80 km více. Testováno tak 30 x, střídáním nafty....

Je strašná škoda že odsud odešli. Žadná pseudo kvalita tehdá, žádný marketing, byla to realita. Nakonec i tehdejší testy to řekli zhola přesně...

Benzina se prodejem Polákům zhoršila, přestali aditivovat, teď to napravují....osobně tam nenakupuji, jen když je dobrá cena, nebo není zbytí.

Osobně leju VIF a kupuji standartní naftu.... na tu drahou "marketingovou" kašlu. Takhle vím že tam aditivum je a vyřešeno.

Jinak zde je starej test.

https://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty ... tomoto_fdv


No a ono v těch ultravedrech to nemuselo být naftou.....


Aral alespon tady kolem Mnichova taky není zase až tak extrémě rozšířen. Jinak já slyšel že premium Nafta od OMV je jedna z nejlepších na trhu, tu i občas tankuju, ale výrazný změnyv dojezdu jsem nikdy nezpozoroval. O obyčejné naftě v čechách jsem slyšel, že je stejně jen jedno centrální místo, kde jednotlivé čerpačky palivo nakupují a pouze dodatečně aditivují.


U toho Vifu mám trochu strach, jestli to není na úkor DPF, někteří výrobci aut používání aditiv nedoporučují z důvodu zanášení DPF.


Jinak to že je to horkem mě taky napadlo, ale bylo to ve dvou případech ještě po ránu, kdy bylo chladněji, a hlavně se to podstatně zlepšilo dotankováním, takže to bylo podle mě čistě jen o kvalitě nafty. Psal jsem i stížnost na kontaktní osobu zodpovědnou za kvalitu Benzina paliv, doposud bohužel nikdo neodpověděl.

-- 23. 8. 2018 13:36 --

Lexx píše:Takže celou dobu jsi nezaznamenal rozdíl, akorát jednou sis cucnul něco méně kvalitního, což v kombinaci s novým (citlivým) motorem způsobilo menší obtíže. Z toho bych žádné závěry nedělal.


No zase až tak bych to nebagatelizoval, klidně se to nenávratně mohlo podepsat např. na vysokotlakém čerpadle.
jendix
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 23. 8. 2018 14:41

To není náhoda.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 23. 8. 2018 14:56

Arnie J píše: to se mi jednou stalo u EuroOilu s benzínem, auto prostě jelo hůř, muselo se víc točit a náležitě víc žralo ... a taky to bylo jen jednorázové selhání, asi jim něco chcíplo v tanku :D

jim se to obcas stavalo asi, ja jeste s predchozim cliem, mi nedrzel volnobeh a do otacek se tomu moc nechtelo, ale taky zvysilo spotrebu tak nadrz byla skoro hned pryc
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod burty s krenem 23. 8. 2018 14:58

Hakoši i ti öste mají proste lepší.
burty s krenem
Demakokot
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 23. 8. 2018 14:58

Nemáš tankovat sračky :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 23. 8. 2018 14:59

sračky = naftu
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod burty s krenem 23. 8. 2018 15:07

MELLO píše:Nemáš tankovat sračky :D

S ohledem vzdálenost k hranicím DE/AT, neni moc na vyber :)

-- 23. 8. 2018 16:08 --

Každopádně na dálnici maxmotion 1,85 je jedlý :-D
burty s krenem
Demakokot
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 23. 8. 2018 15:12

""""U toho Vifu mám trochu strach, jestli to není na úkor DPF, někteří výrobci aut používání aditiv nedoporučují z důvodu zanášení DPF. """"


To mají na mysli zcela jiná aditiva. :D Copak asi dávají(když to tam dají) do nafty prodejci jako Benzina, Shell a další , lepší naftu nabízí skoro každý....do těch prémiových pohonných hmot . :D Zaplatíš o 3-4 kč více a nevíš jak to je....co tam je a v jakém množství. Ale ten pocit když odjíždíš od premiového stojanu, ten je k nezaplacení. :mrgreen:

Nakonec testy Vifu je na netu dostatek......pravda , pokud je motor v pořádku a dobře zkonstruován, stačí dobrá nafta. Vif používám už hodně let a fuguje to....leju to i do benzínu, tam je to možná i důležitější.
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod XB_1 23. 8. 2018 16:07

VIF v benzinu funguje. Za tech 50hal.na litr to stoji. Ja jsem kdysi natankoval spatny benzin na Slovensku v Tescu. Zrovna jsme tam dovolenkovali v hornate oblasti. Jsem myslel, ze se pose.u, jak to nejelo :-)
XB_1
Pozorovatel

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků